Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö muita vapaaehtoisesti joulun "köyhästi"?

Vierailija
19.12.2014 |

Jos kaikki eläis joulun näin vaatimattomasti, Suomen talous olis ihan kuralla. Ei vaan yhtään kiinnosta ylimääräisen roinan ostelu. Lahjoihin on mennyt reilu satanen yhteensä ja ruokaakin ostetaan hyvin simppelisti ja kohtuudella.

Aiempina jouluina olen käyttänyt moninkertaisen määrän rahaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen talouden rapauttaja. 

Hitto kun olen jo nyt täysin kyllästynyt joko jouluun. Ollapa juhannus. Joulu on jonkinlainen kollektiivinen epätoivoinen yritys kieltää se tosiseikka, että eletään ankeinta mahdollista aikaa ja kaikkia todellisuudessa ketuttaa tämä pimeys ja kalseus. Teeskennellään että tipetipetiptap jotenkin kompensoi sen että asutaan täällä hemmetin tundralla ja että kesään on vielä ikuisuus. No eipä paljon auta vilkkuvalot siihen. stana!

t. jouluangstaaja

Vierailija
2/7 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolle ostin 15€ korvikset, tyttärelle  yhen lelun, kummilapsille vihreitäkuulia, 6kg kinkku ostettiin. Pukki pitäis tilata, siihen menee vielä 20€ tai konvehtirasia. Liian kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös. Asumme kahdestaan ja emme kumpikaan välitä joulusta. Itse olen vielä jouluna töissä. Jotain hyvää syötävää ja vähän suklaata, riittää hyvin meille. Säästän mieluummin jouluun menevät rahat ja lähdemme keväällä jonnekin lomalle.

Vierailija
4/7 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen ei välitä joulusta, meitäkin on kaksi ja silti laitetaan perinteinen joulu,ruokineen ja koristeineen, nautitaan vapaasta ja ollaan ja vieraillaan sukulaisilla. Tunnelmaihminen rakastaa tätä aikaa. Siellä mitään pimeää ole, monta lyhtyä pihalla ja monet valot, ah paras aika vuodesta.

Vierailija
5/7 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen yksin elävä eukko ja koko jouluviikon töissä. (Sairaalassa). Lähden keväällä jonnekin lämpimään lomalle. En välitä joulusta, teen mieluummin töitä silloin.

Vierailija
6/7 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt ensimmäinen joulu kun ei osteta lahjoja ollenkaan, kenellekkään. Laitetaan joulukuusi ja jotain hyvää ruokaa ja ollaan vain. Ei vieraita, ei joulustressiä ja pakonomaista siivoamista, paketointa ja ruuan laittoa. Ihanaa!!

Vierailija
7/7 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan niin että lapset kasvavat isoiksi niin voisin lopettaa tämän jouluilon teeskentelyn. Voisin vallan mainiosti olla töissä koko joulun. Koko joulun ajatus on mennyt pilalle jo aikaa sitten. Kauppiaitten juhla se nykyään on eikä kristillinen juhla. Lapsena vielä pidin joulusta mutta nykyään lähinnä ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi