Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUUN ODOTTAJAT keskiviikkopinoon!!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos jotain kovin kismittää, tämä on myynti-ilmoitus!

Meillä olisi yhdellä lapsella 2päivää käytössä ollut

SANTA' S LITTLE HELPER-tekstillä oleva ihana unisex valkoinen velour-potkari (terällinen), jossa tekstit punaisella rinnassa+kuva porosta. Koko 3-6kk/68cm, eli voisi loka-vauvoille olla jo sopiva!

Ota yhteys säsköpostiin jos kiinnostuit niin voin pistää kuvan!

tölökki

pia.maensivu@pp.inet.fi

Vierailija
22/30 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miannille ensin lämmin osannotto!!! Kyllä teillä nyt suru-uutisia riittää!!! Onneksi kohta on ilojuhlienkin aika! =)

Saskulla sitä varmaan tosiaan jo on oma nyytti kainalossa!! Hui!

Täällä tänään ollut harvinaisen puuhakas päivä, on touhuttu monta tuntia pihamaalla kukkapenkkien kimpussa, siivottu, pesty pyykkiä ja kohta meinasin omenapiirakkaa ruveta leipomaan, kun noita omenoita on puut väärällään! Uuniomenatkin vois olla hyviä...

Mies-galluppiin, meillä asustaa 33v tekniikanalalla johtajasmiehenä työskentelevä peri suomalainen mies! Eli kotihommat on periaatteessa mun heiniä, mutta apuakin saa toki pyydettäessä, lasten kanssa touhuilee ja hoitaa heitä kotona ollessaan siinä missä minäkin. Yhdessä ollaan oltu 16v, josta naimisissa 7v. Eli aikasta pitkään on mekin jo yhdessä tallattu ja aina vaan tuntuu rakkaammaksi tuo miekkonen käyvän... =)

(.)Mahan polttelua ja kipeitäkin supisteluja myös minulla esiintyy iltaisin ja jonkin verran liitoskipuja myös. Suonenveto on nyt uutuutena ilmestynyt kuvioihin! Huomenna neuvola.

Puuhakasta keskiviikon jatkoa myös muille!

neljäs 33+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että osaakin olla vaikea viikko. Viikonloppuna iski flunssa ja olo on ollut sen mukainen. Pää täynnä räkää, vaikea hengittää ja nyt alkaa tulla myös yskä, että " kiva" . Kamalaa yskiä ison vatsan kanssa, tuntuu että sisuskalut repeää. Ja supisteluja on sitten eilisestä alkaen tullutkin todella herkästi. Mihinkään näytille en kuitenkaan ole jaksanut lähteä, toivonut vaan että jospa se olo tästä helpottaisi ... ei tarvitsisi vauvan ihan vielä syntyä, pari viikkoa saisi mieluusti vielä kasvaa ja kehittyä.

Tosi ankeata, kun en ole nyt päässyt ulkoilemaankaan. Tuntuu, että heti kunto lässähtää jos ei pariin päivään pääse kävelylle. Ja jäi tältä viikolta sitten kaikki kerhossa käynnit sun muut, kun ei kerta kaikkiaan kykene lähtemään, nelivuotias poika pitää hirveät räyhät minulle joka päivä että miksi ei mennä kerhoon, miksi ei mennä puistoon. Huomenna olisi kampaajalle meno, ja sinne kyllä aion raahautua, että saisin jotain piristystä tähän nuukahtaneeseen olotilaan. Meinasin nyt teetättää pienen muodonmuutoksen: kunnolla pituutta pois hiuksista ja uutta mallia kehiin. Mies saattaa kyllä järkyttyä, mutta kai se parissa päivässä tottuu uudennäköiseen rouvaansa.

Kaikkia viimeaikaisia galluppeja en nyt muista, mutta vastailen niihin mitä muistan.

EHKÄISYSTÄ. Otetaan riski ja ei käytetä mitään ehkäisyä. Sen verran lapsettomuustaustaa ja kokemusta takana, että ihan helpolla ei oo meidän muksut alulle lähteneet. Imetyksen suojaan luotetaan. Menkathan mulla ei tuu kuin lääkkeellisesti, joten mahdollisuus tulla raskaaksi esim. ekan puolen vuoden aikana synnytyksestä ovat sitten todella, todella pienet. Siinä puolen vuoden kohdalla täytynee aloittaa hormonien popsiminen jotta menkat tulis, muutoin kohdun limakalvo paksunee mulla liikaa ja siitä on sitten omat ongelmansa. Mutta ei varmaan siinäkään vaiheessa oteta ehkäisyä kehiin, annetaan raskauksille mahdollisuus jos sellainen ihme luomusti tapahtuisi.

PERHETILANTEESTA/PUOLISOSTA. Minun perhe taitaa kuulua lokakuisten vanhuksiin, kun minun mies täyttää tänä vuonna 40 v. Tutustuimme vajaa 7 vuotta sitten, naimisissa oltu kohta 6 vuotta. Mies on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri/ekonomi. Työskentelee talouspäällikkönä isossa systeemissä, tehnyt kyseistä työtä jo kymmenisen vuotta, paikkakuntaa tosin vaihdettu kertaalleen.

Ajatuksen tasolla olen " pakannut" sairaalakassia. Ehkä sen tässä lähipäivinä toteutan, lisääntyneet supistukset ehkä motivoivat asiassa. Kotona olen siivoillut keittiön kaappeja. Tekee mieli saada kaapit siisteiksi jauhopölyista ja ojennukseen, anoppi on nimittäin tulossa meille huushollaamaan siksi aikaa kun olen sairaalassa synnytysreissulla. Yhtään en tykkää, että joku toinen tulee reviirilleni, mutta kaipa se tässä tilanteessa pitää sietää että toinen nainen tulee kotia hoitamaan.

Ensi viikolla olisi lääkärineuvola, kiva. Mun neuvolalääkäri on tosi herttainen ja mukava, tykkään käydä. Tällä viikolla olisi ollut käynti terveydenhoitajalla, mutta sekin jäi tämän pahuksen flunssan takia.

Tsemppiä kaikille, joilla hermot kireällä ja mieli alakuloinen. Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu. Heh-heh, paraskin minä sanomaan, kun viime yönäkin sain nukuttua jotain kolme tuntia. Ensi viikolla kyllä kyselen lääkäriltä unilääkettä, pää ei tätä tahtia enää montaa viikkoa kestä, pakko olis saada nukuttua!

Severon 35+1

Vierailija
24/30 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kyllä pinot päivittäin, mutta en oysty ikuna vastaileen, tulee sellanen ilmotus että " koneesi käyttää sellaista IP:tä josta on jatkuvasti häiritty vauva-lehden keskusteluja! Otathan kuitenkin huomioon, että useat koneet käyttävät samaa IP:tä, joten yksittäisen häirikön poistaminen on mahdotonta" .. Nyt oon sitte veljen koneella:)

MIehestä: AADA: taitaa mulla olla joukon nuorin, 20v ollaan molemmat. Opiskelee tällä hetkellä vielä kesken jäänyttä lukiota :) Niin ja oon myös suutarin lapsi:D mitäpä siitä muuta.. Niin yhdessä ollaan oltu 6,5 vuotta, joista 2v kihloissa, ja häät suunnitelmissa kunhan rahaa antaa myöten:)

Eilisen kyselyyn EHKÄISYSTÄ: aika auki on vielä tilanne.. en oo koskaan esim. pillereitä syöny, koska jotenkin myös vieroksun kaikkia sellasia, mutta ehkä nyt on pakko!

Enpä kyllä muista mtn muita galluppeja:/

(.) mulla kans neuvolasta erittäin huonot fiilikset, aina siellä on ollu eri nainen, tai on joskus sama, mutta ei ikinä sama naama kahta kertaa peräkkäin. Tulee kans usein sanottua, että ihan hyvin menee, vaikkei meniskään.

Mutta maanantaina oli lääkäri:) ja oli paikat " hieman pehmentyny ja vähän sormelle auki" . Niin se vaan sano, enkä jotenki tajunnu tarkemmin mtn kysyä, eikä se kyllä etes merkannu tohon neuvolakorttiin mitään ylös!

Nyt sanon teilleki että muuten ihan hyvin menee koska en jaksa tarkemmin nyt kirjotella, ehkä huomenna sitte:)

rv 36+0 !!

Vierailija
25/30 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdinkin kotiin jo ennen kahtatoista..Ahkera :/

Kaaduinkin koulussa,arvatkaa vaan ottiko päästä?No vauvalle ei mitenkään käynyt mutta ystävä säikähti todella paljon.

Tuohon mies kyselyyn eli meillä mies 26v. ja on töissä metallialalla jossa tehdään prosessiputkia tehtaisiin,heh hyvin sovitaan yhteen kun meitsi valmistuu paperimieheksi =)

Yhdessä oltu parin viikon päästä tasan 10v.

On ehkä " äidillisempi" kuin minä.Jaksaa ja venyy lasten& kodin kanssa.

Wades & Natika

Vierailija
26/30 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinenkin se jaksaa nukkua. Aamulla olin sokerirasituksessa (tuloksia huomenna), kotiin tultuani söin ja menin nukkumaan siinä puolenpäivän aikaan ja heräsin vasta neljältä! Kamala kierre, kun sitten ei uni tule illalla. Nyt on sitten ihan pihalla eikä varmaan oikein mitään saa aikaiseksi loppupäivänäkään.

(.) Mulla on viimeisen viikon ajan ollut sellaista yleissärkyä, ikään kuin " kasvukipuja" esimerkiksi jaloissa. Onko tuttua muille?

SYNNYTYKSESTÄ: Hassua kyllä, vaikka just on käyty valmennukset ja luen aiheesta jatkuvasti, synnytys tuntuu jotenkin kaukaiselta ja epätodelliselta ajatukselta. Toisaalta en malttaisi odottaa, että pääse eroon masusta ja toivottavasti joistakin kiloista, toisaalta vauva-ajan alkaminen pelottaa. Ja itse synnytystkin pelottaa...

PUOLISOSTA: Mies täyttää nyt syksyllä 30 kuten minäkin. Valmistuu just amk:sta ja jatkaa suoraan erikoistumisopintoihin, käy samalla töissä. Yhdessä ollaan oltu 5v., matkustettu sina aikana yhdessä maailman ympäri ja toisaalta oltu pitkiä aikoja erossa. Keväällä ostettiin yhteinen asunto ja naimisiin mennään ensi kesänä. Hyvä mies!

Nyt ei irtoa uusia keskustelunavauksia. Jaksua kaikille!

Ketsup ja Into 35+2

Vierailija
27/30 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tovi mennyt, ettei mitään oo jaksanu kirjottaa. Teidän kuulumisia satunnaisesti käyny lukemas. Olo on niiiiin väsynyt! Nukun edelleen 4-6 tunnin yöunia, uni ei vaan tuu ja käyn siis edelleen töissä, eikä vire oo kyllä mikään hirmusen hyvä noiden öiden jälkeen. Viikonloppuna sit nukun parit päikkärit ja aamulla pitkään, katkonaisesti kyllä, mutta kuitenkin kerkee siinä kertyä monen monta tuntia. Maanantaina oli neuvola, vähän yritin sanoa, että kun nukun niin huonosti ja oon niin tosi väsynyt, mutta meinas, että enköhän tämän loppuajan jaksa. Nyt siis enää KAKSI PÄIVÄÄ TÖITÄ :D Jiihaa! Ootan tosi paljon, että saan NUKKUA vielä ennen synnytystä ja kerätä voimia!!!

MASUSSA kaikki maanantain neuvolassa ok, odotin vähän, että oisin päässy jo viikottaisille neuvolakäynneille, mutta sano, että tää pari viikkoa on soppeli väli, kun ei oo mitään vaivoja. Seuraavalla kerralla laittaa kuitenkin lähetteen ä-polille, koska sf-mitta kulkenut kokoajan yläkäyrillä ja hiukkasen ylikin. Saavat kattoa vauvelin kokoa sit tarkemmin. Hyvä niin, kun on ollut niin hirveen epävarma olo, kun ei oo ultrattu hetkeen eikä lääkäriäkään oo kun yks muutaman vkon päästä (jos ei sit se ä-polin reissu korvaa sitä lääkäriä, en tiedä systeemiä).

MIEKKOSISTA oli kysely täällä. Tuleva isukki täällä täytti kesällä 30 v, on sijotus/vakuutusalalla. Lasten kanssa on aika kova jännittämään, mutta ehkä sitten oma lapsi antaa vähän rohkeutta (eka siis tulossa) :) Yhes ollaan oltu reipas 4 v. Reipas vuosi aviossa.

SYNNYTYS tuntuu jotenkin kauheen kaukaselta, vaikka ei se nyt niin kaukana enää oo. En vaan jotenkin osaa ajatella ittiäni siihen tilanteeseen vielä (höpsöö minä..). Mutta kyllä tämä Saskan lokavauvan maailmaan saattaminen jo hiukan herättelee :) Onnea Saskan perheelle!

bernuski 34 + 2

28/30 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aattelin tulla kertomaan kun joku muukin oli vailla lapsen hoitopaikkaa synnytyksen ajaksi. Laitoin viestiä MLL:le ja sieltä vastattiin että aika epävarmaa saada hoitajaa kun ei yhtään tiedä millon se synnytys käynnistyy, mutta että mulle ainaki " luvattiin" että jos haluan, voivat antaa muutaman hoitajan numeron joille vois sitten soittaa kun aika tulee. Mutta jäi sellanen maku suuhun siitä mailista että en kyllä todellakaan uskalla sen varaan jättää! Kun ei ollenkaa voi olla varma että niillä parilla hoitajalla just sillon (vaikka jos synnytys yöllä käynnistyy) olis mahollista päästä tulemaan:( Että se sitte siitäki mahiksesta.. Paskat, en lähe synnyttämään ollenkaan jos ei ala hoitopaikkaa lapselle löytyä. Argh! Hermostuttaa tällanen. Lähen pian jollekki sellaselle paikkakunnalle synnyttämään jossa asuu potentiaalisia hoitajavaihtoehtoja.

No, päätin, etten nyt ennen lokakuuta mieti enää koko asiaa. Alan sitte joskus rv 36 miettiä asiaa uudemman kerran. Että toivottavasti vauva pysyy mahassa siihen asti!

(.) Sen verran, että tänään on ollu jotenki hirmu hankala päivä mahanki kanssa. Tai siis tullu paljon sellasia vihlovia kipuja tuonne aika ylös mahaan, vasemmalle puolen, ja muutenki on särkeny ja pakottanu masua. OLIS jo se lokakuun loppu ja syntys tämä lapsi.. Joo, huono päivä tänään, anteeksi muut:)

kärttynen jääsydän rv edelleen VASTA 32+1

Vierailija
29/30 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vointi on ollut ihan ok. Vauva liikkuu kovasti, vaikka jo varmaan aika iso onkin. Paino on edelleen tippunut, nyt jo -9,2kg. On kyllä aika hassua, että vaan tippuu. No raskausdiabeteksen takia kyllä joudun tosi tarkkaan seuramaan mitä syön.

Nimistä oli ainakin elen puhetta. Meillä ei ole nimiä vielä valmiina ja luultavasti jää päätös aika viimetippaan. On jotenkin vaikeaa keksiä hyviä nimiä ja varsinkin jos tulokas on poika, niin sitten se vasta vaikeaa onkin.

Niina Rv 34+5

Vierailija
30/30 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudumpa minakin taas " pitkasta aikaa" . Kumma mihin nama viikot oikein katoavat...

Kiiretta on pitanyt, viime vkl oli taalla " labour day" ja oli siis maanataikin vapaa. Oltiin minilomalla tuolla yhdessa ihanassa rantakaupungissa, Santa Barbarassa. Kaupat on auki taalla aina, siis kaikkina juhlapaivina ja pyhina joten maanantaina sitten kaytiin hakemassa loput vauvatarvikkeet. Nyt on sitten ne Gracon yhdistelmavaunut, ja turvakaukalo ankkureineen (eli Euroopassa myydaan kai nimella Autobaby?), sanky, sitteri ostettiin myos seka kaikki pikkutilpehoorit eli vaipat, talkit, sideharsot, kuumemittarit, jne jne... Kestovaippojakin ostettiin eli meinaan osittain kayttaa niita. Mies ei kylla suostu niihin koskemaan kun kakkeli kuulemma allottaa muutenkin saati, etta niita pitaisi huuhtoa;-)...

Hassua, etta ensimmainen lokavauva syntyy/on syntynyt jo tanaan. Hui, alkaa olla lahella meilla muillakin. Reilu 4 viikkoa omaankin sektioon enaa, iiks!!!

Vointi on yha hyva ja narastyskin on ehka hieman helpottanut. Vauva varmaan laskeutunut hieman alaspain. Aikasmoista myllerrysta pitaa tuolla.

Perjantaina on taas laakari. Lastenlaakarikin on jo vauvalle loytynyt ja ollaan menossa hanta " haastattelemaan" sektiota edeltavalla viikolla. Taalla kuuluu ensin kayda tapaamassa laakaria ennenkuin tekee valintansa, mutta tata laakaria oma laakarini suositteli joten pitaisi olla hyva ja mukava.

Mitahan muuta piti kirjoittaa...? Miehista oli puhetta. Tuo minun mieheni on jo 38 vuotias (tosin olen 35 itsekkin). Ekonomi on koulutukseltaan ja ison kansainvalisen yhtion rahoitusjuttuja hoitelee. Ei siis yksin vaan osana teamia joka hanelle raportoi. Ahkera ja kunnollinen mies on, oikean aaarteen olen loytanyt! Yhdessa oltu reilu 3 vuotta ja naimisiin mentiin viime huhtikuussa. Lapsista tykkaa kovasti ja nyt vasta siis ensimmainen tulossa.

Nimistakin oli ollut puhetta. Ei olla vielakaan oikein paasty yhteisymmaarykseen nimesta joten on viela mietinnassa. Lapsestahan tulee ensisijaisesti USAn kansalainen ja sitten vasta anotaan Suomen kansalaisuutta (eli saa kaksoiskansalaisuuden) eli ajattelimme jotain kansainvalista nimea joka siis vaantyisi englanninkielisenkin suussa.

Jos jollain on hyvia nimiehdotuksia niin laittkaa tulemaan!!!Siis ihan oikeasti jos on ylimaaraisia tytonnimia niin PLIIS!!!!

Eipa kai enempia talla kertaa!

Millian ja pikkuneiti 33+5