Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vakituisenpaikan haku raskaana?

12.08.2008 |

oletteko hakeneet vakituista työpaikkaa vaikka olette olleet raskaana. Kerroitteko raskaudesta haku vaiheessa? ?:|

Itell olisi tiedossa vakipaikka, mutta vauvakuume on kova. Voinko olla kertomatta raskaudesta vaikka olisin jo silloin 3:nella kuulla esim.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hommaan pätevä, kun oli just sellasta tehnyt aiemminkin. Päätti sitten pelata avoimin kortein ja kertoa. Ei tullut paikkaa ei. Voi siis vaikuttaa työnsaantiin =(

Vierailija
2/3 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olin täysin sitä mieltä, että jos jollain on työhaastattelussa otsaa laittomasti udella multa vauvahaaveista, on mulla myös pokkaa valehdella. Mutta noin vuosi sitten ystävän kanssa aiheesta jutellessani tajusin, että toisaalta en välttämättä edes halua olla työyhteisössä, jossa ilmapiiri on lapsivastainen ja/tai nuorta naista pidetään mahdollisen raskauden vuoksi "riskisijoituksena". Se nyt vaan sattuu olemaan fakta, että lapset olisi suotuisinta hankkia tietyn ikäisenä jos niitä kuunaan meinaa saada.

Naisilla on aika luoviminen omien toiveiden, uran, perheen, ulkopuolisten paineen ja painostuksen jne ristiaallokossa. Toisaalta pitäis opiskella ja valmistua nopeasti, toisaalta pitäisi hankkia lapset nuorena, luoda uraa jnejne. Olen todellakin sitä mieltä, että vanhempainvapaan kulut pitäisi tasata molempien vanhempien työnantajien kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nämä työpaikat niin kortilla, että enpä riskeeraisi kertomalla. Sitä paitsi uskon, että tuosta syystä työpaikka jää kovinkin todennäköisesti saamatta.

BTW, meidän työpaikallamme tuli uusi tyttö, joka kertoi minulle olevansa raskaana. Juttelimme siitä, pitäisikö hänen kertoa esimiehille asiasta vai odotella koeajan loppuun. Olin sitä mieltä, ettei kannattaisi kertoa. Hän sitten kertoi kuitenkin ja kuinka ollakaan, lähtö tuli (johonkin ihan pikkusyyhyn vedoten). En tiedä tekikö hän asiasta mitään kantelua, mutta tuskin kuitenkaan.

Kyllä joitain työnantajia pitää vielä nykyäänkin "kannustaa" salailun ja suoran valehtelunkin keinoin pitämään kiinni syrjintäpykälistä ja muista :)