Ehkäisykapselin teho kun paino yli 90kg?
Otin 2 vuotta sitten 2kpl ehkäisykapseleita, joiden pitäisi toimia 5 vuotta. Painoni on noussut 60kg-->93kiloon.
Paljonko tämä voi haitata ehkäisy tehoa? Onko jollain tullut yllätysraskaus kapselin kanssa jos ollut ylipainoa?
Kommentit (15)
Voi hyvää päivää.. Eikö älyykkyytesi riitä siihen että ymmärtäisit kysyä sitä ehkäisyneuvolasta?!?!?
On haittaa jos noin paljon lihonnut! Käytä kortsua lisäehkäisynä kunnes saat asiaan varmuuden
Laitetaanko niitä muka kaksi kerralla. Tyttärelläni on yksi ehkäisykapseli ja siinä ohjeessa luki että max 70 kg pitää painon olla.
Mulle on taas sanottu että ei haittaisi :S en sit tiedä... Kun paino on kuitenkin mennyt normaalista aika paljon ylipainon puolelle (riippuu tietty pituudestasi jne)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:49"]
Laitetaanko niitä muka kaksi kerralla. Tyttärelläni on yksi ehkäisykapseli ja siinä ohjeessa luki että max 70 kg pitää painon olla.
Laitetaan 1 kapseli= 3v teho ja 2 kapselia = 5v teho
ap
[/quote]
On haittaa jos noin paljon lihonnut! Käytä kortsua lisäehkäisynä kunnes saat asiaan varmuuden
[/quote]
Eli toisin sanoen lopetan yhdynnät kokonaan. Mies ei rupea kortsua käyttämään.
ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:48"]
Voi hyvää päivää.. Eikö älyykkyytesi riitä siihen että ymmärtäisit kysyä sitä ehkäisyneuvolasta?!?!?
[/quote]
Lääkärissä ei ole sanottu mitään tähän painon nousuun. Ei ole pitkä aika kun viimeksi kävin muista asioista lääkärissä ja samalla tuli puheeksi että on tämä kapseli mulla ja kerroin painoni. En tajunnut itse kysyä silloin mitään. Nyt vasta netistä luin että ylipainoisille ei kapselia laitettas. Ja en oo käyny missään ehkäisyneuvolassa ikinä kun ihan normi tk lääkärillä hankkimassa ehkäisyny. Ei lääkärit näköjään mitään kerro joten ajattelin jos tavallisilla ihmisillä olisi asiasta kokemuksia
ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:53"]
[/quote]
ap
[/quote]
Eli vaihdat miehen, mikä vitun henkinen impo-mies se sellainen on. Et vaikuta edes onnelliselta, muuten et olisi lihonut noin massiivisesti noin lyhyessä ajassa.
Mulle laitettiin kun painoin päälle sata, ei mitään haittaa, vaihtaa vaan 3v välein kun normisti 4-5 vuoden välein jos ylipainoa on. Mun kapselin tuoteselosteessa ei lukenut painosta muuta.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:53"]
[/quote]
ap
[/quote]
Eli vaihdat miehen, mikä vitun henkinen impo-mies se sellainen on. Et vaikuta edes onnelliselta, muuten et olisi lihonut noin massiivisesti noin lyhyessä ajassa.
[/quote]
En nauti minäkään seksistä kortsun kanssa, tuntuu kun huonolla dildolla tökkisi. Ja voin hyvin kuvitella miten tylsältä se miehestä tuntuu. Pari kertaa kokeiltiin joskus kortsun kanssa eikä mies koskaan lauennut. Ennen ehkäisykapselia käytimme ehkäisynä vain keskeytettyä yhdyntää.
Olen ollut nykyisen miehen kanssa vähän liiankin onnellinen. Ja lopettanut dieetit ja painontarkkailun lähen kokonaan. Aiemmin olin väkivaltaisessa suhteessa ja se mies myös petti. Kyllä muuten pysyi paino hyvin kurissa kun tunsin itseni niin paskaksi ja riittämättömäksi. Pidin itseäni nälässä että tunsin onnistuneeni edes jossain. Nyt on ihan liian mukavaa. Kun aloin lihomaan luulin että se vaikuttaa suhteeseen negatiivisesti. Mutta sainkin huomata että se ei vaikuta yhtään mitään painanko 60 vai 90kg. Olisi helpompaa jos mies haukkuisi läskiksi ja uhkaisi pettämisellä jos en laihdu. Mutta niin ei ole niin saan turvallisin mielin jatkaa lihavana oloa.
ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:29"]
En nauti minäkään seksistä kortsun kanssa, tuntuu kun huonolla dildolla tökkisi. Ja voin hyvin kuvitella miten tylsältä se miehestä tuntuu. Pari kertaa kokeiltiin joskus kortsun kanssa eikä mies koskaan lauennut. Ennen ehkäisykapselia käytimme ehkäisynä vain keskeytettyä yhdyntää.
Olen ollut nykyisen miehen kanssa vähän liiankin onnellinen. Ja lopettanut dieetit ja painontarkkailun lähen kokonaan. Aiemmin olin väkivaltaisessa suhteessa ja se mies myös petti. Kyllä muuten pysyi paino hyvin kurissa kun tunsin itseni niin paskaksi ja riittämättömäksi. Pidin itseäni nälässä että tunsin onnistuneeni edes jossain. Nyt on ihan liian mukavaa. Kun aloin lihomaan luulin että se vaikuttaa suhteeseen negatiivisesti. Mutta sainkin huomata että se ei vaikuta yhtään mitään painanko 60 vai 90kg. Olisi helpompaa jos mies haukkuisi läskiksi ja uhkaisi pettämisellä jos en laihdu. Mutta niin ei ole niin saan turvallisin mielin jatkaa lihavana oloa.
ap
[/quote]
Aiempaan sitaattiin viitaten, on teillä hyvä tunto jos erotatte yhdynnän iakana onko miehellä kumi vai ei. Tai ylipäätään edes viitsitte miettiä asiaa. Mun miehet on käyttäneet suhteen alussa kondomia jopa puolikin vuotta ilman ongelmia. Söin 15 vuotta e-pillerietä joiden jälkeen halusin lopettaa jo hormonaalisen ehläisyn. Tämän jälkeen suhteessa on käytetty tyytyväisesti kortsua. Pysyn kannassani: henkisiä ongelmia, tai jos kortsu tuntuu naisesta pahalta se tarkoittaa sitä, että ei ole tarpeeksi kostunut, ei mitään muuta.
Jos miehesi haukkuisi sinua läskiksi tai uhkaisi pettämisellä, kuulostaisi se aika wt-touhulta, eihän kukaan normaali mies sano sellaista vaikkei naisensa uudesta ulkomuodosta olisikaan tyytyväinen, tai jos terveysongelmat rakkaan kohdalla mietityttäisivät.
Mulle kans laitetaan kohta kapseli ja paino noin 100kg. Ei sanottu ehkäisyneuvolassa mitään painosta ja sen vaikutuksesta kapselin laittoon.
Vanha ketju mutta jos joku vielä pähkäilee: Minulla Nexplanon-kapseli, jonka teho kestää 3 vuotta. Painoa minulla on kuitenkin n.80kg, jolloin ehkäisyneuvolasta suositeltiin vaihtamaan uusi kapseli 6kk aikaisemmin (eli kapselin teho "vain" 2,5v tuolla kilomäärällä).
Itse painan noin 100kg ja ei kuulemma estettä kapselinlaittoon.