Olen 19-vuotias ja poikani 1v 2kk vanha, kysy mitä vain.
Kommentit (38)
Elämäsi on pilalla. Hyväksy tappiot ja jatka eteenpäin
Harmittaako sua, että osalla sun ikäisistä on vielä tiukka neitsytpimppa ja sä oot venyttäen puskenut sieltä ison mötikän ulos?
Onko lapsi sun ekan seksikumppanin kanssa? Oletteko yhdessä?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:19"]
Harmittaako sua, että osalla sun ikäisistä on vielä tiukka neitsytpimppa ja sä oot venyttäen puskenut sieltä ison mötikän ulos?
[/quote] Ei harmita, koska tollainen ajattelutapa on erittäin epäkypsä. Suurinosa naisista elämässään jossain vaiheessa on raskaana ja synnyttää, joten kaikki levittelee ja venyttelee sitä pilluaan... Sillä ei ole varsinaisesti väliä missä iässä se tapahtuu, kun se tapahtuu kuitenkin. =)
Lapseni ei ole mulle myöskään mikään iso mötikkä, vaan oma rakas poikani, mutta mitäpä sinä mitään tälläsistä asioista ymmärtäisit, koska kommentti on tuon tasoinen. Se kertoo paljon.
Miksi ihmeessä olla niin negatiivinen?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:23"]
Onko lapsi sun ekan seksikumppanin kanssa? Oletteko yhdessä?
[/quote] Lapsi on itseasiassa mun ekan seksikumppanin kanssa, harrastin seksiä ensimmäisen kerran ollessani 16-vuotias. Emme ole enää yhdessä ja hyvä vaan niin, koska se kuvio oli sen verran vaikea.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:24"]
[/quote] Ei harmita, koska tollainen ajattelutapa on erittäin epäkypsä. Suurinosa naisista elämässään jossain vaiheessa on raskaana ja synnyttää, joten kaikki levittelee ja venyttelee sitä pilluaan... Sillä ei ole varsinaisesti väliä missä iässä se tapahtuu, kun se tapahtuu kuitenkin. =)
Lapseni ei ole mulle myöskään mikään iso mötikkä, vaan oma rakas poikani, mutta mitäpä sinä mitään tälläsistä asioista ymmärtäisit, koska kommentti on tuon tasoinen. Se kertoo paljon.
[/quote]
No ihan rehellisesti, tulemalla av-palstalle ilmoittamaan, että ole teiniäiti ja sinulta saa kysellä niin luulitko saavasi kovinkin positiivisia ja kannustavia kysmyksiä?
Miten menee? Oletko opiskellut jotakin peruskoulun jälkeen, opiskeletko tai aiotko opiskella jotakin? Kuinka aiotte viettää joulua?
Poikasi on ihanassa iässä. Vai onko?
Eikö olisi kumminkin ollut kiva nauttia siitä tiukasta pimpistä ja kropasta kauemmin, ja väljäyttää se eka mukelo ulos vasta kymmenen vuotta myöhemmin?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:24"]
[/quote]
No ihan rehellisesti, tulemalla av-palstalle ilmoittamaan, että ole teiniäiti ja sinulta saa kysellä niin luulitko saavasi kovinkin positiivisia ja kannustavia kysmyksiä?
[/quote] Kyllä? koska mitä pahaa minä olen kenellekkään täällä tehnyt että ansaitsisin ilkeitä ja negatiivisia viestejä? ajattelen myös että se kertoo ihmisestä itsestään kun kirjoittaa jonkun kysymyksen, johonkin asiaan, et onko hän ihmisluonteeltaan negatiivinen vai positiivinen ja sinä selkeästi olet negatiivinen, koska sulla ei ole mitään SYYTÄ olla mulle ilkeä!
Niin se kertoo ihan vain sinusta itsestäsi ihmisenä.
Minä en ole mitään väärää tehnyt, mä olen hankkinut, aikuisena täysi-ikäisenä ihmisenä lapsen. Mä en pidä itseäni siis minään teini/lapsiäitinä. Vaan nuorena aikuisena, vastuullisena, hyvänä, rakastavana äitinä. Eriasia olisi, jos minä olisin todellakin hankkinut lapsena lapsen. Eli olisin ollut vielä ala-ikäinen, omien vanhempieni holhouksen alainen, mutta kun en ollut! joten siitä asiasta on ihan turha jauhaa mitään paskaa tai ruveta vääntämään rautalangasta.. Mä tein vaan tän avauksen tänne ihan huvin vuoksi ja koska mulla sattuu tällä hetkellä olemaan tylsää... Ei sitä pidä ottaa niin vakavasti, että tulee sitten herjaamaan tai haukkumaan sen takia. Ja ihan sen verran haluan myös vielä sanoa että mun lapsi oli ihan _täysin_ suuniteltu!
Minä olen siis aina tiennyt sen, jostain 6-vuotiaasta lähtien, että mä haluan olla nuori äiti ja olen hyvin äidillinen persoona! Mä olen pienestä pitäen tykännyt jo leikkiä ihan kauheasti kaikkia nukke leikkejä, kotista... ja mä oon myöskin ollut ainut lapsi, mulla ei ole ollut sisaruksia, joten sekin on voinut vaikuttaa sitten siihen että mä olen itse tahtonut nuorena perustaa perheen ja saada sen vauvan. Mutta eniten tämä homma on kuitenkin ihmisen omasta luonteesta kiinni: jotkut haluaa nuorena lapsia, toiset siinä keskimääräisessä lasten hankinta iässä, kolmannet myöhemmin ja neljännet ei koskaan...
Näin se vaan elämä menee. =)
Ja on hienoa, että meillä on ihmisiä - jotka uskaltaa ja tekee erillaisia ratkaisuja elämässään! se on se elämän suola. Mutta ilkeys ei ole, ilkeys on pahuutta!
Mä oon 19v ja lapseni 2,5v. Kysymys: miten opintosi/työsi sujuvat?
Minä täytän kohta 18 v. Tein positiivisen raskaustestin elokuussa, mietin aikani tehdäkö abortti vai ei. Päädyin kuitenkin abortin kannalle ja nyt kun tässä kuussa menin lääkäriin, niin raskaus oli jo yli 20 viikkoa eli minulle ei annettu lupaa raskauden keskeytykseen. Lapsi on nyt siis synnytettävä, mitähän tästäkin tulee.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:33"]
Miten menee? Oletko opiskellut jotakin peruskoulun jälkeen, opiskeletko tai aiotko opiskella jotakin? Kuinka aiotte viettää joulua?
[/quote] Hyvin menee. Olen opiskellut ja nyt opiskelen viimeistä vuottani ravintola-alaa, musta tulee tarjoilija. Lapsi on sillon isovanhemmilla hoidossa, eli minun vanhemmillani tai oikeastaan äidilläni, koska äiti on sairaseläkkeellä ja on vain kotona, joten hänellä on aikaa ja haluja hoitaa ensimmäistä lapsenlastaan. Isä on puolestaan vielä työkykynen ja käy töissä.
Joulua vietetään pojan kanssa varmaan silleesti, et mennään mun vanhemmille ja siellä on myös mun koira, mistä poikani kanssa kauheasti tykkää. =) ja siellä sitten vietellään joulua perheen ja sukulaisten kesken. Omat isovanhempani tulee varmaan myös kanssa viettämään joulua meidän kanssa, eli pojan isoisovanhemmat ja en tiedä käydäänkö vielä muuallakin sitten vähän myöhemmin sukuloimassa, varmaan.. =)
Ja pitäshän tuon isukinkin antaa nähä poikaansa ja sitten tuota, hänen äitinsä eli pojan mummon siltä puolelta. Ja sit niitä muita isän puolen sukulaisia kanssa. Ukkiahan ei enää tuolta puolelta valitettavasti ole..
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:34"]
Poikasi on ihanassa iässä. Vai onko?
[/quote] Poikani on ainakin vielä ihanassa iässä, haha. =D mutta kyllä se uhmiskin tässä varmaan myöhemmin tulee.. Mutta ihana hän on silti, vaikka olisikin vähän vaikea =) pelottaa vaan miten kova uhma tulee... koska minä ja isänsä ollaan niin voimakas ja vaikea luonteisia, omalla tavallamme kumpikin! voi aikamoinen perkule tulla tuosta lapsukaisesta.. ennemmin tai myöhemmin. <3 =D
Mut onneks se on kuitenkin enemmän muhun päin tuo luonne, kun isäänsä, niin välttyy sitten monelta harmilta ehkä vielä... Toivon mukaan, tosissaan ainakin toivon niin ja aion asiat kanssa järjestää niin, että isän jalanjälkiä ei seuraa ! :)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:34"]
Eikö olisi kumminkin ollut kiva nauttia siitä tiukasta pimpistä ja kropasta kauemmin, ja väljäyttää se eka mukelo ulos vasta kymmenen vuotta myöhemmin?
[/quote] Katos kun mun elämä EI PYÖRI pelkän pillun ja kropan ympärillä !
Ja vaikka, mä olen jo synnyttänyt, niin mä olen nuori, mullon hyvät geenit, joten mä olen palautunut myöskin aivan loistavasti ja tehnyt työtä kanssa sen palautumisen eteen... ;-) mutta eipä mulle edes kauheasti mitään raskauskiloja tullut tjsp.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:46"]Minä täytän kohta 18 v. Tein positiivisen raskaustestin elokuussa, mietin aikani tehdäkö abortti vai ei. Päädyin kuitenkin abortin kannalle ja nyt kun tässä kuussa menin lääkäriin, niin raskaus oli jo yli 20 viikkoa eli minulle ei annettu lupaa raskauden keskeytykseen. Lapsi on nyt siis synnytettävä, mitähän tästäkin tulee.
[/quote]
Mua kuvottaa toi sunnajattelutapa. Elokuussa sait tietää raskaudestasi, ja venytit näin pitkään laskematta yhtään viikkoja. Ja ilmeiseti luulit että 20 viikolla voi abortin tehdä ja ilmeisesti olisit sen tehnytkin. Googleta raskausviikko 20, sehän on jo lapsi! Anna lapsi adoptioon, sille löytyy varmasti rakastavat ja hyvät vanhemmat!
Minä olen 33-vuotias ja esikoiseni täyttää tammikuussa 15 vuotta. Kaksi muuta lastani ovat 11-ja 9-vuotiaat.
Minulla on ammatti, vakityö ollut myyntialalla jo 6 vuotta ja aloitan oppisopimuksella lisäopinnot ensi vuoden ajaksi.
Tienaan hyvin ja asumme mukavasti uusperheenä. Lapseni ovat fiksuja ja pärjääviä nuoria ja teemme paljon perheenä yhdessä, matkustelemme ja leivomme kotona ym. En ole väsähtänyt keski-ikäinen, joka on joutunut luopumaan lasten tullessa kuvioihin omasta minäkeskeisestä arjesta- sellaista kun ei ennen lapsia opiskellessa ehtinyt liiaksi muodostumaan, eli en koe menettäneeni mitään nuoruutta/omaa elämää lasten myötä.
Päinvastoin, lapset tekivät minusta sen mikä olen tänään ja siihen kylkeen olen lasten olemassaollessa rakentanut uran itselleni ja elän hyvin onnellista ja tasapainoista elämää.
Miksi nuorena lapset saava on jotenkin muka aina automaattisesti huonommassa asemassa? Eiköhän se ole luonteesta enemmän kuin iästä, koska onhan teitä yli kolmikymppiseksi äideiksi tulleitakin, joille kaiken sen oman elämän jälkeen se lastensaanti onkin sitten kauhean rankkaa ja riistoa.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:41"]
Mä oon 19v ja lapseni 2,5v. Kysymys: miten opintosi/työsi sujuvat?
[/quote] Great. Loistavasti =) ei mitään ongelmaa...
Up