Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielikuvat Helsingin asuinaluista - parhaimmat, kaameimmat kaupunginosat?

Vierailija
20.12.2014 |

Joo, tosikko sen sanookin. Ollaan muuttamassa Etu-Töölöön, mutta koska Helsinki on vielä melko vieras, olen kiinnostunut muistakin.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu-Töölö on ihan yliarvostettu asuinalue. Asunnot ihan järkyttävän hintaisia.

Vierailija
2/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen asunut Etu-Töölössä ja Taka-Töölössä ja molemmat on aivan ihania. Nykyään asun munkkiniemessä ja täällä on kyllä vielä ihanampaa. Omakotitalo, meri lähellä, ja silti ratikkapysäkki talon nurkilla ja keskustaan lyhyt matka. En ole itse asunut siis missään kamalassa paikassa Helsingissä, mutta nuoruudessa kavereita asui esim. Kontulassa, Malmilla ja Siltamäessä ja ne oli ainakin aika ankeita paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö ap tämän keskustelun vain päästäksesi kertomaan, että muutat Etu-Töölöön?

Vierailija
4/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus Etu-Töölössä, se on hyvää aluetta.

Vierailija
5/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:33"]

No mä olen asunut Etu-Töölössä ja Taka-Töölössä ja molemmat on aivan ihania. Nykyään asun munkkiniemessä ja täällä on kyllä vielä ihanampaa. Omakotitalo, meri lähellä, ja silti ratikkapysäkki talon nurkilla ja keskustaan lyhyt matka. En ole itse asunut siis missään kamalassa paikassa Helsingissä, mutta nuoruudessa kavereita asui esim. Kontulassa, Malmilla ja Siltamäessä ja ne oli ainakin aika ankeita paikkoja.

[/quote]

OI kuulostaa ihanalta tuo Munkkiniemi! :)

ap

Vierailija
6/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta Kruununhaasta, Kampista ja Punavuoresta. Kruununhaka oli mulle liian rauhallinen paikka (asuin Pohjoisrannassa). Etu-Töölöstä voisin kuvitella tykkääväni kanssa.

Vierailija
7/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:38"]

Mulla on kokemusta Kruununhaasta, Kampista ja Punavuoresta. Kruununhaka oli mulle liian rauhallinen paikka (asuin Pohjoisrannassa). Etu-Töölöstä voisin kuvitella tykkääväni kanssa.

[/quote]

Siis Kruununhakahan on Helsingin ihanimpia asuinalueita!

Vierailija
8/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinkahan paljon Munkassa on omakotitaloja ja kenellä niihin on rahaa? Joo, mielelläni minäkin asuisin siellä omakotitalossa. 

Vierailija
9/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kampin etelärajoilla, merenrantaan 100m. Saisi olla todella erityinen paikka, että täältä muuttaisin pois :)

Vierailija
10/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä (=kalliita) alueita: Eira, Ullanlinna, Punavuori, Etu-Töölö, Lehtisaari

Ylemmän keskiluokan alueita: Lauttasaari, Munkkivuori, Etelä-Haaga, Alppila, Ruskeasuo, Kulosaari

Keskiluokan alueita: Herttoniemi, Pitäjänmäki, Pohjois-Haaga, Vuosaari

Huonoja alueita: Kannelmäki, Kontula, Tapulikaupunki, ylipäätään itäinen Itä-Helsinki

Vierailija
11/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Etu-Pyllyssä.

Vierailija
12/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:34"]

Teitkö ap tämän keskustelun vain päästäksesi kertomaan, että muutat Etu-Töölöön?

[/quote]

En. Teitkö sinä tämän kommentin vain siksi, ettet pystynyt kateuksissasi pitämään suutasi kiinni?

ap

Vierailija
13/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:42"]

Asun Kampin etelärajoilla, merenrantaan 100m. Saisi olla todella erityinen paikka, että täältä muuttaisin pois :)

[/quote]

Kuulostaa upealta! Millainen asunto? Vuokra, omistus? 

Vierailija
14/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä viihdyn siellä minne aurinko ei paista.

Vierailija
15/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Helsinki on aika paska paikka, harmaa, kylmä ja ankea mutta tässä tulee:

paska on kontula, tänne kannattaa muuttaa jos haluaa eristäytyä ja alkoholisoitua sillä ostarilta löydät runsaasti baareja ja muita kivoja "kuppiloita" vakikävijöineen. Vaatekaupoista löytyy loistava Uff. Lähistöllä on kivasti luontoa ja hyvät ulkoilumahdollisuudet, mikäli satut olemaan sellainen joka sään lenkkelijä -ihminen. Plussaa metrosta jolla pääsee pois, tosin metroasema on kaamean näköinen rään pinttämä slummi. Oikein mukavaa aluetta, suosittelen!

Vierailija
16/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:43"]

Hyviä (=kalliita) alueita: Eira, Ullanlinna, Punavuori, Etu-Töölö, Lehtisaari Ylemmän keskiluokan alueita: Lauttasaari, Munkkivuori, Etelä-Haaga, Alppila, Ruskeasuo, Kulosaari Keskiluokan alueita: Herttoniemi, Pitäjänmäki, Pohjois-Haaga, Vuosaari Huonoja alueita: Kannelmäki, Kontula, Tapulikaupunki, ylipäätään itäinen Itä-Helsinki

[/quote]

muuten samaa mieltä, mutta pitäjänmäkikö keskiluokan alue? Sehän on täynnä maahanmuuttajia nykyisin?!!!

Vierailija
17/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:41"]

Ja kuinkahan paljon Munkassa on omakotitaloja ja kenellä niihin on rahaa? Joo, mielelläni minäkin asuisin siellä omakotitalossa. 

[/quote]

Onhan siellä kärjessä aika paljon omakotitaloja...

Vierailija
18/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Etu-Töölön mainitseminen on suurin piirtein sama kuin sanoisi että hei saan palkkaa 5900 e/kk, kysyisin ihan mielenkiinnosta, mitä te muut humanistit saatte.

Vierailija
19/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Kruununhaka? Se on Kruunuhaka, senkin tolvanat. Itse asun Tapanilassa ja tämä on hyvä ja rauhallinen alue

Vierailija
20/56 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se Kruununhaka