Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BENSAN HINTA MELKEIN 2e!!

Vierailija
19.10.2021 |

Aion vaihtaa etanoliautoon ja ajaa halvemmalla! Ruotsissa etanoliautot suosittuja.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppiaat hierovat jo käsiään, on aika korottaa roimasti elintarvikkeiden hintoja koska kustannukset nousee. Eli myös autottomat joutuvat kalliin bensan maksumiehiksi.

Pitäisikin olla eri hinta (vero) ammattiliikenteelle, vaikea ymmärtää miksei tällainen ole käytössä.

Juuri näin, tätä ihmettelen itsekin?

Vierailija
42/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kotikaupungistani lähtee suoria lentoja ulkomaille päivittäin ja edullisesti. Kaikki tuotteet tilaan käytännössä ulkomailta poislukien elintarvikkeet ihan kotiovelle. Työt etätöitä ja ison osan ajasta vietänkin pois Suomesta. On siis vain järjestely kysymys ajaako autolla vai ei. Pitääkin rankaista jos paskaa ympäristöään saatuttamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana vihreä siirtymä! Maksetaan liikkumisesta, asumisesta ja ruuasta enemmän mutta ei haittaa päättäjiä. Normikuluttaja toki pienentää muusta kulutuksesta (lähinnä palveluista), saa nähdä miten palvelualojen käy kun k-passikin leikkaa kassavirtaa.

Mihin maksetut rahat menevät?? Ei kait päästöt häviä maksamalla? Nyt vain ajetaan suomalaiset maan rakoon nollapäästähullutuksella. Kaikki ruokaa myöten ostetaan ulkomailta ja kuljetetaan tänne "saasteettomasti", mutta pääasiahan onkin ettei Suomesta nouse ainoatakaan päästöhiukkasta. Globaalisti sen sijaan tilannehan ei muutu mihinkään, kun salaatit ja tomaatit kuljetetaan ties mistä. Voi jösses. Ja millähän tätä maata tulevaisuudessa lämmitetään, kun kotimainen puuhake ei riitä alkuunkaan mihinkään, eikä sekään ole päästötöntä. Mitään esim. geotermistä lämmöntuotantoa ei ole vielä vuosikausiin odotettavissa käyttöön. Puuta ja turvetta ja kaasua ostetaan ulkomailta jälleen kerran saasteettomasti. On tämä hul lu maa.

Jos vähemmän saastuttavaan vaihtoehtoon siirtyminen on edullisempaa kuin maksaa kalliimpia hintoja niin se kannustaa tekemään tuon siirtymisen. 

Itse esim. laskin muutama vuosi sitten paljonko maksan autoilustani ja johtopäätös oli että minun kannatti ehdottomasti vaihtaa auto vähemmän kuluttavaan. Nyt sitten on taas tulossa lataushybridi jolla tulen ajamaan 80% ajoistani pelkällä sähköllä ja taas kertyy säästöä.

Missä päin Suomea asut (veikkaan ettet ainakaan esim. Utsjoella) ja paljonko maksoit vähemmän kuluttavasta autostasi?

Asun pääkaupunkiseudulla ja se tekee tietysti lataushybridistä kannattavan koska matkat ovat useimmiten lyhyitä. Lappiin se ei oikein useimmille sopvi. Mutta pienempikulutuksinen bensa-auto ei katso sitä paikkaa jossa sillä ajaa. 

Eikä se nyt alla oleva vähemmän kuluttava bensa-auto maksanut yhtään sen enempää kuin enemmän kuluttava olisi maksanut. Itse asiassa vähän kuluttavat ovat suhteessa halvempia koska niistä peritään vähemmän autoveroa oston yhteydessä.

Vierailija
44/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

“People do not really want freedom, because freedom involves responsibility and most people are frightened of responsibility.” -Sigmund Freud

Vierailija
45/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana vihreä siirtymä! Maksetaan liikkumisesta, asumisesta ja ruuasta enemmän mutta ei haittaa päättäjiä. Normikuluttaja toki pienentää muusta kulutuksesta (lähinnä palveluista), saa nähdä miten palvelualojen käy kun k-passikin leikkaa kassavirtaa.

Mihin maksetut rahat menevät?? Ei kait päästöt häviä maksamalla? Nyt vain ajetaan suomalaiset maan rakoon nollapäästähullutuksella. Kaikki ruokaa myöten ostetaan ulkomailta ja kuljetetaan tänne "saasteettomasti", mutta pääasiahan onkin ettei Suomesta nouse ainoatakaan päästöhiukkasta. Globaalisti sen sijaan tilannehan ei muutu mihinkään, kun salaatit ja tomaatit kuljetetaan ties mistä. Voi jösses. Ja millähän tätä maata tulevaisuudessa lämmitetään, kun kotimainen puuhake ei riitä alkuunkaan mihinkään, eikä sekään ole päästötöntä. Mitään esim. geotermistä lämmöntuotantoa ei ole vielä vuosikausiin odotettavissa käyttöön. Puuta ja turvetta ja kaasua ostetaan ulkomailta jälleen kerran saasteettomasti. On tämä hul lu maa.

Jos vähemmän saastuttavaan vaihtoehtoon siirtyminen on edullisempaa kuin maksaa kalliimpia hintoja niin se kannustaa tekemään tuon siirtymisen. 

Itse esim. laskin muutama vuosi sitten paljonko maksan autoilustani ja johtopäätös oli että minun kannatti ehdottomasti vaihtaa auto vähemmän kuluttavaan. Nyt sitten on taas tulossa lataushybridi jolla tulen ajamaan 80% ajoistani pelkällä sähköllä ja taas kertyy säästöä.

Surkeimmat valheet sitä kertoo itselleen.

Jos olen joka tapauksessa vaihtamassa autoa ja siihen käytössä vaikkapa 20.000 euroa niin voin ihan hyvin valita niistä tarjolla olevista sen jolla ajaminen on minulle edullisinta. Ei siinä ole mitään valehtelua. Ihan saman hinta- tai kokoluokan autoissa kulutuksessa voi helposti olla eroa 2-3l/100 km riippuen moottorista.

Suurin osa ihmisistä sitten vain tuijottaa siinä autossa muita asioista ja siitä saa sitten maksaa. Mutta se on ihan oma valinta.

Vierailija
46/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BENIKSEN HINTA MELKEIN 2 €

Kiitos, Sanna ja Vihreet!

Nekö sen raakaöljyn maailmanmarkkinahinnan ovat kolminkertaistaneet vuodessa?

Skeidaa puhut,verot tapissa.

Vierailija
47/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuollaisia pelejä ei monikaan ilman osa-maksua osta joten se pelkkä kasko maksaa jo enemmän kuin mitä paljon kuluttavaan bensa-autoon menee, siitä usean tuhannen per vuosi arvonalenemisesta puhumattakaan

Kysehän onkin siitä että jokaisen kannattaa valita siinä omassa hintaluokassaan sellainen auto jonka kulutus on sellainen jonka lompakko kestää vaikka bensan hinta nousisikin. Ei tietenkään joku lataushybridi ole nyt kaikille se mahdollisuus. Mutta jos itse olen joka tapauksessa laittamassa autoon tietyn rahamäärän niin voin silloin valita millaiseen autoon sen laitan. Ja sama onnistuu ihan kaikilta kun auto joskus vaihtuu.

Vierailija
48/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan voit katsoa itse raakaöljyn hinnan vaikka tästä:

https://www.salkunrakentaja.fi/2021/03/oljy-hintaennuste-2021/

Hallitus taas on nostanut bensan veroa 6 senttilä litralta joten kaikki muu hinnan nousu on siis raakaöljyn hinnasta johtuvaa.

Vierailija
49/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polttoaineverolle ei voi olla ylärajaa, koska polttoainevero ei ole x prosenttia jostakin, vaan se on x senttiä litralta. Polttoainevero voidaan nostaa aluksi vaikka kymppiin litralta ja heti perään sataseen litralta, eikä se tappi ole vieläkään vastassa.

Vierailija
50/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan etanolilla, eikä kulutus juuri ole noussu. 7l/100km. Etanolilitra eilen 1.30e joten halpaa verrattuna bensaan, kaasu muuten hyvä mut verotki nousis.

Kuulemma huono pakkasella.

Vierailija
51/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kotikaupungistani lähtee suoria lentoja ulkomaille päivittäin ja edullisesti. Kaikki tuotteet tilaan käytännössä ulkomailta poislukien elintarvikkeet ihan kotiovelle. Työt etätöitä ja ison osan ajasta vietänkin pois Suomesta. On siis vain järjestely kysymys ajaako autolla vai ei. Pitääkin rankaista jos paskaa ympäristöään saatuttamalla.

Ihmettelen että vaikka Saksaan pääsee parilla kymmenellä eurolla lentäen mutta maalta Helsinkiin maksaa omalla autolla jo yli sata euroa .

Vierailija
52/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensan hinnan nousun voi kompensoida ajamalla vähemmän ja esimerkiksi sammuttamalla auto isoissa alamäissä ja antaa painovoiman kuljettaa autoa.

Nykyisiä autoja ei tarvi sammuttaa alamäessä. Laittakaa mittarin asetuksista sen hetkinen kulutus näkyviin, ajakaa mäen päälle ja laskekaa autolla mäki alas, vaihde päällä ja auto käynnissä, mutta jalka pois kaasupolkimelta. Kulutuslukeman pitäisi silloin näyttää 0 litraa/100km, mutta auton moottori pysyy silti käynnissä.

Vierailija
53/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikein ole mahdollista vähentää kulutusta, turhia ajoja mulla ei ole. Työmatka 25 km suuntaansa, pakko mennä autolla. Samalla hoidan kaupassa käynnit ym muut menot. Lyhyet matkat (alle 8 km) kuljen usein pyörällä. Autoni on hydridi, mutta noin 5 litraa satasella vie silti, kaupunkiajossa toki vähemmän. Ei tässä oikein auta muu kuin kaivaa kuvetta. Taitaa olla vain ajan kysymys, koska 2 e litrahinta menee rikki. Pihistetään sitten jostain muusta.

Vierailija
54/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä oikein ole mahdollista vähentää kulutusta, turhia ajoja mulla ei ole. Työmatka 25 km suuntaansa, pakko mennä autolla. Samalla hoidan kaupassa käynnit ym muut menot. Lyhyet matkat (alle 8 km) kuljen usein pyörällä. Autoni on hydridi, mutta noin 5 litraa satasella vie silti, kaupunkiajossa toki vähemmän. Ei tässä oikein auta muu kuin kaivaa kuvetta. Taitaa olla vain ajan kysymys, koska 2 e litrahinta menee rikki. Pihistetään sitten jostain muusta.

Laske vuosikilometreilläsi ja kulutuksellasi mikä merkitys 0,5-1 euron hinnanousulla todellisuudessa on. Kaatuuko taloutesi 200-300 euron kustannukseen? 

Vierailija
55/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Voitko kuvitella, etteivät kaikki voi tehdä etätöitä? Tai että työmatka voi olla yli 50km suuntaansa?? Että elämää on myös vaikkapa Lapissa???

Vierailija
56/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Voitko kuvitella, etteivät kaikki voi tehdä etätöitä? Tai että työmatka voi olla yli 50km suuntaansa?? Että elämää on myös vaikkapa Lapissa???

Elämä on valintoja. Jos haluat asia paikassa jossa työmatka on yli 100 km päivässä niin silloin pitää myös hyväksyä siihen liittyvät huonot puolet kuten liikkumisen hinta. Esim. Helsingissä liikutaan keskimäärin halvemmalla mutta sitten taas se asuminen maksaa moninkartaisesti.

En oikein ymmärrä ajatusta että maalla asuminen ei saisi maksaa yhtään mitään vaan kaikki sen aiheuttamat kulut pitäisi aina kompensoida jotenkin. Ei niin tehdä kaupunkilaisillekaan.

Vierailija
57/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos virheet ja suvaimmisto

Vierailija
58/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kun tankkaan aina 60 eurolla.

Vierailija
59/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske vuosikilometreilläsi ja kulutuksellasi mikä merkitys 0,5-1 euron hinnanousulla todellisuudessa on. Kaatuuko taloutesi 200-300 euron kustannukseen? 

minun talous on kaatunut jo aiempiin viherveroihin. mistä minä vielä  200e saan. sitäpaitsi 1e hinnannousu tekee minulla 3000-5000e/vuosi

Vierailija
60/99 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minun talous on kaatunut jo aiempiin viherveroihin. mistä minä vielä  200e saan. sitäpaitsi 1e hinnannousu tekee minulla 3000-5000e/vuosi

Ajat siis 50.000-70.000 km vuodessa? 7 litraa satasella kulutuksella kun pitää ajaa 71.000 km jotta litran kalliimpi bensa aiheuttaa 5000 euron kustannukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän