Arvostatko amk insinöörejä?
Kommentit (31)
No eipä se osaaminen yhtään siitä noussut kun tuli teku/väliaikaisamk-inssin tittelin eteen se diplomi, kun duunin ohessa opiskelin...se tuottava/käytännön osaaminen oli ehditty jo hankkia eikä minusta koskaan tule mitään tutkijaa, joten vähän hukkaan meni tuo "seuraava" aste. Mutta tulipahan näytettyä itselleni ja muutamalle muulle taholle "anytime dipaksi, jos vaan haluan". Alana sähkövoimatekniikka (sivuaineena tietoliikennetekniikka, +20 ov), tekupaperit elektroniikasta/digitaalitekniikasta.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:01"]
Arvostan joo. Miksipä en. Tärkeää työtä he tekevät, kyllä minulle ainakin on tärkeää että talot pysyvät pystyssä :)
[/quote]
Arvostat siis talotekniikan tai muun rakennuspuolen insinöörejä. Olen amk-insinööri, eikä osaamisellani ja tekemisilläni ole mitään tekemistä talojen pystyssä pysymisen kanssa, valitettavasti. :D
[/quote]
Ei talotekniikankaan insinööreillä ole mitään tekemistä talojen pystyssä pysymisen kanssa.
[/quote]
Jaa kenellä sitten :O
[/quote]
Talotekniikka = ilmastointi, viemäröinti, vesi, sähköt, lämmitys, TV/radio/puhelin/IT-kaapelointi yms. yms.
Talojen pystyssä pysymiseen puolestaan vaikuttaa lähinnä se, onko talon rungon (siis seinät, välikatot, kantavat rakenteet jne.) lujuuslaskut laskettu oikein. Talotekniikan insinööri ei niitä laske.
En arvosta pätkääkään. Itse ammattikorkeassa opiskellessa huomasin että kaikki päästettiin säälistä läpi. Mitään ei tarvinnut osata.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:01"]
Arvostan joo. Miksipä en. Tärkeää työtä he tekevät, kyllä minulle ainakin on tärkeää että talot pysyvät pystyssä :)
[/quote]
Arvostat siis talotekniikan tai muun rakennuspuolen insinöörejä. Olen amk-insinööri, eikä osaamisellani ja tekemisilläni ole mitään tekemistä talojen pystyssä pysymisen kanssa, valitettavasti. :D
[/quote]
Mies kans pidetään toivottavasti hyvin kaukana talonrakennuksesta. Elintarvikepuolen koulutuksella ei ehkä pysy pystyssä ees pihagrilli... :D
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:30"]
En arvosta pätkääkään. Itse ammattikorkeassa opiskellessa huomasin että kaikki päästettiin säälistä läpi. Mitään ei tarvinnut osata.
[/quote]
Sekä yliopistot että ammattikorkeakoulut ovat valtio- ja kuntarahoitteisia. Kummatkin saavat rahoituksensa sen mukaan, miten paljon niistä valmistuu opiskelijoita.
Eli kummallakin oppilaitoksella olisi ihan samat edellytykset päästää opiskelijat "säälistä" läpi. Näin ei tietenkään ole.
En mä sitä koulutusta hirmusti arvosta...helppo nakki, ja pärjäsi vaikka silmät kiinni.
Mahtavia ystäviä, upea opiskeluaika ja päälle hyväpalkkainen duuni 3d-malleja ja animaatioita 8-16 väsäämällä....eli eipä juuri kaduta.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:30"]En arvosta pätkääkään. Itse ammattikorkeassa opiskellessa huomasin että kaikki päästettiin säälistä läpi. Mitään ei tarvinnut osata.
[/quote]
Et tainnu opiskella JAMKissa....
Kyllä minäkin arvostan itseäni. Töissä olen eniten tarvinnut niitä juttuja, mistä porukka kitisi ettei näitä missään tartte, esim. fysiikan labroista on ollut paljon hyötyä. Suurin osa hommista opitaan joka tapauksessa töissä. Mullakaan ei ole talonrakentamisen kanssa suoraa yhteyttä, mutta tehdään muita suunnitelmia rakennuksiin.
Arvosten samalla tavalla kuin entisiä opistoinsinöörejäkin. Harva yltää kovin korkealle, mutta hyviä suoritustason inssejä ovat.