Hankala suhde
Kaipaisin näkökulmia elämääni. En oikein saa niitä mistään muualta, koska olen vetäytyvää tyyppiä ja kaikki ystäväni ovat turhan etäisiä tai sitten liian läheisiä, jotta voisin tästä heille puhua ilman juorujen leviämistä. Olen 29-vuotias mies ja olen usean vuoden ajan seurustellut naisen kanssa, joka on nykyisin kihlattuni, joten häntä voisi kutsua vaikka avovaimokseni. Olemme myös asuneet yhdessä suurimman osan seurustelusuhteestamme.
Erokin tuli aikanaan kun hänellä oli sutinaa erään toisen kanssa. Palasimme kuitenkin lopulta yhteen molempien aloitteesta. Viime ajat olemme kummatkin olleet kiireisiä tahoillamme, mutta nyt on jo hieman niiden suhteen helpottanut. Suhteemme on aina ollut hankalahko. Tunteita ja fyysistä läheisyyttä on riittänyt, mutta samoin riitoja. Joskus jopa suoranaista inhoa ainakin omalta puoleltani.
Välillä meillä on mennyt pitkiäkin aikoja oikein hyvin. Olen silti aina miettinyt, että millaista elämäni voisi olla ilman tätä toista ihmistä vierelläni. Suhteemme vie minulta aika paljon energiaa ja joskus tuntuu siltä, että korjaan vain toisen jälkiä. Avovaimoni ei nimittäin ole kovin järjestelmällinen. Myös riidat ja toisaalta ne suuret tunteet ovat kuluttavia. Välillä hän onnistuu loukkaamaan minua suuresti ja toisinaan minä häntä. Emme vain tunnu ikinä olevan sopivalla aaltopituudella.
Yksi ongelma on hänen halunsa saada lapsia. Sekin tosin vaihtelee tilanteen mukaan, mutta suuri linja vaikuttaisi olevan se, että hän haluaa äidiksi joku päivä. Itse olen ollut asian suhteen aina varovainen, koska haluaisin ensin saada elämän järjestykseen ja tasapainoiseksi. Myös taloudellinen puoli huolestuttaa. Viime aikoina olen myös alkanut epäillä suhteen kestävyyttä ja olen ajoittain jopa suunnitellut sen päättämistä. Edes hyvinä hetkinä en uskalla ajatella mahdollista perhe-elämää, koska en voi luottaa hänen kykyynsä tehdä suunnitelmia pitkällä aikavälillä.
Olenko hullu, jos lähden? Kannattaako vuosien ihmissuhde heittää hukkaan? Alan olla melko väsynyt, vaikka tiedän etten itsekään ole täydellinen. Jatkuva draama ja avovaimoni tempoilu edes takaisin kyllästyttää. Toisaalta olemme onnistuneet elämään melko hyvää elämää yhdessä, mutta toisaalta en ole aina varma siitä, että onko se ollut kaiken vaivan arvoista.
Kommentit (12)
Naisesi kuulostaa epävakaalta ja hieman vajaaälyiseltä. Vaihda fiksumpaan niin ei tarvitse koko ajan selvitellä hänen draamojaan ja muutkin asiat sujuvat helpommin kun toinen tajuaa ihan itse, eikä tarvitse jatkuvasti rautalangasta vääntää.
tärkeintä on se että voit luottaa siihen että haluat juuri tuonlaista elämää seuraavat 50v.
minusta ei kuulosta siltä että aidosti nautit ja luotat tuohon naiseen. jos olet koko ajan epävarma mitä ihmettä tapahtuu seuraavaksi niin se on huono pohja suhteelle. jos et usko että voitte tehdä suuria taloudellisia päätöksiä siten että luotat ihmiseen niin ei kannata sitoutua vuosikymmeniksi.
pohjimmiltaan ihmiset eivät yleensä muutu. tai se tapahtuu hitaasti ja naisesi olisi jo muuttunut näiden vuosien aikana jos olisi muuttuakseen.
t. m46
Se että suhde vie energiaa ei kuulosta hyvältä. Oletteko keskustelleet vakavasti? Oletko kertonut miten koet hänen käytöksensä?
Tasapainoinen suhde antaa paljon enemmän kuin ottaa. Kirjoita vaikka paperille tai tänne suhteenne plussat ja miinukset.
Meillä on juuri tuollainen "kreikkalainen" avioliitto. Ollaan tiulisia ihmisiä molemmat. On lapsia liuta ja välillä itketään ja välillä nauretaan. Tilanteet vaihtuvat tiuhaan. Olemme tulleet siihen tulokseen, että kaikesta väännöstä huolimatta elämä on hyvää juuri näin. Eikä meitä kumpaakaan oikeasti kovin moni muu kestäisi. Olemme haastavia ihmisiä. Ottajia aina välillä olisi kummallakin, mutta sille naureskellaan ettei kestäisi kyydissä.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että ap on ison valinnan edessä eikä av voi häntä siinä auttaa. Itse jaksaisin. Ap ei välttämättä jaksa eikä tarvitsekaan jaksaa. Sinä itse tiedät kaikkia mammoja ja pappoja paremmin minkälainen suhde sopii sinun temperamentille.
Voisin olla ap sillä erotuksella että teimme lapsia. Ero tuli kuitenkin minun aloitteesta myöhemmin koska asiat vaan eivät sujuneet.
Tällä hetkellä en tietenkään toivo etten olisi tehnyt lapsia, mutta jos olisin tajunnut kuinka tulee käymään...
Toivottavasti sinä vastaat ehkäisystä. Naisten tiedetään joskus hankkiutuvan raskaaksi sitoakseen miehen itseensä. Miltä tuntuisi vanhemmaksi tulo ensi jouluksi tämän naisen kanssa?
Kuulostaa siltä, että kannattaa lopettaa koko homma.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:19"]
Kuulostaa siltä, että kannattaa lopettaa koko homma.
[/quote]
Niin. Tältä se itsestänikin tuntuu. Jotenkin kai pelottaa, että asiaa katuisi myöhemmin, mutta toisaalta katuisin varmaankin enemmän lapsia yhdistettynä avioeroon.
Ap
Naiset on yliarvostettuja. Ota alpakka.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:48"]
[/quote]
Ihania!!! Mäkin haluun
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:48"]
[/quote]
No joo! Miksei :)
Ap
Mitenköhän paljon apua ap:lle oli tästä ketjusta :D