Mielikuvat Helsingin asuinaluista - parhaimmat, kaameimmat kaupunginosat?
Joo, tosikko sen sanookin. Ollaan muuttamassa Etu-Töölöön, mutta koska Helsinki on vielä melko vieras, olen kiinnostunut muistakin.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:43"]
Hyviä (=kalliita) alueita: Eira, Ullanlinna, Punavuori, Etu-Töölö, Lehtisaari Ylemmän keskiluokan alueita: Lauttasaari, Munkkivuori, Etelä-Haaga, Alppila, Ruskeasuo, Kulosaari Keskiluokan alueita: Herttoniemi, Pitäjänmäki, Pohjois-Haaga, Vuosaari Huonoja alueita: Kannelmäki, Kontula, Tapulikaupunki, ylipäätään itäinen Itä-Helsinki
[/quote]
muuten samaa mieltä, mutta pitäjänmäkikö keskiluokan alue? Sehän on täynnä maahanmuuttajia nykyisin?!!!
[/quote]
Mietin ihan samaa. Enkä myöskään pitäisi Vuosaarta keskiluokan asuinalueena. Sitä voi olla osa alueesta (esim. Aurinkolahti), mutta muuten Vuosaaressa on paljon kaupungin vuokra-asuntoja ja asoja.
Itä-keskukseen kannattaa muuttaa se on marjaniemen vieressä, mutta PALJON halvempi. Käytännössä alueilla ei muuta eroa kun Itiksessä on palveluita ja muutama maahanmuuttaja voi tulla silloin tällöin vastaan.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:04"]
Mikä on Kruununhaka? Se on Kruunuhaka, senkin tolvanat. Itse asun Tapanilassa ja tämä on hyvä ja rauhallinen alue
[/quote]
Kruununhaka, senkin tolvana :)
Itäisessä Helsingissä on paljon ihania alueita kuten Marjaniemi, Aurinkolahti, Omenamäki jne. ei kannata nyt ihan yleistää. Etu-Töölö on yksi parhaista paikoisa. Merenrannalla ja keskusta lähellä. Rauhallista seutua ja hyvä lenkkimaastot lähellä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:53"]
No Etu-Töölön mainitseminen on suurin piirtein sama kuin sanoisi että hei saan palkkaa 5900 e/kk, kysyisin ihan mielenkiinnosta, mitä te muut humanistit saatte.
[/quote]
Minä olen humanisti :) Olemme muuttamassa vuokralle.
Pitskussa Strömbergin alueella on paljon somaleita, Reimarlassa on näitä kosovolaisia, albaaneja ymv. Välillä tulee semmoinen tunne, kun siellä köpöttää noita mummeleita, että en yhtään ihmettelisi, vaikka joku niistä taluttaisi aasia. Sopisi fiilikseen.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:15"]
Itä-keskukseen kannattaa muuttaa se on marjaniemen vieressä, mutta PALJON halvempi. Käytännössä alueilla ei muuta eroa kun Itiksessä on palveluita ja muutama maahanmuuttaja voi tulla silloin tällöin vastaan.
[/quote]
Vain muutamako maahanmuuttajako?? Taitaa olla maahanmuuttajat Itiksessä jo ainakin 10% kaikista asukkaista ja voi olla, että on jo enemmänkin. Varsinainen persialainen tori koko paikka.
Olen asunut 8 vuotta Etu-Töölössä ja alue on oikeasti yliarvostettua. Siinä elämäntilanteessa oli ihan ok, mutta en haluaisi asua siellä perheen kanssa. Melu on karmeaa ja samoin ilmansaasteet. Autojen ym. aiheuttamat päästöt ovat pahimmat Helsingissä. Asunnoissa vetää ja talvisin on kylmä. Lähes kaikissa taloissa on sokeritoukkia, turkiskuoriaisia ym. Rotat vilistävät roskakatoksissa. Kävely tuulitunnelimaisilla kaduilla on epämiellyttävää ja rapa ja kura roiskuvat kaikkialla. Ei kiitos.
Yksi Suomen hienoimmista asuinalueista on Itä-Helsingissä... Mutta semmoista on se, kun vitun toukohousut yms. spedet tulevat kertomaan miten asiat ovat muka ovat.
Lyö vaikka mistä vetoa, että suurin osa tähänkin ketjuun kirjoittajista, jopa oikeista stadilaisista, ei ole koskaan edes kuullut ko. paikasta.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:20"]
No Etu-Töölön mainitseminen on suurin piirtein sama kuin sanoisi että hei saan palkkaa 5900 e/kk, kysyisin ihan mielenkiinnosta, mitä te muut humanistit saatte.
[/quote]
[/quote]
Siis ap tässä.
Töölööstä valitsisin Taka-Töölön tai sen vierestä Meilahden. Rauhallisempaa, ei ihan yhtä pölyistä.
Vanha herttoniemi on hyvä, varsinkin lasten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:20"]
[/quote]
[/quote]
Siis ap tässä.
[/quote]
MOT
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:41"]
Ja kuinkahan paljon Munkassa on omakotitaloja ja kenellä niihin on rahaa? Joo, mielelläni minäkin asuisin siellä omakotitalossa.
[/quote]
On siellä muutamia, yhdestä niistä olen minäkin kotoisin. Nyt asun Kruunuhaassa. Mukavaa, rauhallista aluetta, hyvät mahdollisuudet lähteä lenkille, lähellä keskustaa. Munkkiniemessä oli paljon puistoja ja ulkoilualueita, ratikalla pääsi keskustaan. En asuisi ratikkaväylien ulkopuolella, silloin ollaan jo liian kaukana keskustasta. Munkkiniemen rannassa ollaan jo kävelymatkan päässä ratikkapysäkistä, mutta lapsena se ei niin haitannut, teininä joo... Lapsiperheille hyvää aluetta ja autoilijoille.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:43"]
Hyviä (=kalliita) alueita: Eira, Ullanlinna, Punavuori, Etu-Töölö, Lehtisaari Ylemmän keskiluokan alueita: Lauttasaari, Munkkivuori, Etelä-Haaga, Alppila, Ruskeasuo, Kulosaari Keskiluokan alueita: Herttoniemi, Pitäjänmäki, Pohjois-Haaga, Vuosaari Huonoja alueita: Kannelmäki, Kontula, Tapulikaupunki, ylipäätään itäinen Itä-Helsinki
Alppila, Ruskeasuo ja Etelä-Haaga ei ole ylemmän keskiluokan alueita eikä ainakaan samassa kategoriassa Munkan, Larun ja Kuliksen kanssa.
Asutaan taka-Töölössä. Luonto ja lenkkipolut lähellä. Uimarannalle ja kaikkiin palveluihin on kävelymatka. Ratikalla keskustaan alle vartissa ja autollakin on helppo liikkua.