Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aloitti masennuslääkkeet ja muutos on huimaava

Vierailija
20.12.2014 |

Mies on alkanut hymyillä ja nauraa. Vitsailee ja pelleilee. Suostuu ja haluaa seksiä. Jaksaa jutella iltaisin sohvalla jaksaa urheilla ja leikkiä ja tempuilla lasten kanssa. Aiemmin hän suuttui lähes kaikesta, vajosi synkkyyteen ja sinne löysi pullosta kaverin. Erakoitui enkä saanut kavereita kutsua kylään. Joten voisin sanoa että lääke on helpottanut tilannetta. Minä jouduin laittaa miehen tuumaustauolle ennen kun mies tajusi olevansa lääkärin tarpeessa. Itsekin tajusin kuinka väsynyt olin miehen masennukseen ja ahdistukseen. Tällä haluan sanoa että ei mustat päivät varmaankaan kokonaan ohi ole menneet mutta toivoa paremmasta jo on. Toivon ainakin niin. Toivottavasti tarinani antaa voimaa jollekin teille siellä. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 01:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 01:04"]

Ei se terapian läpikäyminen tarkoita sitä etteikö masennus voisi uusiutua, toisin kuin luullaan.

[/quote]

Ei tietenkään tarkoita. Minun masennukseni eivät kuitenkaan ole koskaan uusiutuneet niin vaikeina kuin alkuperäinen masennus ja pidän tätä ihan terapian ansiona. Sain terapiasta paljon toimivia työkaluja, joilla pystyn auttamaan itseäni, kuten tunnistan paremmin masennuksen uusiutumisen ja osaan hakeutua lääkärille ajoissa. 

[/quote]

Terapia ei ole välttämätöntä. Paljon on myös materiaalia (kirjallista ja esim. cd:llä) joita voi käydä läpi itse. Masennuslääke auttaa siihen, että on tähän energiaa. Mutta terapeuttiin ei siis ole mikään pakko investoida, jos itsellä on kyky omaksua asioita. 

Vierailija
22/24 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 01:10"]

Ei se terapian läpikäyminen tarkoita sitä etteikö masennus voisi uusiutua, toisin kuin luullaan.

[/quote]

Ei tietenkään tarkoita. Minun masennukseni eivät kuitenkaan ole koskaan uusiutuneet niin vaikeina kuin alkuperäinen masennus ja pidän tätä ihan terapian ansiona. Sain terapiasta paljon toimivia työkaluja, joilla pystyn auttamaan itseäni, kuten tunnistan paremmin masennuksen uusiutumisen ja osaan hakeutua lääkärille ajoissa. 

[/quote]

Terapia ei ole välttämätöntä. Paljon on myös materiaalia (kirjallista ja esim. cd:llä) joita voi käydä läpi itse. Masennuslääke auttaa siihen, että on tähän energiaa. Mutta terapeuttiin ei siis ole mikään pakko investoida, jos itsellä on kyky omaksua asioita. 

[/quote]

Minun terapiani on ollut ilmaista. 

Ja pidän juuri sosiaalista vuorovaikutusta tärkeänä. Tarvitsen sen toisen ihmisen ammattimaista näkemystä, peiliä, josta tiedän olevani oikeilla jäljillä. Jos itsensä terapoiminen vaikeassa masennuksessa tosiaankin olisi noin helppoa, en minäkään olisi ikinä sairastunut masennukseen - niin paljon sentään luin kaikenlaisia itsehoito-oppaita ennen kuin totesin tarvitsevani ammattiapua. Selvennykseksi lisättäköön, että minulla on nopea oivalluskyky ja olen innokas oppimaan kaikkea uutta - masennuksesta huolimatta on aina ollut näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 01:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja pidän juuri sosiaalista vuorovaikutusta tärkeänä. Tarvitsen sen toisen ihmisen ammattimaista näkemystä, peiliä, josta tiedän olevani oikeilla jäljillä. Jos itsensä terapoiminen vaikeassa masennuksessa tosiaankin olisi noin helppoa, en minäkään olisi ikinä sairastunut masennukseen - niin paljon sentään luin kaikenlaisia itsehoito-oppaita ennen kuin totesin tarvitsevani ammattiapua. Selvennykseksi lisättäköön, että minulla on nopea oivalluskyky ja olen innokas oppimaan kaikkea uutta - masennuksesta huolimatta on aina ollut näin. 

[/quote]

No, olet todella harvinaisessa asemassa siinä, että terapia on ollut ilmaista. Nekin harvat, jotka saavat Kelan tukemaa terapiaa, joutuvat maksamaan aika paljon per käynti. Joten meille varattomille kirjaston self help on se oikea osoite. Olet onnekas! 

Vierailija
24/24 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 01:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 01:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No, olet todella harvinaisessa asemassa siinä, että terapia on ollut ilmaista. Nekin harvat, jotka saavat Kelan tukemaa terapiaa, joutuvat maksamaan aika paljon per käynti. Joten meille varattomille kirjaston self help on se oikea osoite. Olet onnekas! 

[/quote]

Huoh, vielä kerran: mt-toimiston kautta saatu terapia ei maksa. Kirjoitin jo aikaisemmin näin:

"lähete terapiaan terveyskeskuksen kautta MT-toimistosta. Ei maksa mitään. Vasta kun tarvitaan pitempää terapiaa, joudut hakemaan Kelan tukea ja maksamaan terapiasta osan. Minä kävin terapiassa MT-toimiston kautta yhteensä pari vuotta masennuksen takia. Kelan tukemaan terapiaankin olisin päässyt jatkamaan, mutta siihen minulla ei ollut varaa."

Jos tosiaankin olet masentunut, tervemenoa vaan terveyskeskukseen hakemaan terapialähetettä. Minä taisin tosiaankin olla onnekas, sillä minun masennukseni otettiin todesta ihan ensimmäisellä kerralla ja sain myös terapialähetteen. En enää muista, jouduinko maksamaan ensimmäisellä kerralla klinikkamaksun, sillä siitä on niin kauan. Muuta en ole terapiastani maksanut. 

Sitten vielä yksi asia: Ilmeisesti kirjoittelet täällä ihan lämpimiksesi asioista, joista et tiedä yhtikäs mitään, ja jotka on helppo tarkistaa myös netin välityksellä. Esität vielä kovin pontevia mielipiteitä, vaikka omakohtaista kokemusta eikä asiallista tietoa tunnu löytyvän. Mielestäni tämä on huolestuttavan vastuutonta. 

- 7 - 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä