Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsen kaveri tulee hakemaan ulos kun olette ruokapöydässä,

Vierailija
21.12.2014 |

niin mihin pyydätte odottamaan? Eteiseen, lapsen huoneeseen vai ulos? 

Minä pyysin eilen eteiseen ja se siitä ruokarauhasta, koko ajan huutelua ja kyselyitä ja keittiön ovella kurkkimista. Kyseessä mahdollisesti ylivilkas mutta kiva poika. Onneksi olimme jo loppusuoralla. 

Miten muut toimitte?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:21"]Meillä aina ruokaillaan ikkunattomassa huoneessa valot pois päältä, mutta varan vuoksi vielä vedetään muiden huoneiden ikkunoiden eteen verhot ja otetaan ovikello pois päältä. Olisi nimittäin järkyttävää, jos ruokarauhaamme häirittäisiin.
[/quote]

Vierailija
22/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:21"]Meillä aina ruokaillaan ikkunattomassa huoneessa valot pois päältä, mutta varan vuoksi vielä vedetään muiden huoneiden ikkunoiden eteen verhot ja otetaan ovikello pois päältä. Olisi nimittäin järkyttävää, jos ruokarauhaamme häirittäisiin.
[/quote]
[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hakkaisin ja heittäisin niska-perseotteella helvettiin, saatanan räkänokka pitää tollasille näyttää vähän

Vierailija
25/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kysyisin lapselta, että onko syönyt ja jos ei ole syönyt niin ruokapöytään saa tulla.

Jos siis kyseessä on yksi kaveri.

Jos lapsia on useampi niin saavat odottaa ulkona tai huoneessa...

Vierailija
26/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:27"]Minä hakkaisin ja heittäisin niska-perseotteella helvettiin, saatanan räkänokka pitää tollasille näyttää vähän
[/quote]

olipas hauska lapsen hakkaamis-vitsi.

Vierailija
27/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, en ikinä laittaisi lasta johonkin eteiseen tai mihin tahansa yksin odottelemaan. Miten suhtautusitte esimerkiksi aikuiseen yllätysvieraaseen? Varmasti juttelisitte kohteliaasti ja nätisti. Ehkä pyytäisitte jopa pöytään. Minusta lapseenkin on suhtauduttava kohteliaasti ja kunnioittaen. Niin itse tein aina kun lapset olivat pieniä tai murkkuja. Erikoista piiloaggressioita lasten kavereita kohtaan olen havainnut monissa muissakin vastaavantyylisissä ketjuissa. Kun kunnioittaa lasta, todennäköisesti myös lapsi kunnioittaa.

Vierailija
28/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:47"]Kauheeta, en ikinä laittaisi lasta johonkin eteiseen tai mihin tahansa yksin odottelemaan. Miten suhtautusitte esimerkiksi aikuiseen yllätysvieraaseen? Varmasti juttelisitte kohteliaasti ja nätisti. Ehkä pyytäisitte jopa pöytään. Minusta lapseenkin on suhtauduttava kohteliaasti ja kunnioittaen. Niin itse tein aina kun lapset olivat pieniä tai murkkuja. Erikoista piiloaggressioita lasten kavereita kohtaan olen havainnut monissa muissakin vastaavantyylisissä ketjuissa. Kun kunnioittaa lasta, todennäköisesti myös lapsi kunnioittaa.
[/quote]

missä päin suomea asut? meillä ei ole valehtelematta koskaan käynyt yllätysvieraita. emmekä itse ole koskaan menneet kylään kutsumatta. tässä ketjussa oli muutekin kyse ULOS HAKEMISESTA eikä kylään tulosta. meillä ei myöskään tarjota ruokaa tousten lapsille sopimatta asiasta, ja olen tyytyväinen ettei lapsenikaan syö muilla ruokaa vaan tulee kotiin syömään. välipala tai joku herkku on asia erikseen.

Vierailija
30/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen huoneeseen odottamaan jos ruoka ei maistu :)

Vierailija
31/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:47"]Kauheeta, en ikinä laittaisi lasta johonkin eteiseen tai mihin tahansa yksin odottelemaan. Miten suhtautusitte esimerkiksi aikuiseen yllätysvieraaseen? Varmasti juttelisitte kohteliaasti ja nätisti. Ehkä pyytäisitte jopa pöytään. Minusta lapseenkin on suhtauduttava kohteliaasti ja kunnioittaen. Niin itse tein aina kun lapset olivat pieniä tai murkkuja. Erikoista piiloaggressioita lasten kavereita kohtaan olen havainnut monissa muissakin vastaavantyylisissä ketjuissa. Kun kunnioittaa lasta, todennäköisesti myös lapsi kunnioittaa.
[/quote]

piiloaggressoita? Missä sellaisia näet? Ihan kohtelaita tapojahan pyytää esim ulos odottamaan tässä ketjussa on ollut. Ja mitä tulee yllätysvieraisiin noin yleensä, niin ei ole meilläkään päin tapana ollut koskaan moinen touhu. Sitä pidettäisiin ihan käsittämättömänä ja epäkohteliaana tapana. Olen luullut että se on jo nykyaikana unohdettu tapa ajalta ennen puhelimia jossain maaseudulla. En tiedä miten toimisin aikuisen yllätusvieraan kohdalla, kun en ole sellaiseen tilanteeseen joutunut koskaan.

Vierailija
32/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkäisi, jos joku naapurin aavemmamma syöttäisi minun lapseni. Kun on oma ruoka-aika, niin ruoka ei sitten maistuisi.

No, onneksi täällä jokainen syö omassa kodissaan.

Vierailija
34/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en tykkäisi. onneksi asuinpaikallamme on yleinen tapa syödä omassa kotona ruoka ellei ole kutsuttu erikseen syömään. lapsilla suurinpiirtein samat ruoka-ajat joten kotiin siksi aikaa syömään kun toisellakin ruoka.

Vierailija
35/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 tässä,

ihan keskikokoisen kaupungin keskustassa asun, ja  kyllä muutamat ystäväni tai naapurini saattavat ovikelloa soittaa.  Ehkä olen sitten vähän hippi, koska meille saa tulla. 

Totta kai tuo piipahtelutapa on vähentynyt tietenkin kaikila, se on ihan totta. Mutta tarkoitinkin tuossa viestissäni ihan noin periaatteen tasolla myöskin. Että yhtä kunnioittavasti lapsiin ja aikuisiin haluan suhtautua. Nyt olen vuosien jälkeen huomannut monesti, että lasten kaverit ovat monetkin sitten tosi ilahtuneita kun tavataan vaikka kaupungilla ja ovat avoimia. Onpa yhdestä tullut kollegani, joten on ollut tosi kiva huomata, ettei hänelläkään ole mitään ujoutta tai negatiivista asennoitumista minua kohtaan.

Nuo eteisessä odottelijat ovat hetkessä humahtaneet isoiksi, ja muistavat kyllä, kuinka esimerkiksi juuri kollega heihin pienenä suhtautui. 

Niin, ehkä luin huolimattomasti, että kyse oli pelkästään ulos hakemisesta, kirjoitin ehkä lapsivieraista yleensä.

Vierailija
36/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen odottanut eteisessä jos kaveri on ollut syömässä ja ihan kohta valmis . ei ole ollut minulle mikään ongelma, päinvastoin. en todellakaan olisi halunnut syödä ruokaa kaverin luona! joskus jos niillä oli jotain jälkkäriä niin tarjottiin ja se oli ihan mukavaa. ihan lämmöllä näitä vanhempia edelleen ajattelen, ihan sama se minulle oli kunhan kaveri tuli mun kanssa pihalle! :D

Vierailija
37/37 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän