Mielikuvat Helsingin asuinaluista - parhaimmat, kaameimmat kaupunginosat?
Joo, tosikko sen sanookin. Ollaan muuttamassa Etu-Töölöön, mutta koska Helsinki on vielä melko vieras, olen kiinnostunut muistakin.
Kommentit (56)
No mä olen asunut Etu-Töölössä ja Taka-Töölössä ja molemmat on aivan ihania. Nykyään asun munkkiniemessä ja täällä on kyllä vielä ihanampaa. Omakotitalo, meri lähellä, ja silti ratikkapysäkki talon nurkilla ja keskustaan lyhyt matka. En ole itse asunut siis missään kamalassa paikassa Helsingissä, mutta nuoruudessa kavereita asui esim. Kontulassa, Malmilla ja Siltamäessä ja ne oli ainakin aika ankeita paikkoja.
Teitkö ap tämän keskustelun vain päästäksesi kertomaan, että muutat Etu-Töölöön?
Asuin joskus Etu-Töölössä, se on hyvää aluetta.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:33"]
No mä olen asunut Etu-Töölössä ja Taka-Töölössä ja molemmat on aivan ihania. Nykyään asun munkkiniemessä ja täällä on kyllä vielä ihanampaa. Omakotitalo, meri lähellä, ja silti ratikkapysäkki talon nurkilla ja keskustaan lyhyt matka. En ole itse asunut siis missään kamalassa paikassa Helsingissä, mutta nuoruudessa kavereita asui esim. Kontulassa, Malmilla ja Siltamäessä ja ne oli ainakin aika ankeita paikkoja.
[/quote]
OI kuulostaa ihanalta tuo Munkkiniemi! :)
ap
Mulla on kokemusta Kruununhaasta, Kampista ja Punavuoresta. Kruununhaka oli mulle liian rauhallinen paikka (asuin Pohjoisrannassa). Etu-Töölöstä voisin kuvitella tykkääväni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:38"]
Mulla on kokemusta Kruununhaasta, Kampista ja Punavuoresta. Kruununhaka oli mulle liian rauhallinen paikka (asuin Pohjoisrannassa). Etu-Töölöstä voisin kuvitella tykkääväni kanssa.
[/quote]
Siis Kruununhakahan on Helsingin ihanimpia asuinalueita!
Ja kuinkahan paljon Munkassa on omakotitaloja ja kenellä niihin on rahaa? Joo, mielelläni minäkin asuisin siellä omakotitalossa.
Asun Kampin etelärajoilla, merenrantaan 100m. Saisi olla todella erityinen paikka, että täältä muuttaisin pois :)
Hyviä (=kalliita) alueita: Eira, Ullanlinna, Punavuori, Etu-Töölö, Lehtisaari
Ylemmän keskiluokan alueita: Lauttasaari, Munkkivuori, Etelä-Haaga, Alppila, Ruskeasuo, Kulosaari
Keskiluokan alueita: Herttoniemi, Pitäjänmäki, Pohjois-Haaga, Vuosaari
Huonoja alueita: Kannelmäki, Kontula, Tapulikaupunki, ylipäätään itäinen Itä-Helsinki
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:34"]
Teitkö ap tämän keskustelun vain päästäksesi kertomaan, että muutat Etu-Töölöön?
[/quote]
En. Teitkö sinä tämän kommentin vain siksi, ettet pystynyt kateuksissasi pitämään suutasi kiinni?
ap
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:42"]
Asun Kampin etelärajoilla, merenrantaan 100m. Saisi olla todella erityinen paikka, että täältä muuttaisin pois :)
[/quote]
Kuulostaa upealta! Millainen asunto? Vuokra, omistus?
Minäpä viihdyn siellä minne aurinko ei paista.
Koko Helsinki on aika paska paikka, harmaa, kylmä ja ankea mutta tässä tulee:
paska on kontula, tänne kannattaa muuttaa jos haluaa eristäytyä ja alkoholisoitua sillä ostarilta löydät runsaasti baareja ja muita kivoja "kuppiloita" vakikävijöineen. Vaatekaupoista löytyy loistava Uff. Lähistöllä on kivasti luontoa ja hyvät ulkoilumahdollisuudet, mikäli satut olemaan sellainen joka sään lenkkelijä -ihminen. Plussaa metrosta jolla pääsee pois, tosin metroasema on kaamean näköinen rään pinttämä slummi. Oikein mukavaa aluetta, suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:43"]
Hyviä (=kalliita) alueita: Eira, Ullanlinna, Punavuori, Etu-Töölö, Lehtisaari Ylemmän keskiluokan alueita: Lauttasaari, Munkkivuori, Etelä-Haaga, Alppila, Ruskeasuo, Kulosaari Keskiluokan alueita: Herttoniemi, Pitäjänmäki, Pohjois-Haaga, Vuosaari Huonoja alueita: Kannelmäki, Kontula, Tapulikaupunki, ylipäätään itäinen Itä-Helsinki
[/quote]
muuten samaa mieltä, mutta pitäjänmäkikö keskiluokan alue? Sehän on täynnä maahanmuuttajia nykyisin?!!!
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:41"]
Ja kuinkahan paljon Munkassa on omakotitaloja ja kenellä niihin on rahaa? Joo, mielelläni minäkin asuisin siellä omakotitalossa.
[/quote]
Onhan siellä kärjessä aika paljon omakotitaloja...
No Etu-Töölön mainitseminen on suurin piirtein sama kuin sanoisi että hei saan palkkaa 5900 e/kk, kysyisin ihan mielenkiinnosta, mitä te muut humanistit saatte.
Mikä on Kruununhaka? Se on Kruunuhaka, senkin tolvanat. Itse asun Tapanilassa ja tämä on hyvä ja rauhallinen alue
Etu-Töölö on ihan yliarvostettu asuinalue. Asunnot ihan järkyttävän hintaisia.