Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei stna, kuinka moni vielä saa mieheltään shoppailurahaa??

Vierailija
21.12.2014 |

Olen jotenkin järkyttynyt kun oon nyt tän vauvan myötä pyörinyt av:lla, ja täällä naiset saa mieheltään rahaa shoppailuun tms. Siis kuka hitto enää haluaa/suostuu elämään noin, jos ei ole sairas/muu erityistilanne? Omanarvontunto kärsisi isosti jos joutuisin anelemaan mieheltäni rahaa, jos sitä on vähemmän kuin tarvis niin pitää tehdä asialle jotain! Itse!

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl oo ikinä saanut miehiltä mitään shoppailurahaa, mut tosin ei oo lapsiakaan.

Vierailija
2/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään anele, maksan kaikki ostokset rouva-Visalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai 15 vuoden ajan ja nytten kun mies kuoli pari kuukautta sitten, niin ystävä opiskelee shoppausta.

Neljän lapset äiti 38v joutuu opettelemaan ruuan tekemistä ja sen shoppaamista.

Heillä mies hoiti täysin kaiken ruokahuollon ja kaupassa käynnit jne. Tää nainen ei ole koko aikuisiällä ruokakaupassa käynytkään. Suomalaisia kumpikin.

Eihän kaveri edes ymmärtänyt, että kasvikset pitää punnita.

Vierailija
4/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei mun tartte anella, koska mä hoidan tän perheen laskut. Kyllä mä olen täysin mieheni palkan varassa tällä hetkellä. Yhteisessä sopimuksesta, mutta olen.

Vierailija
5/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun järkytyt, olen 50+ ja mieheni on 60+, käytän rinnakkais Visaa, koska hänellä on suuremmat tulot. Omanarvotuntoni ei ole kärsinyt. Tänään menen katselemaan vaatteita ja jouluksi itselleni esim. uuden tuoksun. Molemmat ovat tyytyväisiä.

Vierailija
6/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh.. Minä? Tai no, periaatteessahan meillä on yhteiset rahat mutta käytännössä mies maksaa kaiken sillä olen kotiäitinä (ja minulla on amk-koulutus sosiaalialalta joten töitä kyllä riittää kun sen aika on)

Vierailija
7/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vasta seurustellaan, mutta minä olen opiskelija. Mies vie mut shoppailemaan kun kokee sen tarpeelliseksi. Tykkään :)

Vierailija
8/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt :D olisi todella alentavaa pyytää mieheltä rahaa, ihan kuin pikkutyttö joka anelisi isältään viikkorahaa. Mutta mikäs siinä, joillekin naisille on yksinkertaisesti opetettu kotona sellainen malli että mies on naisen yläpuolella ja nainen vain armorahoilla elävä kodinhoitaja.

Vierailija
9/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omilla rahoilla ostan, en shoppaile -sillä kai yleensä tarkoitetaan huvikseen tarpeettoman ostelemista. Miehen kanssa 100% erilliset rahat, ainoa järkevä tapa mun mielestä.

Vierailija
10/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihanaa jos on ollut vaikka riitaa ja mökötystä, ja sitten tilille tupsahtaa pari sataa viestillä "humputtelurahaa"

Vierailija
11/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:46"]

Samaa olen miettinyt :D olisi todella alentavaa pyytää mieheltä rahaa, ihan kuin pikkutyttö joka anelisi isältään viikkorahaa. Mutta mikäs siinä, joillekin naisille on yksinkertaisesti opetettu kotona sellainen malli että mies on naisen yläpuolella ja nainen vain armorahoilla elävä kodinhoitaja.

[/quote]

Ei vaan omien rahojen lisäksi miehen rahoilla, en anele, mulla on 2 Visakorttia.

Vierailija
12/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omat rahat, yhteiset kulut puoliksi. Minulla onkin aina enemmän rahaa. -N31

Vierailija
13/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettuja naisia on monenlaisia.

Vierailija
14/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:47"]Ihan omilla rahoilla ostan, en shoppaile -sillä kai yleensä tarkoitetaan huvikseen tarpeettoman ostelemista. Miehen kanssa 100% erilliset rahat, ainoa järkevä tapa mun mielestä.
[/quote]

Meillä myös 100% erilliset käyttörahat. Yhteistä on asuntolainan, sijoitusasuntolainan ja taloustilin verran, taloustilille siirrämme siis saman summan yhteisiä laskuja yms. varten. Shoppailen itse tienaamillani rahoilla ja kenties juuri siksi shoppailenkin järkevästi. :)

Vierailija
15/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin pummi.

Vierailija
16/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on aina ollut yhteiset rahat. Mies ei kuitenkaan juuri koskaan käytä rahaa, koska minä hoidan kaikki laskut, ostan tavarat jne.

Jos miehelle ostetaan vaatteita, niin se on pitkän suostuttelun tulos. Sitten mennään Stockalle ja pyydetään myyjää tuomaan kaikki tarvittavat tavarat ja jos kaikki osuu kohdalleen, saattaa mies sanoa, että ihan hyvinhän se meni. Jos taas joutuu sovittamaan useita eri housuja tai takkeja, niin sitten "seuraavan kerran lähden kauppaan vasta, kun entiset vaatteet ovat hajonneet".

Näin on menty jo parikymmentä vuotta. Mies tienaa kolme kertaa enemmän kuin minä. Mutta koska hoidan meidän sijoituksetkin, niin olen saanut ne tuottamaan niin hyvin, että eiköhän tasoissa olla. Ei kyllä olla laskettu ja miksi olisimmekaan, koska kaikki on yhteistä!

Vierailija
17/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan, kun yhteisestä päätöksestä lähdin opiskelemaan vielä amk:hon esikoisen jälkeen. Tilanne tasaantuu, kun pääsen töihin. Mutten joudu pyytämään rahaa, vaan meillä on yhteiset rahat -> saan vain opintotuen -> kaupassa käydessä yleensä miehen rahat, joita käytetään.

Vierailija
18/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä. Jos on yhteinen talous, päätetään hankkia lapsia. Äiti hoitaa lapsia kotona kotihoidontuella, miksi äidin pitäisi elää nuukemmin kuin mies? Äitihän hoitaa niitä yhteisiä lapsia.

Vierailija
19/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan käytän kysymättä miehen tienaamia rahoja. Olen opiskelija ja miehen tuloilla on eletty lähes aina. Ostan itselleni kaiken minkä tarvitsen, mies käyttää paljon vähemmän ansaittuja rahoja.

Vierailija
20/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti elää täysin miehensä rahoilla. Päivääkään ei ole töissä käynyt eikä ole työkkärin tai kelan rahoilla. Mies käy töissä ja äitini tuhlaa rahat. Itse en ikinä voisi elää kokonaan toisen rahoilla. Meillä mies maksaa yleensä ruoka ostokset, mutta muuten maksetaan omat shoppailut itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan