Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvotusta kainaloissa?

05.04.2006 |

Onko kellään muulla raskauden aikana kainalot turvonneet? Itselläni on menossa raskauden puoliväli. Kainalot ovat " etupuolelta" turvoksissa aika isolta alueelta. Turvonnut kohta on todella pehmeä, ihan kuin sisältäisi nestettä. Onkohan kyseessä maitorauhaset? Niitä voi kuulemma olla kainaloissakin? Voiko turvota jo tässä vaiheessa?

Ihmeeellinen ja ulkonäöllisesti erittäin ikävä juttu varsinkin, jos tilanne pahenee.

Voiko jotain tehdä turvotuksen vähentämiseksi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulla alkoi kainalot myös turpoamaan raskauden puolessa välissä. Toinen kainalo enemmän. Kutisivat myös aika paljon. Kävin lääkärilläkin näytillä kun huolestuin. Sain ohjeen seurata ja tulla synnytyksen jälkeen uudestaan jos tilanne ei rauhoitu. Epäili silloin juuri maitorauhasia.

Synnytyksen jälkeen sairaalassa maito alkoi nousemaan rintoihin ja myös kainaloihin, hih! Oikea kainalo turpoi mahdottomasti ja oli kipeä kuten rinnatkin. Huomasin myös, että aina imettäessä oikeasta rinnasta valui maitoa myös kainalosta. Uskokaa tai älkää, mutta totta tämä on! Kerroin kätilölle ja hän pyysi lääkärin katsomaan kainaloita. Lääkäri sanoi, että jos ei turvotus lopu joudutaan kainaloon tekemään viilto josta maito pääsee pois, koska hänen mielestään maito ei missään nimessä pääsisi muuten pois kainalossa olevasta rauhasesta. Kerroin kyllä hänelle, että mielestäni maitoa tulee kainalostakin, mutta eihän tuo uskonut! Epäili vain, että hikoilen...mutta kyllä minä erotin aivan selvästi, että maitoa oli. Miehellenikin näytin, kun maitoa vaan valui imetyksen yhteydessä.

Onneksi tilanne rauhoittui nopeasti muutamassa päivässä synnytyksen jälkeen, mutta uskomattomalta se tuntui. Vitsailin, että olisin voinut imettää myös kainalosta....

Nyt olen uudestaan raskaana viikolla 15 ja kanalot on alkanut taas kutista....

Terveisin: Hemuli

Vierailija
2/2 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tunnu. Tuntuu, että koko alue on vaan vähän turvokissa. Luulisin, että se on juuri rintarauhaskudosta. Joillakin maitoa valuu jopa kainaloista, eräskin ihminen lypsi kainaloaan, kun siellä oli iso maitorauhanen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla