Yhteiskunta ei tarvinnut minua mitenkään
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Matkasi on vielä kesken.
Tuskin se tästä enää pahemmin muuttuu, näin melkein viisikymppisenä.
Ei minuakaan. En kelvannut kenellekään työntekijäksi. Kyllä se loukkaa. Meni elämä yhdeksi pennin venyttämiseksi sen takia. Olen katkera, loukattu ja erittäin yhteiskuntavastainen nyt.
Tuntuu pahalta. Tämä on kyllä todella epäinhimillinen yhteiskunta.
No juurihan kerroit aloittaneesi työt puhelinmyyjänä ja pitäväsi kovasti ihmisille soittelemisesta. Työtä sekin on ja palkastasi maksat veroja, joten yhteiskunta kiittää!
Heh, minä olen sentään töissä käynyt ikäni, nyt ollut 5 kk työttömänä, ikää 56v. Ei, en kelpaa edes työhaastatteluun. Pudotin rimaa mutta ongelmaksi tuli että akateemista ei oteta edelleenkään töihin. Hain viimeksi lehden jakajaksi. Ei, ei maisteri voi jakaa lehtiä. Soittivat työhaastattelun, mutta totesivat suoraan, että ei sun ikäses jaksa enää tätä hommaa kerrostaloalueella, heillä on kokemusta, turhaa kaikille osapuolilel. Että semmoista. Mä sentään juoksin kesällä maratonin. Mutta ei sitten, aivan turhaa hommaa, sanokoon ministeri tai te-toimisto mitä tahansa. Miksi ei voi myöntää suoraan että ikärasismia on. Tämä antaisi uuden pohjan kehittää toimintatapoja. Nyt hyssytellään ongelmaa eikä sitä voi korjata.
Mitenkäs se sun työsi puhelinmyyjänä on tällä kertaa sujunut? Taitaa olla jo bonuksia luvassa, kun olet niin ahkera ja aikaansaava?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs se sun työsi puhelinmyyjänä on tällä kertaa sujunut? Taitaa olla jo bonuksia luvassa, kun olet niin ahkera ja aikaansaava?
Kyllä mä varmaan jonkun 300€ saan palkkaa. Enkä hermostu vaikka aina jaksatte vinoilla.
Älkääs nyt, ammattivalittaja aloitti uuden työnsä vasta viime viikolla. Ei se vielä ole ehtinyt saada ensimmäistäkään palkkaansa. Kolmen viikon päästä sitten nähdään, paljonko tilille kilahtaa.
Voi tietysti kilahtaa paljonkin. Parhaat puhelinmyyjäthän vetelee jopa viittä tonnia kuussa.
Mutta on se hienoa, että vihdoinkin sai sen aina haikailemansa työpaikan.
Mä vähän epäilen valiksen ahkeruutta.
Joka-aamuisessa Huomenta!-toivotuksessaan se luettelee kaiken, mitä meinaa päivän aikana tehdä.
Kertaakaan se ei ole maininnut ensimmäistäkään työtehtävää. Pelkästään jotakin pelejä pelailee päivät pitkät. Enpä tiedä, kuka sellaisesta mitään maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Joka-aamuisessa Huomenta!-toivotuksessaan se luettelee kaiken, mitä meinaa päivän aikana tehdä.
Kertaakaan se ei ole maininnut ensimmäistäkään työtehtävää. Pelkästään jotakin pelejä pelailee päivät pitkät. Enpä tiedä, kuka sellaisesta mitään maksaa.
No puhelinmyynti nyt ei sellaista työtä ole, mikä niin kannattaisi mainita.
Meidän perhettä ei yhteiskunta ole tarvinnut 90 -luvun laman jälkeen . 9 egen päiväpalkkajaksoja on ollut . En tunne kuuluvani unioniinkaan .
Kaikki rehellinen työ kannattaa aina mainita!
Itsesi ja lapsesi elättäminen on elämäsi suurin askel. Sitä voit nyt rummuttaa jokaisessa päivityksessäsi ja jättää kaiken muun pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ei, varsinkin jos sitä ei edes tee. Täällähän sinä roikut koko ajan niin ei kai sitä tulostakaan synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pelien pelaaminen on niin tärkeää, että se pitää kuuluttaa koko maailmalle joka päivä? Tämä logiikka ei jotenkin avaudu.
Tuo aloitus on nyt kyllä hieman epäilyttävä. "En saanut koskaan töitä."
Kun ihminen juuri viime viikolla SAI töitä.
Ei kai ammattivalittaja ole saanut ammattitautina alzheimeria?
Ammattivalittaja sai aruballa alzheimerin... :D
Valiksella on oikeasti tosi huono muisti. Ei se muista mitä viime viikolla tänne kirjoitti. Sen takia se sotkeutuu tarinoissaan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo aloitus on nyt kyllä hieman epäilyttävä. "En saanut koskaan töitä."
Kun ihminen juuri viime viikolla SAI töitä.
Ei kai ammattivalittaja ole saanut ammattitautina alzheimeria?
Puhelinmyyjäksi pääsee kuka vaan. Ei voi sanoa saaneensa töitä. ap
Ei puhelinmyyjän ammatti ole huono. Mun sukulainen on tehnyt sitä monta vuotta ja pärjää hyvin. Saanut palkkioina kaiken maailman risteilyitäkin, siis palkan lisäksi tietysti. Ja kouluttaa muita myyjiä.
Matkasi on vielä kesken.