Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kotiäiti ja masentunut. Ehdotin miehelleni siivoojaa 2x/kk ei suostunut.

Vierailija
06.09.2006 |

olisin maksanut ihan itse tuon. Sanoi, että ei siivoominen niin työlästä voi olla ja äkkiäkös tän 100neliötä siivoaa. Vaan eipä koskaan itse osallistu siivoukseen : (

Taidan vain tilata ja en kerro sille paskalle mitään!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivooja auta, vaan siihen tarvii jotain muuta,

Vierailija:

Masennus johtuu aika pitkälti paskasta suhteesta jossa mies pitää minua itsestäänselvänä ja on vain töissä. ei terapia siihen vaan auta.

-ap

Vierailija
22/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mistä puhut!?!?

Siis kyse ei nyt varmasti ole siitä että ap istuisi sohvalla jos siivooja käy 2krt/kk!!!!

Jos et ole itse ollut masentunut etkä ole ammattiauttoja niin älä anna neuvoja. Itse masentuneena tiedän miten kaikki hommat kaatuu päälle ja silloin se siivooja auttaa kummasti. Eihän se nyt ap:ta paranna mutta jostain on lähdettävä liikkeelle. Ja niistä pienistä asioista se lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Helsingissä on myös pariterapiaan kamala jono ja yksityinen maksaa 100e /sessio. Ja masennuslääkitys on minulla sekä miehellä.

Vierailija
24/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä tehtävä ihan jotain muuta. Mä luulin itse ensin, että mun masennus johtuu siitä että mulla on pakkomielle pitää koti siistinä ja kaikki pitää olla täydellistä. Olin todella masentunu. Mies tekee pitkiä päiviä töissä, usein myös reissuhommia joten yksin joudun siis jatkuvasti hoitamaan kaikki asiat, kaupassa käynnit sun muut menot. Meillä on 4 vuotias adhd/as lapsi, joka vaatii todella paljon huomiota ja aikaa, 8kk vanha vauva, eskarilainen tyttö(häntä kuljetan joka pivä) ja 2 vuotta täyttänyt poika. Masennuin siis keväällä todella pahasti. Meille järjestettiin kodinhoitaja, joka siivosi ja teki välillä ruokaa, leikitti lapsia jne, mutta ei auttanut masennukseen sekään. Lopulta hain apua ihan muulta taholta. Nyt alkaa asiat kirkastumaan pikkuhiljaa. Siivoan ja pidän kodin järjestyksessä ilman apua. Joten neuvoisin suakin keskustelemaan ihan jonkun muun tahon kuin siivojan kanssa tilanteestasi. Eikä tämä ole tarkoitettu millään pahalla.

Vierailija
25/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olen aiemmin reilun vuoden ajan hoitanut työni, perheen talouden, kaiken kodinhoidon ja lapsenhoidon, siivonnut, ostanut ja laittanut ruoan, hoitanut itseäni ja parisuhdetta, ei auttanut puolisoani juurikaan. Tai siis, ehkä ne hommat olisivat " kaatuneet hänen päälleen" , ellen olisi tehnyt kaikkea, nyt hänen tarvitsi vain huolehtia itsestään ja se ei ollut kovin hääviä huolehtimista, ennen kuin hän todellakin tarttui siihen mihin piti tarttua: kävi lääkärissä, meni terapiaan ja sai lääkityksen ja ratkoo NIITÄ ASIOITA, jotka masennuksen ovat aiheuttaneet. Sitä masentunut ihminen tarvitsee. Sillä onko kirjahyllyssä pölyä vai ei tai onko saunanlauteet putipuhtaat ei ole tasan minkään valtakunnan merkitystä.

2/14

Vierailija:

Tiedätkö mistä puhut!?!?

Siis kyse ei nyt varmasti ole siitä että ap istuisi sohvalla jos siivooja käy 2krt/kk!!!!

Jos et ole itse ollut masentunut etkä ole ammattiauttoja niin älä anna neuvoja. Itse masentuneena tiedän miten kaikki hommat kaatuu päälle ja silloin se siivooja auttaa kummasti. Eihän se nyt ap:ta paranna mutta jostain on lähdettävä liikkeelle. Ja niistä pienistä asioista se lähtee.

Vierailija
26/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 10vuotta hoitanut kodin, lapset (ollut myös työssä ja opiskellut korkeakoulututkinnon siinä samalla). Mies on tehnyt töitä ja maannut sitten illat sohvalla, edes viikonloppuna ei tee mitään. Ei ole koskaan tehnyt ruokaa, siivonnut ei mitään. Ja minä en saisi apua ottaa jos tuntuu, etten jaksa? En tiedä taitaatuo masennus johtua ihan parisuhteesta : (

Jos ei olisi kotona niin paljon töitä voisin lukea esim. enemmän jne saisin aikaa itselleni.

-ap

Vierailija
27/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieluiten joka viikolle. On siitä kahdestakin kerrasta apua, mutta..

Vierailija
28/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole masentunut mutta olen kyllästynyt olemaan kotona lasten kanssa. Meillä käy siivojaa 10h per viikko ja juuri palkkasin lastehoitajan 12h per viikko. isompi on aamupäivisin tarhassa 4h ja vauva 10kk on kotona. Alan katselemaan töitä ja haluan nyt alkaa uuden vaiheen elämässäni. Nyt on ainakin kunnolla vapaa aikaa ja voin enemmän keskittyä itseeni. Mieheni on tyytyväinen ja niin olen myös minä. Töihin paluu on oma valintani, mieheni puolesta olisin voinut olla kotona niin kauan kuin itse vain olisin jaksanut. Masennukseen auttaa juuri se terapia tosi hyvin. Palkkaa siivojaa mutta mene myös hyvälle terapeutille. Lääkitys ei aina ole ratkaisu, se poistaa oireet mutta ei itse ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän