HS vieraili Turun kuormittuneella teho-osastolla – lääkärin mukaan tehohoidossa olleen potilaan rokotekriittisyys vaimenee, kun puhekyky vihdoin palaa
Kun puhekyky palaa ja rokotekriittisyys vaimenee onkin tosin jo ehditty tartuttaa kymmeniä riskityhmäläisiä ja läheisiä ja viety sairaala- tai tehohoitopaikka joltain muulta joka on jouduttu viemään kriittisenä toiselle puolelle suomea.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008343120.html?share=8411527d315c8f60…
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi en ota rokotetta on se, että odotan muiden ottavan rokotteen jolloin rokotekattavuus on niin suuri, että korona häviää keskuudestamme. Ja näin vältän sekä taudin että rokotteen.
Muuten hyvä suunnitelma, mutta ei toimi. Korona jää keskuuteemme. Joko niin, että tulee olemaan lapsuudessa lievänä sairastettava tauti jota sairastateaan useamman kerran, kunnes immuniteetti saavutetaan ja vanhoille mahdollsiesti tarvitaan tehosterokotuksia. Tai jos ärhäköityy niin että on lapsillekin vaarallinen, niin kuten tuhkarokko, aina välillä puhkeaa epidemioita rokottamattomien keskuudessa. Ei tule kuitenkaan häviämään, koska pysyvää immunitettia ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Kun puhekyky palaa ja rokotekriittisyys vaimenee onkin tosin jo ehditty tartuttaa kymmeniä riskityhmäläisiä”
Hetkinen, riskiryhmäläisethän on rokotettu. Eli rokote ei siis toimi. Ota silti hei tää rokote, vaik ei siitä kyl oo juuri mitään hyötyä. Ota nyt, jooko?
Riskiryhmäläisissä on juurikin niitä, joilla rokote ei toimi niin hyvin kuin perusterveillä.
Ok, eli ihmiset jotka eniten tarvitsevat suojaa rokotteesta, eivät saa sitä. Perusterveet, ketkä ei suojaa edes tarvitse saavat sitä. Hyvä rokote, kandee ottaa nopeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä nämä rokottamattomat ovat?
Olisi mukava tietää mitkä asiat vaikuttaa tähän päätökseen.
Onko jokin ryhmä missä iso osa ilman rokotetta vai miten menee?
Pitäisikö asialle tehdä jotain eikä vaan kiltisti maksaa ja antaa muiden kärsiä ilman hoitoa kun näiden takia ei pääse?
77% rokottamattomia tällä hetkellä hoidossa olevista eli aikas iso määrä.Tunnen varmuudella neljä rokottamatonta aikuista. Näistä yhdellä on perusteltu terveydellinen syy, kolme muuta uskoo salaliittoteorioihin ja esim. siihen, että jotain kauheaa tapahtuu rokotetuille 1-2 vuoden kuluessa.
minä tiedän seitsemän, kolme heistä on työpaikaltani. Piirini on suppeat, mutta silti tiedän näin monta. Oikein viisaita ihmisiä epäluuloisuudessaan, koska merkit viittaavat nyt niihin salaliittojen toteutumisiin. JOtkut ihmiset ovat omistaneet todella paljon aikaa salaliittojen tutkimiselle, niiden takana oleville valtasuhteiden tutkimiselle, sekä yritysten omistussuhteiden, poliitikkojen niissä osallisuuden jne., uskon heidän saaneen jotain selville.
Melkein oikein. Pitäisi kuitenkin olla "Jotkut ihmiset ovat omistaneet todella paljon aikaa salaliittojen KEKSIMISELLE". Ne "jotkut ihmiset" asuvat tuolla itärajan takana. Tosin suunntelma osui pahasti omaan nilkkaan, joten ovat alkaneet vähän jarrutella.
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/kreml-joutui-jarruttelemaan-korona…
Kylkyl. Kaikki mikä ei lue Iltalehdessä, on Venäjältä peräisin. Koko maailmaa johdetaan sieltä.
Halusit tai et, niin Venäjä näiden salaliittoteoroiden takana on. Tuskin kuitenkaan itse viruksen takana.
Noita rokottamattomia ei edelleenkään pitäisi hoitaa sairaalassa. Se on heitä kohtaan jo ideologisestikin väärin, sillä hehän eivät halua pienen nuhan takia sairaalahoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö asialle tehdä jotain eikä vaan kiltisti maksaa ja antaa muiden kärsiä ilman hoitoa kun näiden takia ei pääse?
77% rokottamattomia tällä hetkellä hoidossa olevista eli aikas iso määrä.
99% äärioikeistolaisia ja johonkin lahkoon hurahtaneita, eli siis vähäisemmällä älykkyysosamäärällä varustettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi en ota rokotetta on se, että odotan muiden ottavan rokotteen jolloin rokotekattavuus on niin suuri, että korona häviää keskuudestamme. Ja näin vältän sekä taudin että rokotteen.
Missä maakuopassa ajattelit pysyä seuraavat kaksi vuotta kunnes tämä tilanne on saavutettu?
No en missään. Olen vain lukenut niin monesti kuinka koronasta pääsee eroon vain tarpeeksi suurella rokotekattavuudella. Luultavasti kuolen ennen kuin näen sen päivän, kun korona poistuu keskuudestamme.
Tama on niin hassua. Mistaan mitaan tietamattomat ihmiset levittavat mututuntumalla omaa totuutta juupas eipas leikilla.
Eikohan annettaisiin jo aiheen olla. Ne jotka ovat piikkihuumassa siita vaan ottamaan niin monta kuin haluatte ja ne jotka eivat haluaa niin ei tarvitse.
Silla ei ole.mitaan valia eika merkitysta. Vaikka olisi 100% rokotettuja, politiikko kylla keksii uudet taudit ja hurjat luvut. Tilastoja on helppo muokata mieleisiksiin. Eika sita tarvitse edes piiloitella.
Oli miten oli, en ota ikinä koronarokotetta.
Täällä yksi rokottamatta. En usko salaliittoteorioihin, enkä pelkää itse piikitystäkään. Mutta itsellä on sellainen tilanne, että aiemmin olen saanut veritulpan, jota tutkittiin ja sille ei löytynyt mitään syytä. En siis tiedä, miksi sain sen, tai onko minulla alttius saada niitä. Sellaisia tulee kuulemma vain vanhemmille ihmisille. Siitä jäi pysyvä haitta.
En yksinkertaisesti uskalla ottaa rokotetta ja riskiä siitä, että saan uuden veritulpan johonkin kriittisempään paikkaan. Eli tällä tavalla olen itsekäs. Minulla on lapsia ja puoliso, enkä uskalla riskeerata omaa elämääni.
En kuvittele olevani kuolematon, tiedän että varmaan koronan jossain vaiheessa saan, ellen ole jo sairastanutkin, enkä suhtaudu siihen mitenkään ylimielisesti. Tiedostan vaaran itse taudin sairastamisessa ja myöskin rokotuksen ottamisessa.
Haukkukaa olkaa hyvä. Kyllä meille kaikille valehtelematta on oma terveys ja perheen terveys tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä suunnitelma, mutta ei toimi. Korona jää keskuuteemme. Joko niin, että tulee olemaan lapsuudessa lievänä sairastettava tauti jota sairastateaan useamman kerran, kunnes immuniteetti saavutetaan ja vanhoille mahdollsiesti tarvitaan tehosterokotuksia. Tai jos ärhäköityy niin että on lapsillekin vaarallinen, niin kuten tuhkarokko, aina välillä puhkeaa epidemioita rokottamattomien keskuudessa. Ei tule kuitenkaan häviämään, koska pysyvää immunitettia ei synny.
Tiedäb tämän, siksi ennemmin sairastan taudin ja katson selviänkö siitä hengissäbtai jääkö pitkäaikaisoireita, koska se on edessä joka tapauksessa. Rokotteita en jaksa ottaa puolen vuoden välein loppuelämääni.
Vierailija kirjoitti:
Noita rokottamattomia ei edelleenkään pitäisi hoitaa sairaalassa. Se on heitä kohtaan jo ideologisestikin väärin, sillä hehän eivät halua pienen nuhan takia sairaalahoitoa.
Tiedatko miksi suomi oli kerran hieno maa? Koska ihmiset taistelivat tasa-arvon ja tasavertaisuuden vuoksi. Sen vuoksi sossu maksaa padat ja makaroonit kaikille ja kaikilla on paasy koulutukseen, laakkeisiin ja kotiin.
Kun otat perusoikeuksista yhdelta ryhmalta jotain pois, pitaisi tarkastella koko yhteiskuntaa ja yhteiskunnan oikeuksia ja alkaa rajoittamaan myos muilta muita perusoikeuksia.
Siella kun huutelet nappaimiston takaa niin mietippa sita, etta nuhan takia on ihmiset ennenkin joutuneet teholle erinaisista syista. Jos hoito evattaisiin sinun toiveiden mukaan ja henkilo kuolisi, veri olisi sinun kasissasi. Oletko t4pp4j4?
Vierailija kirjoitti:
Aina vaan paksumpaa propagandaa! Miten tyhmänä nuo toimittelijat ihmisiä pitää? Hyvä rokote myisi itse itsensä, ei olisi propagandalle tarvetta. Valitettavasti sellaisia ei ole saatavilla.
Voi voi kun pientä päätäsi kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
77% rokottamattomia tällä hetkellä hoidossa olevista eli aikas iso määrä.Tunnen varmuudella neljä rokottamatonta aikuista. Näistä yhdellä on perusteltu terveydellinen syy, kolme muuta uskoo salaliittoteorioihin ja esim. siihen, että jotain kauheaa tapahtuu rokotetuille 1-2 vuoden kuluessa.
minä tiedän seitsemän, kolme heistä on työpaikaltani. Piirini on suppeat, mutta silti tiedän näin monta. Oikein viisaita ihmisiä epäluuloisuudessaan, koska merkit viittaavat nyt niihin salaliittojen toteutumisiin. JOtkut ihmiset ovat omistaneet todella paljon aikaa salaliittojen tutkimiselle, niiden takana oleville valtasuhteiden tutkimiselle, sekä yritysten omistussuhteiden, poliitikkojen niissä osallisuuden jne., uskon heidän saaneen jotain selville.
Melkein oikein. Pitäisi kuitenkin olla "Jotkut ihmiset ovat omistaneet todella paljon aikaa salaliittojen KEKSIMISELLE". Ne "jotkut ihmiset" asuvat tuolla itärajan takana. Tosin suunntelma osui pahasti omaan nilkkaan, joten ovat alkaneet vähän jarrutella.
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/kreml-joutui-jarruttelemaan-korona…
Kylkyl. Kaikki mikä ei lue Iltalehdessä, on Venäjältä peräisin. Koko maailmaa johdetaan sieltä.
Halusit tai et, niin Venäjä näiden salaliittoteoroiden takana on. Tuskin kuitenkaan itse viruksen takana.
Kuinka ne oikein ehtiikin joka paikkaan, kaiken maailman pahan aiheuttamaan. Muistaakseni venäjällä puuhattiin jotain pakkorokotuksiakin, kun siellä on paha koronatilanne? Onko salaliitot osuneet omaan nilkkaan? Jessikkan mukaan kun syöttävät niitä myös omalle kansalleen. Jutussa luki, joten sen täytyy olla totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastaavasti piikkipotilaalla piikkikriittisyys kasvaa, jos puhekykyä enää edes on jäljellä...
Mutta tosissaan, kuinka kauan ihmiset haluavat tätä vastakkainasettelua jatkaa näiden valheellisten argumenttien pohjalta?
Valheellisten?
Hmm, itse luotan kyllä ennemmin koronapotilaita oikeasti hoitavien lääkäreiden ja hoitajien sanaan kuin hörhösivujen satuihin valheista ja salaliitoista.Luotat lääkäreiden puheisiin joilla on kytköksiä lääkefirmoihin joilta saavat etuja? Ok.
Joidenkin mielestä ei ole lahjontaa, silloin he luottavat. Heille riittää sana rehellisyydestä vakuudeksi. Vaan tämäpä artikkeli, joka ei nykyisin olisi enää mahdollinen valtamediassa, osoittaa toista:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laaketeollisuus-houkuttelee-tutkijo…
Tuo mtv-uutinen oli kyllä yllättävä.
Lääketeollisuus siia keksii tauteja, joihin on lääke.
No kelle on uutinen, kelle ei. Onhan näitä kirjojakin kirjoitettu. Harmittavan vähän on enää ammattitaitoista tutkivaa journalismia, siitä varmaan johtuu, että tietoisuus lääketehtaiden likaisuudesta on vähäistä.
https://www.nextory.fi/kirja/tappavat-lääkkeet-ja-järjestäytynyt-rikoll…
Onneksi korruptiota on pystytty vähäntämään, enää ei kustanneta lääkäreitä/tutkijoita mm. Hawaijille, kuten vielä 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastaavasti piikkipotilaalla piikkikriittisyys kasvaa, jos puhekykyä enää edes on jäljellä...
Mutta tosissaan, kuinka kauan ihmiset haluavat tätä vastakkainasettelua jatkaa näiden valheellisten argumenttien pohjalta?
Valheellisten?
Hmm, itse luotan kyllä ennemmin koronapotilaita oikeasti hoitavien lääkäreiden ja hoitajien sanaan kuin hörhösivujen satuihin valheista ja salaliitoista.Luotat lääkäreiden puheisiin joilla on kytköksiä lääkefirmoihin joilta saavat etuja? Ok.
Hei haloo, tiedätkö edes mistä puhut?? Suomessa on lainsäädännöllä kielletty lääkeyhtiöiden lahjonta, joten nykyään "paras" lahjus mitä lääkäri voi lääkefirmalta saada on koulutus ja ateria. En tiedä yhtäkään lääkäriä joka myisi yhdestä ateriasta moraalinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton enkä usko salaliittoteorioihin. En myöskään ole rokottamaton minkään sairauden vuoksi enkä valtiovallan painostuksen vuoksi.
Työkavereistani on useita rokottamattomia samasta syystä. Olen rokottamaton siksi kun muistan hyvin vielä pandemix rokotteet ja ammattikunnalleni tulleen pakon ottaa ne. Muistan hyvin vielä senkin kun ko. rokotteen ottamisen jälkeen alkoi ilmaantua vakavia haittavaikutuksia.
Siitä opittiin kuitenkin yksi hyvä asia. Ammattikunnalleni ei voida laittaa enään rokotepakkoa rokotteeseen jota ei ole loppuun asti testattu ja tutkittu. Siksi siis olen rokottamaton.
SHSH aina luulee olevansa melkein kuin lääkäri. Tässäkin asiassa eron koulutustasossa kuitenkin huomaa. Lääkärit ymmärtävät oman parhaansa ja ottavat rokotukset.
Rokottamattomissa työkavereissani on myös lääkäreitä 😉 Mutta kyllä me hoidamme kaikki potilaat tasapuolisesti. Eikä ole juuri ollut ruuhkaa tämän kyseisen viruksen vuoksi.
Anteeksi, mutta tuota minun on todella vaikea uskoa. Joka ikinen tuntemani lääkäri (aika paljon suvussa ja työpaikalla) on ottanut rokotteen heti kun se oli mahdollista, ja puhuu äänekkäästi myös sen puolesta. Jos vertaa lääkärikuntaa muuhun kansaan, on heidän rokotekattavuus todella korkea koko maassa.
On toki mahdollista että tunnet juuri sen yksittäisen lääkärin paikkakunnalta jolla viiraa vähän päässä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi rokottamatta. En usko salaliittoteorioihin, enkä pelkää itse piikitystäkään. Mutta itsellä on sellainen tilanne, että aiemmin olen saanut veritulpan, jota tutkittiin ja sille ei löytynyt mitään syytä. En siis tiedä, miksi sain sen, tai onko minulla alttius saada niitä. Sellaisia tulee kuulemma vain vanhemmille ihmisille. Siitä jäi pysyvä haitta.
En yksinkertaisesti uskalla ottaa rokotetta ja riskiä siitä, että saan uuden veritulpan johonkin kriittisempään paikkaan. Eli tällä tavalla olen itsekäs. Minulla on lapsia ja puoliso, enkä uskalla riskeerata omaa elämääni.
En kuvittele olevani kuolematon, tiedän että varmaan koronan jossain vaiheessa saan, ellen ole jo sairastanutkin, enkä suhtaudu siihen mitenkään ylimielisesti. Tiedostan vaaran itse taudin sairastamisessa ja myöskin rokotuksen ottamisessa.
Haukkukaa olkaa hyvä. Kyllä meille kaikille valehtelematta on oma terveys ja perheen terveys tärkein.
Veritulppariski (todella lievä) on todettu vain yhdessä rokotteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö rokotetut tartuta ketään
Eipä merkittävästi. Ja jos tartuttavat, niin virusmäärä on huomattavasti pienempi kuin rokottamattomalla tartuttajalla.
Eikös rokotetun vriusmäärä ole sama.
No ei ole, vaan huomattavasti pienempi. Mistä te keksitte näitä väitteitä, joissa ei ole mitään perää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valheellisten?
Hei haloo, tiedätkö edes mistä puhut?? Suomessa on lainsäädännöllä kielletty lääkeyhtiöiden lahjonta, joten nykyään "paras" lahjus mitä lääkäri voi lääkefirmalta saada on koulutus ja ateria. En tiedä yhtäkään lääkäriä joka myisi yhdestä ateriasta moraalinsa.
Olet hellyyttävän naiivi ♡ ♥ ❤ 💓