Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kevyttoppatakkia teillä on?

Vierailija
19.10.2021 |

Minulla taitaa olla kolme. Käytän yhtä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään, inhoan kaikkia toppatakkeja. Käytän kahta villakangastakkia ja tekoturkkia. 

Et taida harrastaa talvisia liikuntalajeja ja ulkoilua ollenkaan?

Vierailija
22/55 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttoppishan on just hyvä kerrospukeutumiseen!

Omistan yhden kevyttoppiksen joka on täytetty enemmän tai vähemmän oikeilla untuvilla.

Eniten hämmästyin sitä miten kevyt se on ja miten pieneen pakettiin sen saa rullattua. Käytännössä paino ja koko T-paidan luokkaa.

Silti se on niin lämmin että tuo riittää T-paidan päälle viekä pikkupakkasella jos vähänkin liikkuu. Vettähän se ei pidä mutta hengittää erinomaisesti.

Tuo on lisäksi niin ohut että mahtuu oikean talvitakin alle siinä kuin collarikin mutta saa olla aika julmettu pakkanen että tuohon olisi tarvetta.

Ei ihmekään että noita näkee nykyään kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kevyttoppatakkia eikä tule, muistuttaa liikaa -70 luvun tikkitakkia. Laskettelutakilla mennään.

Vierailija
24/55 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kevyttoppatakkia eikä tule, muistuttaa liikaa -70 luvun tikkitakkia. Laskettelutakilla mennään.

Ainoastaan Barbour valmistaa enää törkeän kalliita ja laadukkaita tiheällä 45-asteen kulmassa olevalla neliötikkauksella ja perinteisellä kauluksella varustettuja takkeja. Sellaisia kuin 1960-1970-luvun tikkitakit.

Nuo eivät mene koskaan pois muodista Englannin maaseudulla tai hevosharrastajien piirissä

Nykyiset vaakasuorilla kanavilla ja lyhyellä poolokauluksella varustetut kevyttoppatakit eivät näytä yhtään samalta

Laskettelutakki kyllä näyttää 2020 luvulla siltä kuin joku olisi karannut kasarilta

Vierailija
25/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi komensadan euron RAB-untuvatakki.

Aivan loistava, just olin kävelyllä ja alla ainoastaan merinovillakerrasto.

Kevyt, lämmin ihana!

Vierailija
27/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi varsinainen kevyttoppis lähes ympärivuotisessa käytössä. Ai niin, maiharissakin on ohut vanuvuori eli kai sekin sitten on kevyttoppis.

Mikä vuori sinulla viitonen on siinä villakangastakissa, onko Saana, Halti vai peräti Mount Everest? 

Vierailija
28/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Mulla on ohut vedenpitävä kuoritakki, jota pidän syksyllä ja keväällä. Siellä alla sitten keliin sopiva määrä kerroksia. 

Kunnon pakkasille mulla on paksu, lähes nilkkoihin yltävä toppatakki.

Nämä kaks riittää mulle hyvin.

Vierailija
29/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi komensadan euron RAB-untuvatakki.

Aivan loistava, just olin kävelyllä ja alla ainoastaan merinovillakerrasto.

Kevyt, lämmin ihana!

Mullakin on Rabin kevytuntuvatakki. Sama fillpower mitä Haglöfsin takissa, mutta silti tuntuu lämpimämmältä. Tarkenee -15 asteessa pelkällä pitkähihaisella t-paidalla. Alessa maksoi 110 €.

Vierailija
30/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1000 takkia. Tiedän, olette kauteuden mykistämät nyt.

Vierailija
31/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kevyttoppatakki määritellään? Mikä on siis kevyttoppatakki? Toisen mielestä Joutsenen untuvatakki on mallia kevyt ja toisen mielestä tosi kylmän kelin takki.

Vierailija
32/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Helsingissä joten ei ole pakko olla Canada Goosea.

Vierailija
33/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mutta en tykkää pitää sitä kun siinä ei ole huppua.

Vierailija
34/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 1000 takkia. Tiedän, olette kauteuden mykistämät nyt.

Miksi kukaan tekee tuollaisen kommentin? Mihin pyrit sillä? Hauska se ei ole.

Vierailija
35/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään. Mulla on ohut vedenpitävä kuoritakki, jota pidän syksyllä ja keväällä. Siellä alla sitten keliin sopiva määrä kerroksia. 

Kunnon pakkasille mulla on paksu, lähes nilkkoihin yltävä toppatakki.

Nämä kaks riittää mulle hyvin.

Vedenpitävää (goretex) kuoritakkia pidän vain vesisateella tai sateen uhatessa. Reippaassa liikunnassa sen kanssa tulee hiki vaikka onkin (laadukas) vesihöyryä ulospäästävä takki. 

Kolme takkia on hyvä olla jos ulkoilua harrastaa; tuulenpitävä kuoritakki, vedenpitävä kuoritakki ja kevytuntsikka on todella ihan kuivilla pakkaskeleillä keveytensä takia. Laskettelutakki vielä erikseen.

Talvilenkkeilyyn hiihtotakki on hyvä.

RAB electron pro on se untsikka.

Vierailija
36/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kevyttoppatakki määritellään? Mikä on siis kevyttoppatakki? Toisen mielestä Joutsenen untuvatakki on mallia kevyt ja toisen mielestä tosi kylmän kelin takki.

No eikös se sen fillpowerin mukaan määritellä? Kevytuntuva on 500-700 fp, siitä ylöspäin sitten kylmemmän ilman. Toki läheskään kaikissa ei fillpoweria ilmoiteta.

Vierailija
37/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu Helsingissä joten ei ole pakko olla Canada Goosea.

Järjettömän ylihintainen eikä mitenkään kevyt.

Vierailija
38/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myönnän, minulla on hurja määrä toppatakkeja ylipäätään. Minulla on kuitenkin hyvä selitys: Koiran kanssa lenkkeillessä on oltava eri takki kuin töissä, koska lenkki takki likaantuu. On sis aina 2 lenkkitakkia, joista toista voi pestä kun toista käyttää ja sitten.. oh, takkeja, joita on siunaantunut aikojen saatossa :D Varmaan 20 talvitakkia löytyy. Ulkoilen kuitenkin koirien takia monta kertaa päivässä ja jos laittaa liian kuumaa ja takki hikoontuu, niin se ei ehdi kuivamaan seuraavalle lenkille. Tai talven vesikeleillä sade kastelee. Saattaa olla vaikka 3 takkia kuivamassa ja 1 päällä.

Vierailija
39/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä. Yksi pakkaskelin urheiluun, yksi retkeilyyn taukotakiksi, yksi yleistakki arkikäyttöön ja sitten sellainen ainakin olevinaan fiinimpi paukkupakkasille villakangastakin alle lisälämmöksi ns. edustushommiin.

Vierailija
40/55 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi, käytän sitä sitten kun pakkasta on 20 astetta tai enemmän. Muuten sen kanssa tulee kävellessä ihan liian kuuma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä