Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaisko tuo maidonjuonti lopettaa (raskaana)?

Vierailija
20.12.2014 |

Hei,

oon mietiskelly jonkin aikaa maidon juonnin vähentämistä/lopettamista kun vasta oli se tutkimus että maidonjuonti ois haitallista (suurempi riski saada luunmurtumia, ennenaikanen kuolemariski...) ja nyt näin viestin joltain kokeneelta personal trainerilta et sen asiakkailla myönteisiä kokemuksia maidon poisjättämisestä: kohentunut olotila, paino pudonnut... Mietin vain että onkohan se raskaana tarpeeksi jos esim. ottaisi päivässä 1 kalsiumpillerin ja lisäksi 1 lasi jogurttia ja pari viipaletta juustoa. Mitä olette mieltä? :) Kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri on julkaistu tutkimus, että maidon juonti raskaana vähentää lapsen allergiariskiä, juuston syöminen puolestaa lisää sitä. Jo vuosia sitten luin, että maidon juonti raskaana kasvattaa lapsen aivoja ja tekee älykkäämmäksi. En jaksa etsiä linkkejä näihin.

Vierailija
2/6 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap että jos jättää maidon niin pitää jättää myös jogurtit ja juustot. Samaa maitotuotteita ne on. Minulla kilppari arvot lähti heti paremmaksi kun jätin suurinosan maitotuotteista pois.
Eihän tätä suomalaiset tietenkään usko. Mutta kun mulla se auttaa niin kyllä myös uskon sitä.
Kannattaa kokeilla kun ei siinä mitään menetä. Pari kk kun on ilman niin pitäisi tuntua ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata syödä mitään. Kaikki on riski!

Vierailija
4/6 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:52"]

Ei kannata syödä mitään. Kaikki on riski!

[/quote]

Kai nyt kuitenkin tyroksiinia saa syödä?

Vierailija
5/6 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin just erään tutkimuksen, jossa normaalirasvaisia maitotuotteita raskauden aikana käyttäneet naiset eivät saaneet ylikiloja eivätkä raskausdiabetestä. 

Ja eräässä toisessa tutkimuksessa kerrottiin ettei kalsium imeydy pillereistä niin hyvin kuin maitotuotteista, joissa on myös mukana rasvaa.

Ei sitä maitoa ole varmaan mikään pakko juoda, kunhan pitää ruokavaliossa hapanmaitotuotteet ja juuston :) 

Vierailija
6/6 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä ristiriitaista tietoa... Eihän sitä tiedä mitä kannattaisi tehdä. Ehkä turvallisinta on että yrittää korvata enemmän maito jogurtilla ja juustolla. Ja tuokin on ristiriitaista että juodako rasvatonta vai kevytmatoa :O Neuvolassa ohjeistus on että rasvatonta mutta jotkin tutkimukset taas kehottaa rasvasempaan vaihtoehtoon.

ap