Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero -> mies haluaa lapset

Vierailija
21.12.2014 |

Ollaan eroamassa ja mies sanoo että lapsilla (9v ja 7v) olisi parempi hänen kanssa, sillä perustein että hänellä on elämä paremmassa järjestyksessä ja lapsilla pysyisi samat kuviot kun minä muutan toiseen kaupunkiin. Mitä mieltä muut on tästä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mieltä itse olet? Miksi muuten muutat toiseen kaupunkiin? Se on lapsille iso muutos. Minun itseni olisi vaikea kuvitella, että asuisin eri kaupungissa kuin lapseni, ainakaan pysyvästi.

Vierailija
2/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miehesi perustelut kuulostavat asiallisilta. Lasten etu näkyy vahvasti hänen perusteluissaan. Voitte silti olla molemmat edelleen huoltajia ja sopia tapaamisista lasten tarpeen mukaan. Ajattelen, että ero on lapselle (lapsille) aina niin rankka kokemus, että on lapsen etu, että elämän muut osa-alueet muuttuvat mahdollisimman vähän. Päivähoitokuviot, koulut, kaverisuhteet, ympäristö. Tämä luonnollisesti silloin, kun elämän perusrakenteet ovat kunnossa.

Olet aina lastesi äiti ja pysyt äitinä, vaikka et asuisi lastesi kanssa samassa kodissa. Miksi muutat toiselle paikkakunnalle? Töiden vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin mitään päätöksiä tekisin, kysyisin lapsilta. Ovat kuitenkin jo koululaisia, osaavat sanoa myös oman mielipiteensä.
Onko toiselle paikkakunnalle muutto pakollinen?

Vierailija
4/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin miehen perustelut ovat järkevät. Mutta ap ei kertonut omia perustelujaan sille, miksi lasten kannattaisi mieluummin muuttaa hänen kanssaan toiseen kaupunkiin.

Vierailija
5/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan Kemistä Tornioon koska Torniossa voi hakea Haaparannalta halpaa siideriä ja röökivehkeitä. AP

Vierailija
6/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten mielipide tosiaan tärkeä tuossa kohtaa. T. 2

Vierailija
7/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs ap katosi?

Vierailija
8/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelupaikan takia muutan. Olen ollut kotiäitinä ja pätkätöissä sitten nuoremman syntymän, ja joudun kouluttautumaan että olisin täysin työmarkkinakelpoinen.

Vierailija
9/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:30"]

Opiskelupaikan takia muutan. Olen ollut kotiäitinä ja pätkätöissä sitten nuoremman syntymän, ja joudun kouluttautumaan että olisin täysin työmarkkinakelpoinen.

[/quote]

Valitettavasti, olettaen, että mies on normaali isä, vaikuttaa siltä, että hän oikeassa. Lapset ovat kuitenkin noin pieniä, mutta kuitenkin sen verran isoja ettei äidin jatkuva läsnäolo ole välttämätöntä ja opiskelu on epäsäännöllistä, lisäksi joudut tekemään myös omalla ajallasi paljon. Olen itse uuden alan opiskelut aloittanut aikanaan kun lapset olivat 6 ja 8, valmistuessa olivat 9 ja 11. Täytyy sanoa, että yksinhuoltajana se olisi ollut hankalaa, sillä osa valinnaisaineista oli iltaisin ja päivät olivat miten sattuu.

Vierailija
10/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näissä 99.9% lapset menee äidille. Ihan sama mitä isä koittaa sanoa ja mitenkä perustella. Hyvä sosiaalihuolto meillä. Isällä ei yleensä minkäänlaista mahdollisuutta vaikuttaa asioihin.

Vierailija
11/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole riitaisa ero sopikaa itse, ehkä kannattaa kysyä lapsilta myös.
Jos päädytte oikeuteen, koettakaa sita sovittelua.

Vierailija
12/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:32"]Valitettavasti näissä 99.9% lapset menee äidille. Ihan sama mitä isä koittaa sanoa ja mitenkä perustella. Hyvä sosiaalihuolto meillä. Isällä ei yleensä minkäänlaista mahdollisuutta vaikuttaa asioihin.
[/quote]

Vanhemmat usein päättävät lähivanhemman keskenään, sosiaalihuolto puuttuu vain riitatilanteisiin.

Ap miehesi perustelut ovat hyvät ja lapsien edun mukaiset.

Vierailija
13/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua antaa lapsia exällesi, niin voisit vinkata esim.sossuille että epäilet miestäsi hyväksikäytöstä.

Vierailija
14/14 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:41"]

Jos et halua antaa lapsia exällesi, niin voisit vinkata esim.sossuille että epäilet miestäsi hyväksikäytöstä.

[/quote]

Kannattaa myös levittää tätä tietoa miehen työpaikalla. Parhaassa tapauksessa saa potkut, työtön mies ei voi saada lapsia itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän