Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joiden ihon kasvomaski on tuhonnut? Vertaistukea?;(

Vierailija
19.10.2021 |

Joudun työni takia pitämään maskia ja, vaikka tekisin mitä niin ihoni on aivan hirveässä kunnossa. Minulla ei edes teininä ollut tällaista! Olen 27-vuotias ja tätä voi kutsua jo akneksi enkä tiedä mitä teen. Töissä on pakko maskia pitää. Kyllä, vaihdan maskia tietenkin ja yritän hoitaa ihoani, mutta se ei auta. Itsetuntoni on kieltämättä hieman alentunut ja itkettää, kun muistelen ennen niin hyvinvoivaa ihoani, nyt se on täynnä finnejä, varsinkin leuka ja posket.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika. Itsepä huusitte kurkku suorana niitä maskeja ja rajoituksia, nyt saatte kärsiä.

Vierailija
22/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja työnantaja on velvoittanut pitämään maskia viimeiset puolitoista vuotta. Ennen niin hyvä ihoni on nyt leuan kohdalla täynnä arpia ja vähintään kaksi aktiivista, syvää finniä on koko ajan. Olen kumminkin tähän saanut apua Ducrayn Keracnyl-tuotesarjasta. Poskissa on kuivaa ihottumaa ja puhetyöläiseltä tuo maski kemikaaleineen on vienyt äänen käheäksi.

Onneksi syysloman jälkeen maskipakko loppuu, jospa iho ja ääni paranee ja oppilaatkin taas kuulevat kunnolla mitä puhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItenkä ne muoviset visiirit onhan ne vähän tyhmän näköisiä pitää eikä ne suojaa senkään vertaa kuin maski.  Itse kuulun niihin, jotka läyttää maskia vain asioidessaan esim kaupassa ja niinkin vähästä se kuivattaa hengitystä.

Vierailija
24/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös, leuka ja posket täynnä syviä kipeitä finnejä, onkohan oikea nimi kystinen akne.ja olen 46 eikä ole tätä ennen ollut iho-ongelmaa (mitä nyt teininä).

Vierailija
25/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että pedon merkki tulee. Ette uskoneet ja nyt teiltä joiltain on jo kasvot tuhoutuneet

Vierailija
26/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä suomalaista maskia. Ei haise, ei ärsytä. Pese maskit ennen käyttöä Itse pesen saman maskin usein, joten ei ärsytä ja helppo hengittää. Kasvojen iho parempi kuin ennen koronaa.

Vierailija
27/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on sen verran tuhti parta ettei maski pääse lähellekään ihoa. Voihan sitä näön vuoksi kuitenkin pitää...

Sama täällä! T. Ritva 56v

Vierailija
28/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä.

Jotkut myös kuolee koronatoimenpiteisiin.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4347716/miksi-rokotekattavuuden-kasvu-j…

Vierailija
29/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia maski, joka ei hinkkaa kasvoja. Ainakin tämä malli on ollut monille toimiva, iho ei pääse ärtymään niin herkästi, kun maski ei ole koko ajan iholla ja liiku. (On toki sivuista, mutta jos pysyy napakasti ei ärsyynny niin paljoa. Ja reunoilta ei kostu niin herkästi, kostea maski ärsyttää herkemmin kasvoja.)

Vierailija
30/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ilmestynyt näppylöitä leukaan, poskien reunoille ja nenänvarteen, eli niihin kohtiin mihin maski koskee eniten. Etenkin tuo nenä on inhottava kun olen rillipää.

Niin meille kaikille. Jos yhtään lohduttaa. 

Vierailija
31/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia maski, joka ei hinkkaa kasvoja. Ainakin tämä malli on ollut monille toimiva, iho ei pääse ärtymään niin herkästi, kun maski ei ole koko ajan iholla ja liiku. (On toki sivuista, mutta jos pysyy napakasti ei ärsyynny niin paljoa. Ja reunoilta ei kostu niin herkästi, kostea maski ärsyttää herkemmin kasvoja.)

Siis tää

https://www.prisma.fi/fi/prisma/punainen-ffp2-hengityssuojain-style-25k…

Monet sanovat myös, että valkoinen ärsyttää vähiten.

Vierailija
32/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et ole hakeutunut terveydenhoitoalalle tai muuhun työhön, jossa joutuu käyttämään päivittäin koko työuran ajan erilaisia suojaimia joko suojelemaan potilaita tai sitten itseä erilaisilta kemikaaleilta ja pölyltä jne.

Vierailija
33/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda maskimerkkiä?

Ja älä ainakaan sitä mustaa maksia käytä. Musta väriaine on kaikkein myrkyllisintä. Ja turkoosi.

Vaaleat pastellit tai valkoinen olisi paremmat. Värjäämätön paras.

Vierailija
34/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin vuoksi kaulani atooppinen iho on ollut leuan alta pahasti rikki jo pitkän aikaa. Näyttää kuin joku olisi viiltänyt kaulaani pitkän haavan. Apteekin Bioderma Atoderm- voide auttaa jonkun verran, maskimerkkien vaihto ei. Kyse ei ole vain kosmeettisesta haitasta, vaan kivusta ja tulehduksesta.

Vierailija
35/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin vuoksi kaulani atooppinen iho on ollut leuan alta pahasti rikki jo pitkän aikaa. Näyttää kuin joku olisi viiltänyt kaulaani pitkän haavan. Apteekin Bioderma Atoderm- voide auttaa jonkun verran, maskimerkkien vaihto ei. Kyse ei ole vain kosmeettisesta haitasta, vaan kivusta ja tulehduksesta.

Sulla on sitten Halloween-look omasta takaa.

Vierailija
36/36 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sitten Halloween-look omasta takaa.

Kyllä vaan! Ja tuohan tämä vekki särmää muuten aika asialliseen ulkonäköön arkenakin.