Cushingin oireyhtymä, kokemuksia?
Onko tietoa/kokemuksia?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 09:27"]Onko todettu? Itsellänikin epäiltiin tätä kun samat oireet, mutta ei kokeiden mukaan ole sitä. Nyt on kolmatta vuotta mysteerinä mikä minua vaivaa
[/quote]Mitä oireita sinulla on? Ei ole todettu mutta epäillään. AP
Lihomista, lihaskatoa, rytmihäiriöitä, ei tule kuukautisia, hikoilukohtauksia ... Tuossa ehkä pahimmat. Työkyvyttömyyseläkkeellä olen
Kyllä kasvoni alkavat palloa muistuttaa, en tunnista itseäni kasvokuvista enkä peilistä. AP
Itse juuri eilen googlailin tuota että oöisikohan minulla. Minulla jo kilpirauhaden vajaatoiminta ja siihen lääkkeet ja arvot ok. Olen yli 30kg ylipainoinen vaikka en koskaan ole syönyt paljoa. Nyt olen ollut 3kk tiukalla dietillä ja jopa 3kg lähtenyt (sekin lähti jo ensimmäisen 3 viikon aikana). Minulla on navan alapuolella miesmäisesti karvoja, alaselässä, reisissä ja reisien takana niin että ei uskaltaisikaan tavata miehiä nyt. Kuukasvot on. Kuukautiset ei ole koskaan olleet säännölliset.. mitä mieltä?
8: Kannattaa pyytää lähete dexametasonitestiin ja virtsankeräykseen. Näihin minut lähetettiin kun Cushingia epäiltiin.
-2
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:07"]Kortisonilääkityksen hidas lopetus.
[/quote]Milloinkas se on aloitettu?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:02"]Mitäs sitten tapahtuu jos se todetaan?
[/quote]
Sitten luultavasti otetaan magneettikuvat päästä ja lisämunuaisten alueelta jotta selviää onko kasvain aivolisäkkeessä vai lisämunuaisissa.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:02"]Mitäs sitten tapahtuu jos se todetaan?
[/quote]
Sitten luultavasti otetaan magneettikuvat päästä ja lisämunuaisten alueelta jotta selviää onko kasvain aivolisäkkeessä vai lisämunuaisissa.
[/quote]Miten se voi olla kahdessa paikassa tai siis jommassa kummassa? Vaatiiko aina leikkauksen?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 09:44"]
Itse juuri eilen googlailin tuota että oöisikohan minulla. Minulla jo kilpirauhaden vajaatoiminta ja siihen lääkkeet ja arvot ok. Olen yli 30kg ylipainoinen vaikka en koskaan ole syönyt paljoa. Nyt olen ollut 3kk tiukalla dietillä ja jopa 3kg lähtenyt (sekin lähti jo ensimmäisen 3 viikon aikana). Minulla on navan alapuolella miesmäisesti karvoja, alaselässä, reisissä ja reisien takana niin että ei uskaltaisikaan tavata miehiä nyt. Kuukasvot on. Kuukautiset ei ole koskaan olleet säännölliset.. mitä mieltä?
[/quote]
Onko koskaan ultrattu munasarjoja? Kuulostaa pcos:n oireilta, minulla samoja oireita mutta ei noin pahoja ja mulla on siis pco.
Onko teillä, jolla on todettu Cushing niin koskaan kipua lisämunuaisten alueella? Tai arkuutta? Tietysti jos kasvain on aivolisäkkeessä niin sitten tuskin on, mutta jos kasvain on lisämunuaisessa niin tuntuuko se jotenkin tunnustelemalla ikävältä tms. Entä onko kipua alaselässä?
Epäilen itselläni Cushingia koska suurin osa oireista täsmää. En tosin ole ylipainoinen (normaalipainon ylärajalla). Olen aiemmin ollut todella hoikka, mutta parin vuoden sisällä on tullut lähes 20kg painoa. Kasvot varsinkin ihan järkyttävät... En vain tiedä miten tätä asiaa lähtisi selvittämään...
Ahdistaa tämä tilanne. Marssinko vain lääkäriin ja sanon epäileväni Cushingia? Jotenkin pelkään että minut leimataan luulotautiseksi. Oireita on vaikka millä mitalla mutta olen vasta parikymppinen joten yleensä lääkärit vain sanovat: olet nuori ja terve eikä kukaan tutki tai ota tosissaan...
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:02"]
Minulta löytyi aivolisäkeestä kasvain.
[/quote]
Miten kasvain löydettiin? Millaisia oireita sinulla oli kun menit lääkäriin?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:02"]
Minulta löytyi aivolisäkeestä kasvain.
[/quote]
Miten kasvain löydettiin? Millaisia oireita sinulla oli kun menit lääkäriin?
[/quote]
Nimenomaan Cushing-oireet. Kasvain aiheuttaa samanlaista sekoilua elimistössä. Äkkiähän se selviää pään MRI-kuvauksessa. Pötkötät tunnin paikallasi ja lääkärit tekevät lopun.
Onko todettu? Itsellänikin epäiltiin tätä kun samat oireet, mutta ei kokeiden mukaan ole sitä. Nyt on kolmatta vuotta mysteerinä mikä minua vaivaa