Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajia paikalla?

Vierailija
21.12.2014 |

Olin eilen baarissa ja pyörryin siellä ihan yhtäkkiä. Pää kolahti aika pahasti ja nyt on tosi heikko olo vieläkin (ei ole krapulaa, en juonut niin paljoa). Kävin äsken viemässä roskat ja meinasin taas pyörtyä.. korvissa suhisee koko ajan. Sama homma kävi pari kuukautta sitten, silloinkin pyörryin baarissa (huom. en siis tosiaan käy baarissa usein, n. kerran kahdessa kuussa). Olen huomannut että muutenkin huimaa tosi usein, mutta en ole osannut yhdistää sitä mihinkään tiettyyn. Eilenkin olin syönyt hyvin ennen alkoholin ottamista, joten siitäkään en usko sen johtuvan. Onkohan tässä jo syytä epäillä jotain vakavaa? Jotenkin "hönö" olo koko ajan, voisikohan olla jopa aivotärähdys kyseessä? Tämä pyörtyminen taisi nyt olla kolmas kerta n. puolen vuoden aikana.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kävisin lääkärissä näyttäytymässä.

Vierailija
2/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä. Huimaus/pyörtymiskohtaukset voivat johtua esim. ahtautuneista kaulasuonista, lääkärin tutkimusten jälkeen varmasti voidaan ainakin poissulkea osa mahd. huimauksen aiheuttajista ja löytää huimaukselle syy, etenkin, kun huimauksesi/pyörtymisesi ovat lisääntyneet tietyn ajan sisällä. Monet ihmiset kokevat huimausta ilman varsinaista syytä, mutta sinun tapauksessasi kävisin lääkärissä - pyörtyminen on astetta vakavampi merkki pieneen huimaukseen verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä. Ei ole normaalia tuollalailla pyörtyillä. Pää täytyy tutkia. Samoin verenpaineet jne.

Terv. sair. hoitaja

Vierailija
4/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle lääkärille josta pääset heti tarvittaviin jatkotutkimuksiin. Ei ole normaalia tuollainen pyörtymistaipumus ja pääsi on ilmeisesti kolahdellut jo usemamankin kerran. Pääsi pitää kuvata ja sinulle pitää tehdä tutkimuskia joilla selvitetään pyörtyilyn aiheuttava syy.

Se voi olla jotakin niinkin viatonta, kuin verenpaineen heittely kumarrellessa, tai ylipäätään alhainen verenpaine. Rytmihäiriö sydämessä, kasvain päässä, vaikka mitä. Tuo kaulasuonten tukkeuma on aika kaukaa haettu skenaario, kun olet varmasti aika nuori, jos olisit 70+ ikäinen se olisi todennäköisempi vaihtoehto. Syy täytyy kuitenkin selvittää, koska olet vaarassa loukata itsesi, ja toisaalta, et ole tuossa tilassa kykenevä auton rattiin.

Vierailija
5/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. Olen 22-vuotias ja ajokorttia en omista joten sitä vaaraa ei onneksi ole. Minulla on 7. päivä aika kouluterkkarille terveystarkastukseen joten taidan sitä kautta lähteä asiaa selvittelemään..

Vierailija
6/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:55"]

Kiitos kaikille vastauksista. Olen 22-vuotias ja ajokorttia en omista joten sitä vaaraa ei onneksi ole. Minulla on 7. päivä aika kouluterkkarille terveystarkastukseen joten taidan sitä kautta lähteä asiaa selvittelemään..

[/quote]

Sekin on yksi vaihtoehto, terkkarisi voi tehdä sulle verenpainetestin, jossa mitataan sen vaihtelu makuulla ollessa ja heti seisomaan noustessa. Todennäköisin syy löytyy tästä. Jos ei löydy ja vaikka löytyisikin saat tietysti jatkoajan lekurille. Väsymys (esim. valvominen baarissa) ja vilkkuvat valot saattavat myös laukaista epilepsiakohtauksia siihen taipuvaisilla henkilöillä, ne ei aina ole niin näyttäviä kuin elokuvissa, vaan maallikko voi ne tulkita helposti pelkäksi pyörtymiseksi.

Vierailija
7/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille ei kannata mennä. Ne ei  tiedä mitään.

t. "kokemusta on"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme