Toimeentulotuki stressaa
Joka kuukausi on epävarmaa että mitä sieltä päätöksestä tulee. 25% päätöksistä on virheellisiä joten ne pitää aina lukea millin tarkkaan itse. Plus siihen vielä päälle että asun vuokralla vaikka haluaisin asua omistusasunnossa.
En tiedä miten te muut kestätte
Kommentit (12)
Jos ei muutoksia tuloissa, tee hakemus usealle kuukaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Tuokaan ei aina onnistu kuten pitäisi, olen pidemmän aikaa hakenut toimeentulotukea ja haen joka kerta useammalle kuukaudelle ja myöntäävät yhden kuukauden kerrallaan, vaikka tietäävät etteivät minun tulot muutu.. tosi turhauttavaa vääntöä välillä.
Tukien hakeminen liian raskasta? Mitenkähän TYÖ sujuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokaan ei aina onnistu kuten pitäisi, olen pidemmän aikaa hakenut toimeentulotukea ja haen joka kerta useammalle kuukaudelle ja myöntäävät yhden kuukauden kerrallaan, vaikka tietäävät etteivät minun tulot muutu.. tosi turhauttavaa vääntöä välillä.
Kyllä minulla on aina onnistunut. Teen hakemuksen kolmelle kuukaudelle.
Passivoidu, niin ei tarvitse tehdä kuin pari hakemusta vuodessa. ja tuet kilahtelee minimivaivalla täysimääräisenä tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on aina onnistunut. Teen hakemuksen kolmelle kuukaudelle.
No höh, minulla tosi harvoin myöntäävät, nyt oli ihme kun myönsivät 2kk ajalle jopa. Varmaan riippuu käsittelijästä, että miten nuo hakemukset katsoo ja käy läpi.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki ei riipu työssäolosta.
Vierailija kirjoitti:
Palkka sentään tulee ilman kenenkään mielivaltaisia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
No pyri eroon siitä. Sen kuuluukin stressata että et passivoidu.
Mitenhän se ihmisen lannistaminen ja kuormittaminen parantaa hänen tilannettaan? Tt tuella on myös ihmisiä, joiden tilanne ei koskaan tule paranemaan, esim parantumattomasti sairaita.
jotkut oikeisto ssa haluavat lisää sairaampia (mutta joilta ei voi nyhtää).
No pyri eroon siitä. Sen kuuluukin stressata että et passivoidu.