Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa vieläkään nukuttua öitä vaikka lapsi on neljä

Vierailija
19.10.2021 |

Mikähän auttaisi tällaiseen? Lapsi herää usein yöllä kerran. Nukahtaa kyllä uudelleen heti kun hänelle jotain sanoo (esim äiti tässä). Minä vaan en enää sitten nukahda. Nukahdan kyllä nukkumaan mennessä helposti ja niinä öinä kun lapsi ei herää nukun koko yön hyvin. Mutta jos lapsi herää yöllä en nuku silmäystäkään sen jälkeen vaikka kello olisi vasta 1:30 yöllä. En vain saa uudelleen enää unta.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa vuoroyöt ja minun osalta nukkuminen on mennyt siihen että en nuku omina vuoroöinäni ollenkaan. Näin on menty nyt jo pidempään ja koen että tämä on jopa ihan hyvä systeemi koska nukun nyt paremmin kuin varmaan koskaan elämässäni. Olen oikeasti väsynyt kun menen nukkumaan eikä tarvitse odotella unta ja nukun sikeästi ja heräämättä aamuun asti. Tällä hetkellä ajattelen että jatkan näin varmaan senkin jälkeen kun ei enää lapsen takia tarvitse olla hereillä jo edellä mainitun paremman unen takia ja myös siksi että nautin yöllisestä rauhasta jolloin voin puuhailla kaikkea hiljaista tekemistä, lukea, joogata jne.

Eli valvot joka toisen yön? Nukutko sitten yli 12 h sinä seuraavana yönä? Ja/tai päiväunia?

Jää unen kokonaismäärä vähänlaiseksi.

Vierailija
42/43 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, harmi että joudut valvomaan. Toiset lapset vaan nukkuu kevyemmin kuin toiset. Meillä tyttö nukkui vanhempien kanssa samassa huoneessa siihen asti kun meni kouluun. Voisiko kokeilla? Tehtiin illalla niin että hän itse pyysi iltavellin, useimmiten siinä yhdeksän aikaan, sitten pestiin hampaat, luettiin satu ja laitettiin nukkumaan. Ei varsinaisesti nukutettu, joskus saatoin kyllä mennä itsekin nukkumaan samaan aikaan. Yöllä jos heräsi niin pystyi omasta sängystä "tassuttamaan". Pidin nukkumaan menon "luonnollisena" ilman vaatimuksia, nyt tyttö jo yläkoulussa eikä valvo yli klo 22 edes viikonloppuisin. On kuulemma kivampi herätä aamulla virkeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa vuoroyöt ja minun osalta nukkuminen on mennyt siihen että en nuku omina vuoroöinäni ollenkaan. Näin on menty nyt jo pidempään ja koen että tämä on jopa ihan hyvä systeemi koska nukun nyt paremmin kuin varmaan koskaan elämässäni. Olen oikeasti väsynyt kun menen nukkumaan eikä tarvitse odotella unta ja nukun sikeästi ja heräämättä aamuun asti. Tällä hetkellä ajattelen että jatkan näin varmaan senkin jälkeen kun ei enää lapsen takia tarvitse olla hereillä jo edellä mainitun paremman unen takia ja myös siksi että nautin yöllisestä rauhasta jolloin voin puuhailla kaikkea hiljaista tekemistä, lukea, joogata jne.

Eli valvot joka toisen yön? Nukutko sitten yli 12 h sinä seuraavana yönä? Ja/tai päiväunia?

Jää unen kokonaismäärä vähänlaiseksi.

Valvon juu. Päiväunia en nuku ollenkaan ja pyrin nukkumaan 12 tuntia niinä öinä kun nukun. Aivan varmasti jää unen kokonaismäärä vähäiseksi mutta olo on aivan eri kun saa nukuttua joka toinen yö pidemmän pätkän putkeen heräämättä. Ei ole ikävä aikoja jolloin unta sai odotella ja sitten kun nukahti oli jo ennen lapsia poikkeuksellista että olisin nukkunut aamuun asti ilman yhtäkään heräämistä jonka jälkeen unen saanti ei ollut enää itsestään selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi