Olen hyväksynyt, että en tule koskaan toipumaan koulukiusaamisesta
Toivon, että olisin vain tappanut itseni, kun se vielä oli mahdollista.
- Se luuseri
Kommentit (31)
Älä nyt uhriudu. Elät elämääsi, teet itsellesi mukavan elämän ja vuosikymmenien jälkeen et edes muista henkilöitä etunimeltä.
Älä usko kiusaajien olevan oikeassa ja puhuvan totta sinusta. He ovat väärässä, eivätkä tiedä ihania puoliasi.
Miksi ovat tahtoneet murtaa juuri sinut? Ja monet muutkin? Kateus, ilkeys ja pahuus.
Miksi olet mielestäsi luuseri? Et oikeasti ole.
Joskus jotkut iskevät porukalla myös ilkeään ja provosoivaan henkilöön, joka pyrkii piilokiusaamaan toisia tai toivoo pahaa muille. Kuka on siis kiusaaja siinä tapauksessa? Kaikkiko toistensa kiusaajia?
Tuosta se toipuminen alkaa kun hyväksyy että asiat nyt on näin. Sitten kun ei enää takerru siihen harmilliseen kokemukseen vaan antaa olla ja menee elämässä vain eteenpäin niin voi huomatakin että on päässyt yli siitä traumastaan.
Toivon, että et luovuta. Et ole luuseri. En voi asettua asemaasi, minulla tulee kuitenkin itku, koska äitinä tiedän lapsen tuskan, kun on koulukiusattu. Minun poikani kärsi useamman vuoden, kunnes saimme sen loppumaan. Jäljet jättää, ikää pojallani on 14 vuotta. Kiusaajat oli mopopoikia. Käydessämme lenkillä poikani säikähti, kun jossain kuului moottorisahan ääni. Varuillaan hän alkoi pälyillä, näkyykö mopopoikia. Älä luovuta, löydät vielä oikean avun, jossa voit tämän helvetin käydä läpi ❤️
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt uhriudu. Elät elämääsi, teet itsellesi mukavan elämän ja vuosikymmenien jälkeen et edes muista henkilöitä etunimeltä.
Näin on.Älä anna kiustattuna kiusaajien, viellä aikuisena murtaa sinua. Unohda heidät jatka elämää.Olet kaunis arvokas ihminen.On vain kateutta, syy kiusata jotain. Kiusajalla on todelisuudessa heikko itse tunto.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että et luovuta. Et ole luuseri. En voi asettua asemaasi, minulla tulee kuitenkin itku, koska äitinä tiedän lapsen tuskan, kun on koulukiusattu. Minun poikani kärsi useamman vuoden, kunnes saimme sen loppumaan. Jäljet jättää, ikää pojallani on 14 vuotta. Kiusaajat oli mopopoikia. Käydessämme lenkillä poikani säikähti, kun jossain kuului moottorisahan ääni. Varuillaan hän alkoi pälyillä, näkyykö mopopoikia. Älä luovuta, löydät vielä oikean avun, jossa voit tämän helvetin käydä läpi ❤️
Samat kokemukset itsellänäkin äitinä, samanikäinen kiusattu poika minullakin. Vasta virkavalta sai kiusaamisen loppumaan eikä se helposti onnistunu heiltäkään. Nyt on rikosrekisterit avattu kaikilta kiusaajilta, toivottavasti estää yli 15 iässä tekemästä samaa, jolloin siitä tulee rangaistavaa. Monta pahoinpitelyä kirjattu poliisin tietoihin. Tätä ei voi edes kiusaamisen nimikkeellä kutsua. Koulu vaihtui yläkouluun ja kiusaajaporukka hajosi. Turvallinen koulu on nyt ja kiusaamisen suhteen tiukempi linja kuin alakoulussa. Kiusatun ei pidä missään tilanteessa alkaa syyllistää itseään. Itsetuhoisia ajatuksia ei saa tulla. Nyt kun löytyisi sopivaa ammattiapua kiusatulle, josta olisi apua asian käsittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Nyyh-nyyh-nyyh! Voi-voi-voi! Vali-vali-vali!
Nykyisin on kurjaa, kun ihmisiltä puuttuu täysin empatia. Jos joutuu kiusatuksi, se jättää jälkensä ja sitä pitää saada surra. Kyseessä on toisen ihmisen pitkään jatkunut henkinen pahoinpitely.
Minua kiusattiin koko yläasteen, edellisenä vuotena ennen seiskaluokkaa pikkuveljeni kuoli sydänvikaan. Sain kirjeitä pulpettiini että minä olisin murhannut veljeni. Nää samat ihmiset kiusasivat minua siitäkin huolimatta vaikka tiesivät että koko meidän perhe oli kokenut suuren suvun veljeni vuoksi. Eipä niillä empatiaa silti ollut. Nauttivat vain kun näkivät etten kyennyt edes puolustamaan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Nyyh-nyyh-nyyh! Voi-voi-voi! Vali-vali-vali!
Koulukiusaaja ilmoittautui paikalle.
Vanha kiinalainen sanonta:
Kukaan ei voi loukata sinun tunteitasi,
jollet itse anna siihen lupaa.
Get over it, kaikilla meillä on täällä omat vaikeutemme ja ristimme kannettavana.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että uhriudut etkä haluakkaan selviytyä. Sori.
Ihmiset unohtavat, että kiusatun persoona ei ole samanlainen kuin kiusaamattoman. Reippaasta, itseensä luottavasta ihmisestä maahan poljettu ja alistuneeksi kiusattu on varmasti ärsyttävän saamaton. Siihen on kuitenkin syynsä.
Usein kiusaajat valitsevat helpon kohteen, valitettavasti tämä helppo kohde on usein hiljainen, vetäytynyt tai pahan trauman kokenut nuori oppilas. En vieläkään käsitä miten 2021 ei vielkään kiusaamiseen pystytä puuttumaan.
Tärkeää on, että olet hyväksynyt jo tapahtuneet asiat ja joille et enää voi yhtään mitään. OLipa se kuinka väärin tahansa ja joista on jäänyt sinuun kipeät jäljet. Jos menneisyyden traumat estävät sinua yhä elämästä kannattaa hakea keskusteluapua tai kokeilla emdr-terapiaa. On turha sitoa tunteitaan jo elettyyn, sillä edesssäsi on mitä todennäköisemmin kaikenlaisia hyviä tilaisuuksia tarjolla. Katkeruus tekee sinut sokeaksi ja on tunteena hyvin sitova, jolloin et osaa tarttua hyviin tilaisuuksiin.
Aina voit auttaa koulukiusattuja vaikkapa vapaaehtoistyössä vaikkapa nuorten kriisipuhelimeen. Oma kokemuksi voi kääntyä voimavaraksi, jos niin tahdot. Jos onnistut auttamaan yhtäkin lasta tai nuorta kiusaajien käsistä olet samalla voittanut sinun kiusaajasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että uhriudut etkä haluakkaan selviytyä. Sori.
Ihmiset unohtavat, että kiusatun persoona ei ole samanlainen kuin kiusaamattoman. Reippaasta, itseensä luottavasta ihmisestä maahan poljettu ja alistuneeksi kiusattu on varmasti ärsyttävän saamaton. Siihen on kuitenkin syynsä.
Joo ei ihmisen psyyke kestä kauaakaan.
Samat fiilikset