Mielikuvat Helsingin asuinaluista - parhaimmat, kaameimmat kaupunginosat?
Joo, tosikko sen sanookin. Ollaan muuttamassa Etu-Töölöön, mutta koska Helsinki on vielä melko vieras, olen kiinnostunut muistakin.
Kommentit (56)
Sille joka sanoi että Kruununhaka on ihana niin onhan se, mutta niiiiin hiljainen! Ihan kuin joku nukkumalähiö, ei ketään koskaan missään.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:20"] [quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:53"] No Etu-Töölön mainitseminen on suurin piirtein sama kuin sanoisi että hei saan palkkaa 5900 e/kk, kysyisin ihan mielenkiinnosta, mitä te muut humanistit saatte. [/quote] Minä olen humanisti :) Olemme muuttamassa vuokralle. [/quote] Siis ap tässä. [/quote]
MOT
[/quote]
Whaat? En ymmärrä.
Meille oli siis tärkeää päästä vanhalla hienolle arvoalueelle. Meilahti on nätti, muttei se mitä etsittiin.
Helsingissä voisin asua vain Kaivopuistossa ja Ullanlinnasta Vuorimiehenkadulla (vain pieni pätkä siitä), Tähtitorninkadulla, Ullankadulla tai Muukalaiskadulla. Helsingin ainoat kivat maisemat löytyy sieltä. Muuallakin on hienoja taloja toki, mutta ei sellaista yhtenäistä kivaa maisemaa.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:52"]
Helsingissä voisin asua vain Kaivopuistossa ja Ullanlinnasta Vuorimiehenkadulla (vain pieni pätkä siitä), Tähtitorninkadulla, Ullankadulla tai Muukalaiskadulla. Helsingin ainoat kivat maisemat löytyy sieltä. Muuallakin on hienoja taloja toki, mutta ei sellaista yhtenäistä kivaa maisemaa.
[/quote]
Asuinalueena siis. Kauniita maisemia löytyy muualtakin, mutta yleensä niillä alueilla on sitten liikaa liikennettä ja ihmisiä.
Entä Laajasalo? Onko keskiluokan aluetta vai wt-sluetta?
Kruununhaka virallisesti mutta useimmiten ihmiset sanovat Kruunuhaka .
Töölö on ihan mukava, muttei enää yhtä suosittu kuin ehkä joskus aiemmin, asunnot ovat monissa taloyhtiössä melkoisen kuluneita, hinnat liian korkeita siihen nähden että Helsingistä löytyy huomattavasti arvokkaampiakin taloja, melu ja saasteet inhottavat. Mieluummin Kruna, Punavuori, Eira tai Ullanlinna, Laru, Lehtisaari ja Kuusisaari, Munkkiniemi. Olen asunut myös Tapanilassa, ihanasti kauniiden peltojen keskellä, omakotitalossa oli todella rauhallista, autolla lyhyt matka keskustaan ja Jumboon ajaa 5 min. Bussitkin olivat nopeita (max 30 min jos muistan oikein) ja lentokenttäbussien takia sinne pääsi vuorokauden ympäri. Kiva alue, vähän halvempi kuin keskusta.
Töölö on ollut omastakin mielestäni kiva, mutta kun perheellisenä mietin elämää Helsingissä, on joko oma autopaikka tai lähipalvelut&julkinen liikenne erittäin tärkeitä.
Asun siis hiukan keskustan ulkopuolella ja kävelyetäisyydellä on kunnollinen ruokakauppa (tai parikin), posti, pesula, Alko, jumppa- ja kuntosali, uimaranta, päiväkoti ja koulu ja julkisillakin kotoa kävelty ja asemalla odotusaika huomioiden keskustassa reilusti alle puolessatunnissa.
52, mikä on kunnollinen ruokakauppa siellä päin?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:27"]
Olen asunut 8 vuotta Etu-Töölössä ja alue on oikeasti yliarvostettua. Siinä elämäntilanteessa oli ihan ok, mutta en haluaisi asua siellä perheen kanssa. Melu on karmeaa ja samoin ilmansaasteet. Autojen ym. aiheuttamat päästöt ovat pahimmat Helsingissä. Asunnoissa vetää ja talvisin on kylmä. Lähes kaikissa taloissa on sokeritoukkia, turkiskuoriaisia ym. Rotat vilistävät roskakatoksissa. Kävely tuulitunnelimaisilla kaduilla on epämiellyttävää ja rapa ja kura roiskuvat kaikkialla. Ei kiitos.
Taidat olla landelta?
[/quote]
Olen asunut Helsingissä 17 vuotta. 5 vuotta Kalliossa (viihdyin), vuoden Etu-Töölössä (viihdyin) ja 11vuotta Hietalahdessa (joka muuten ei oikeastaan ole asuinalue, vaan Kampin/Punavuoren välissä). Etu-Töölö oli suosikkini, mutta piti lähteä putkiremppaa pakoon. Hiljainen, tyylikäs alue, ei meteliä, ei mamuja, sinitukkaisia mummoja vaan ja vanhoja jugend-taloja.
Nyt näin pitkän keskusta-asumisen jälkeen olisin valmis vaikka Oulunkylään tai Meilahteen tai mikä jottei Vantaan Kaivokselaan. Kunhan on katto pään päällä....
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:43"]
Hyviä (=kalliita) alueita: Eira, Ullanlinna, Punavuori, Etu-Töölö, Lehtisaari Ylemmän keskiluokan alueita: Lauttasaari, Munkkivuori, Etelä-Haaga, Alppila, Ruskeasuo, Kulosaari Keskiluokan alueita: Herttoniemi, Pitäjänmäki, Pohjois-Haaga, Vuosaari Huonoja alueita: Kannelmäki, Kontula, Tapulikaupunki, ylipäätään itäinen Itä-Helsinki
[/quote]
muuten samaa mieltä, mutta pitäjänmäkikö keskiluokan alue? Sehän on täynnä maahanmuuttajia nykyisin?!!!
[/quote]
Pitäjänmäellä on pientaloalueitakin...