paikalla ketään joka 36vee tai vanhempi, joka raskaana
Mulla epäilys, että olen raskaana ja mietin miten jaksaisin
Kommentit (13)
oli aivan sietämätöntä, mutta toinen kolmannes oli jo helpompaa. Jouduin kylläkin jäämään hoitotyöstä sairaslomalle jo rv:lla 16, joten väsymyskin helpotti jo tämän takia.
Minulle tuo lapsen saaminen vanhalla iällä ilmeisesti sopi, koska en muista olleeni näin pirteä näin vähillä unilla koskaan aikaisemmin (tai sitten on mennyt muisti...). Onnea sinulle ap, kyllä se siitä. Toivottavasti saat hyväunisen vauvan:-)
Sain heidät yli 40-vuotiaana ja kaikki on mennyt äärettömän hyvin!
minä sain lapseni (toistaiseksi ainoan) 36-vuotiaana ja ihan hyvin meni raskaus. Tuloksena maailman suloisin ja ihanin 4-kiloinen poika. Ja ihan hyvin jaksoin yövalvomiset yms. (poika alkoi kyllä jo 3-kuisena nukkumaan täysiä öitä ja ollut terveenä kaiken aikaa) ja imetyskin sujui hyvin, maitoa riitti vaikka muille jakaa.
Nyt ollaan vähän suunniteltu, että yritettäis vielä toistakin. Aikaa ei enää ole loputtomiin, kun ikääkin kohta 40... Vähän hirvittää, mutta olen kuitenkin perusterve tapaus, joten miksei. Tuo edellinen raskaus alkoi vieläpä samantien, kun alettiin yrittämään, joten toivossa elän, ettei uutta raskauttakaan tarvitsisi odotella loputtomiin.
nyt valvottaa minua tällä epävarmuus, mutta taidanpa mennä nukkuman teidän rohkaisujen ansiosta. Aivan mahtavalta alkoi yhtäkkiä tuntumaan tämä vauva :)
En keksi yhtään syytä, miksen jaksaisi lapsen kanssa..
Jaksaminen huolettaa ja mahdolliset sikiöpoikkeavuudet.
Eikö ketään muuta huoleta?
Kyllä ihminen mukautuu ja apua voi pyytää. Ei 40 ole mikään ikäloppu muiden kuin 18v mielestä.
nyt kolmevitosena kolmatta yritetään. Eikä väsytä yhtään :-)
totta kai jaksaminen alussa huolestutti ja samoin kaikki kehityshäiriöt. Kaikkeen sopeutuu ja kehityshäiriöistä kannan murhetta vasta sitten jos sellaisia lapsellamme todetaan.
jahka tuohon ikään ennätän.
Hatunnosto teille äideille jotka jaksatte. Minä olen jo niin " vanha" etten enää jaksaisi pieniä lapsia.
ja ekan miehen kanssa eli ei ole mistään uusintakierroksesta kyse.
11
Koska lapsi oli ja on tosi toivottu, olen jaksanut mielestäni erittäin hyvin, vaikka en ole nyt nukkunut kahteen ja puoleen vuoteen kuin viitenä yönä 8 tunnin yhtämittaisen jakson, pahimmillaan herätyksiä on ollut 10 yössä, helpoimmillaan 2-3. Ennen tarvitsin tosi pitkät yöunet, mutta kaikkeen sitä vielä tässä iässä sopeutuu.