Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS vieraili Turun kuormittuneella teho-osastolla – lääkärin mukaan teho­hoidossa olleen potilaan rokote­kriittisyys vaimenee, kun puhekyky vihdoin palaa

Vierailija
20.10.2021 |

Kun puhekyky palaa ja rokotekriittisyys vaimenee onkin tosin jo ehditty tartuttaa kymmeniä riskityhmäläisiä ja läheisiä ja viety sairaala- tai tehohoitopaikka joltain muulta joka on jouduttu viemään kriittisenä toiselle puolelle suomea.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008343120.html?share=8411527d315c8f60…

Kommentit (484)

Vierailija
461/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden markkinoilla tällä hetkellä olevien rokotteiden ongelma on se, että ne eivät estä tartuttamista. Näin siksi, koska ne kehitettiin ennen kuin deltaa oli olemassa. Vielä huolestuttavampi seikka on suojan lyhytkestoisuus. Voi olla että kohta ollaan taas lähtötilanteessa: riskiryhmäläiset sairastuvat ja joutuvat sairaalaan rokotteista huolimatta, perusterveillä nuorillla riski ei missään vaiheessa ole ollut suuri ja keski-ikäiset, ylipainoiset ja vyötärölihavat ovat vakavassa vaarassa.

Pitäisi tosiaan koronastrategiassa miettiä myös muita terveydellisiä keinoja ehkäistä vakavia tartuntoja, kuten  väestön painonhallinta,  tupakoimattomuus, d-vitamiinitasoista huolehtiminen ja kaikenlaisten muidenkin infektioiden välttäminen.

Rajakontrolli pitäisi palauttaa ennen kuin taas sama kuvio toistuu kuin viime vuonna.

Sinun ongelma on, että et ymmärrä, että niitä rajoja ei voi sulkea. Ei onnistunut Uudessa-Seelannissakaan, vaikka pitkään sinnittelivät. Nyt eletään normaalisti niin kauan kuin rokotteet suojaavat. Keväästä ei tiedä kukaan.

Rajoillla voisi vaatia esimerkiksi karanteenia riskimaista tuleville. Karanteeniin mentäisiin karanteenihotelliin, niin kuin muissa Euroopan maissa on tehty. Tämä on estänyt tehokkaasti tartuntaketjuja ja olisi win-win tilanne hotellialalle.

Vierailija
462/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vastenmielistä, kun omasta tuttavapiiristä löytyykin näitä kaiken hölynpölyn uskojia! Samoja ihmisiä piti vielä puoli vuotta sitten ihan fiksuina ja täyspäisinä. Nyt pitävät salaliittoteorialuentoja ja lähettelevät linkkejä hörhösivuille. Miten ovat voineet mennä ihan sekaisin.

Ok. Ymmärrän. En tiennyt, että näitä on oikeasti olemassa. Luulin, että täällä vaan viihdyttävät kansaa. Itse varmaan spämmäisin takaisin jotain yhtä älytöntä.

Kyllä niitä valitettavasti on. Olen useamman tavannut ihan livenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla aika pienet ne piirit nykyään joissa edes ilkeäisi tuoda julki jättäneensä rokotteet ottamatta ja koko ajan ne pienenee.

Harmi vain, että ääliöt ehtivät saada tämän sairaaloiden ongelman aikaiseksi.

Suurimmassa osassa Suomea 80 rokotekattavuus ja sen ylikin saavutetaan noin marraskuussa. Ketä syytät siinä vaiheessa, kun tartuntoja alkaa olemaan eniten rokotetuilla, kuten muissa maissa on käynyt?

Siis mitä vitt*a... Totta kai siinä käy niin ja sehän on tarkoituskin. Olet varmaankin jokin toimistontäti logiikastasi päätellen?

En tiedä mitä tarkoitat, mutta korkeat tartuntaluvut eivät ole lähtökohtaisesti tavoiteltava asia. Kuten tiedämme, joihinkin tarttuu rokotteidenkin läpi niin, että sairastuttuaan joutuvat sairaalahoitoon. Juuri ne riskiryhmäläiset, joita rokotteilla piti suojata.

Edelleen pitäisi saada myös tarttuvuuslukuja alas, eikä jättää tilannetta vain yksin rokotteiden varaan.

Mitä enemmän ylipäätään on koronatartuntoja väestössä, sitä suurempi matemaattinen riski, että tulee myös näitä vakavia, rokotteenläpi -tartuntoja? Ymmärsitkö?

Ymmärrätkö, että jos 100 % väestöstä on rokotettu, kaikki tartunnat, joita todetaan, ovat rokotetuilla. Absoluuttinen tartuntojen määrä on kuitenkin tässä tilanteessa pienenpi kuin jos rokotettuja olisi vaikkapa 80 % tai 50 %. Immunitettia tälle taudille ei tule, mutta rokotteiden avulla on mahdollista päästä tilanteeseen, joissa vakavia sairastumisia ei juurikaan esiinny.

Paitsi jos rokotettujen keskuudessa leviää jokin uusi virusmutaatio, mikä koronaviruksen kohdalla on täysin mahdollista.  Suomalaisten rokottaminen ei edes riitä, jos naapurimaissa covitilanne on vaikea. Kaiken huipuksi tämä virushan voi mutatoitua mahdollisesti eläimissäkin.

Ainakin jos on uskominen siihen, että virus syntyi lepakossa. Näin ollen näitä virusmutaatioita tulee aina syntymään.

Minkä ihmeen takia se leviäisi juuri rokotetuissa? Mutaatiot syntyvät kun virusta on paljon väestötasolla. Kannattaa muistaa että nyt ei ole kyse bakteereista.

Siksi koska he liikkuvat nyt enemmän koronpassinsa ansiosta ja matkustelevat maapallon eri kolkkiin.

Vierailija
464/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton sairastetun koronan takia. En kuormittanut terveydenhuoltoa viime kerralla, tuskin jatkossakaan.

Lisäksi minulla on sairausvakuutus, 1000€/vuosi. Menen sellaiseen hoitoon kuin haluan.

Vai oikein tonni! Koronapotilaan sairaalahoidon hintalappu on 16 000 €.

Vakuutuksen hinta minulle on 1000€/vuosi. Korvaus/sairaus 100 000€. Eiköhän sillä jo kennotaimien osta.

Huomaa että julkisen sairaanhoidon käyttäjillä ei vskuutuksia ole.

Vierailija
465/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton sairastetun koronan takia. En kuormittanut terveydenhuoltoa viime kerralla, tuskin jatkossakaan.

Lisäksi minulla on sairausvakuutus, 1000€/vuosi. Menen sellaiseen hoitoon kuin haluan.

Vakuutuksen hinta minulle on 1000€/vuosi. Korvaus/sairaus 100 000€. Eiköhän sillä jo kennotaimien osta.

*lennotkin.

Vierailija
466/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiö voi evätä korvauksen jos rokote olisi ollut mahdollista ottaa. Ja silloin kun puhutaan isoista summista niin alkaa lakimiehet etsimään porsaanreikiä.

Vierailija
467/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole niin, että rokotetut ovat kaikenkaikkiaan kuormittaneet rokottamattomia enemmän terveydenhuoltoa testeissä ja piikillä ravaamalla. 

Ei rokotettuja enää pääsääntöisesti testata.

Jokainen rokotettu on kuormittanut minua enemmän terveydenhuoltoa korona-aikana pelkästään ottamalla rokotuksen. Fakta.

t. rokottamaton

Niin. Minä.Minä...

Lisäksi ahneet ja itsekkäät rokotetut hamusivat heti rokotteet itselleen, kun kieltäytymällä rokotteesta ne lahjoitetaan kehitysmaihin, joissa erittäin alhainen rokotekattavuus.

Just joo. Muuten vaan menevät vanhaksi jo täällä niin kuin meni sekin piikki josta kieltäydyit.

Vierailija
468/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraskieliset enemmistönä teholla olevissa, siinä se tulikin jo.

Miksi ei kaupungeissa laiteta kylttejä rokotetiedotteista ja koronasta somaliaksi ja arabiaksi ympäri kaupunkeja? eivät ehkä kaikki osaa suomea, ne joilla ei ole omissa maissaan ollut rokotteita eivät tiedä mitä ne on.

Vierailija
469/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisikohan Afrikasta saada invermektiiniä tilalle, jos lähettää sinne Pfizerin rokotteen? Luulen, että laittavat rokotteen takaisin paluupostissa. 

Vierailija
470/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö rokotetut tartuta ketään

Ei relevanttia, jos kaikki on rokotettuja.

Kyllä se vaan on, teillä kun tuppaa tulemaan noita läpäisyinfektioita.

Luonnollisen sairastumisen kokeneet kehittävät paremman vastuskyvyn myös variantteja vastaan. Niin ja se paranemisprosentti on.n.99.

Vierailija
471/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi sai aivoinfarktin ja vammautui synnytyksessä, mutta en silti ajattele, että alatiesynnytys olisi vaarallista. Prosentit sille, miten kävi, ovat piener.

Toista lasta odottaessani mieheni kanssa päätin että jos se on poika niin mopoa emme hänelle anna. No, mopon hommasimme, koska prosentit loukkaantua vakavasti ovat edelleen pienet.

Suhteuttakaa riskejä lukuihin.

Vierailija
472/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi sai aivoinfarktin ja vammautui synnytyksessä, mutta en silti ajattele, että alatiesynnytys olisi vaarallista. Prosentit sille, miten kävi, ovat piener.

Toista lasta odottaessani mieheni kanssa päätin että jos se on poika niin mopoa emme hänelle anna. No, mopon hommasimme, koska prosentit loukkaantua vakavasti ovat edelleen pienet.

Suhteuttakaa riskejä lukuihin.

Lapset ovat kivoja, mopoilu on kivaa. Rokotus tähän virukseen on nuorelle turhaa, eikä kivaa.

Vierailija
473/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on ohi. Lääkäreitä työllistää nyt joku influenssa enemmän.

Maskit vaan naamalle. Ei tartu influenssatkaan helposti.

Vierailija
474/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieraskieliset enemmistönä teholla olevissa, siinä se tulikin jo.

Miksi ei kaupungeissa laiteta kylttejä rokotetiedotteista ja koronasta somaliaksi ja arabiaksi ympäri kaupunkeja? eivät ehkä kaikki osaa suomea, ne joilla ei ole omissa maissaan ollut rokotteita eivät tiedä mitä ne on.

Taitaa noi entisen itäblokin talon- ja laivanrakentajat osata heikosti arabiaa ja somalia.

Vierailija
475/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se jatkuu niin kauan, kun luullaan, että sillä on poliittisista vaikutusta.

Kommentti | Hyökkäys ravintola-alaa kohtaan on silmiä avaava: rokote­vastainen liikehdintä on järjestelmällistä sabotaasia vastuullisia yrityksiä ja meitä kaikkia vastaan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008343624.html?share=3cdba7ac987afc89…

Mitään järjestelmällistä ei ole, ainoastaan vastakkainasettelua ja rokottamattomien syylliseksi syyllistäminen. Kai nyt jokainen tervejärkinen rokottamaton välttelee baareja ruuhka-aikana ja muutenkin paikkoja jossa paljon ihmisiä

Vierailija
476/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei tietääkseni voi ostaa tehohoitoa rahalla.

Vierailija
477/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei tietääkseni voi ostaa tehohoitoa rahalla.

Ei voikaan. Mutta tuollaiset pienet yksityiskohdat ja tosiasiat eivät rokotevastaisia kiinnosta, kun heillä on hurmos päällä.

Vierailija
478/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut koko ajan selvää, että rokotteesta kieltäytymisestä ei päänsilityksiä tule. Jos et halua syyllistämistä, niin otapa se rokote. Sillä saat rauhan.

Vierailija
479/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORONA SALALIITTO itsenäisesti ajattelevia vastaan

ONKO MASKIPAKKO TURHAA JA ROKOTUKSET TURHIA?

Tietysti ovat, jos otat vähän asioista selvää.

MUTTA TIESITKÖ, että YouTube, Facebook, Instagram, Twitter ja Eliitti haluavat sinun ajattelevan näin.

ELIITIN SALALIITTO rokottaa lammasmaiset ja tottelevat massat COVID-19 rokotteella JOKA ON OIKEASTI ROKOTE COVID-22 VIRUSTA VASTAAN.

KUN TULEE VUOSI 2022 ja COVID-22 LÄHTEE LEVIÄMÄÄN, sinä ja muut viisaat ja ITSENÄISESTI AJATTELEVAT KANSALAISET KUOLEVAT, koska eliitin salaliitto sai teidät jättämään rokotuksen väliin. Jäljelle jäävät kesyt lampaat alistuvat eliitin palvelijoiksi.

OLE OVELA. VÄLTÄ ANSA. HANKI ROKOTE NYT!

https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/pxxyt9/salaliitto_seuraava_taso/

Vierailija
480/484 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se jatkuu niin kauan, kun luullaan, että sillä on poliittisista vaikutusta.

Kommentti | Hyökkäys ravintola-alaa kohtaan on silmiä avaava: rokote­vastainen liikehdintä on järjestelmällistä sabotaasia vastuullisia yrityksiä ja meitä kaikkia vastaan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008343624.html?share=3cdba7ac987afc89…

Mitään järjestelmällistä ei ole, ainoastaan vastakkainasettelua ja rokottamattomien syylliseksi syyllistäminen. Kai nyt jokainen tervejärkinen rokottamaton välttelee baareja ruuhka-aikana ja muutenkin paikkoja jossa paljon ihmisiä

"Tervejärkinen rokottamaton". Siinäpä on epätosi sanapari. Eivät nuo sovi samaan lauseeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi