Olen fuskannut CV:ssäni useiden vuosien työttömyyden ja ihan laillisin keinoin
- Olin hoitovapaalla, kun ei ollut töitäkään
- Sitten kun en miehen tulojen takia saanut töitä, perustin toiminimen. Se oli lähinnä puuhastelua, mistä sai taskurahaa, samalla etsin koko ajan oikeita töitä
- Kävin uuden ammattiin valmistavan koulutuksen työkkärin rahalla, mutta en sitä ole koskaan haastatteluissa kertonut
- iso osa töistäni on ollut työllistämistuki (nyk. palkkatuki) töitä, mutta en sitä ole ikinä paljastanut. Sehän ei työtodistukseen kuulu, mitä tukea työnantaja on saanut
Nykyään minulla on toistaiseksi voimassa oleva työpaikka, jossa olen ollut jo monta vuotta. Työnantaja ei tiedä edellä olevista yhtäkään keinoa, että ne ovat olleet työttömyyden peittelyä. CV:ssä olen pätkätyöt kuitannut yhdellä rivillä, niin työttömyysjaksot ei näy.
Kommentit (12)
Näinhän ne työkkärin kursseillakin ehdottavat …
Eihän ihminen joka ei ole ollut töissä aiemmin ole työkyvytön tai työhaluton.
Yksi hyvä keino on myös että hakeutuu vuokrafirman kautta keikkatöihin ja tekee keikkaa enemmän tai vähemmän.
Tämä kannattaa tietysti laittas cv:hen.
Eihän tuossa mitään laitonta ole.
En kyllä ymmärrä, mitä tuo ”miehen tulojen vuoksi en saanut töitä” käytännössä tarkoittaa?
🇺🇦🇮🇱
Mitä fuskaamista se on jos työkkärin rahalla saanut tutkinnon?
Suomi on täynnä naisia, jotka välttelevät työntekoa vuodesta toiseen lastenteon, miehen ja yhteiskunnan rahoilla lokkeilun, pseudo-opiskelun, pseudo-yrittämisen (Kipporwaret sun sun muut kotimyynti-kotikutsu-konsulenttipelleilyt, bloggailut, rättien kaupustelut jne) sun muiden vippaskonstien avulla. Ainoa hyötyjä on nainen itse, muut joutuvat maksamaan nämä hyödyttömät perseilyt.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on täynnä naisia, jotka välttelevät työntekoa vuodesta toiseen lastenteon, miehen ja yhteiskunnan rahoilla lokkeilun, pseudo-opiskelun, pseudo-yrittämisen (Kipporwaret sun sun muut kotimyynti-kotikutsu-konsulenttipelleilyt, bloggailut, rättien kaupustelut jne) sun muiden vippaskonstien avulla. Ainoa hyötyjä on nainen itse, muut joutuvat maksamaan nämä hyödyttömät perseilyt.
Mitä on pseudo-opiskelu?
Kaffepulla kirjoitti:
En kyllä ymmärrä, mitä tuo ”miehen tulojen vuoksi en saanut töitä” käytännössä tarkoittaa?
Minuakin kiinnostaisi tietää.
No ethän sä edes ole ollut työtön. Niin että mitä fuskaamista tuo nyt on?
En näe tässä mitään pahaa? Luultavasti nuo vain edistivät sinua saamaan nykyisen palkkatyön, kun CV ei huutanut ihan tyhjyyttänsä ja sait varmaan noiden kokemusten avulla kerrottua työhaastattelussa itsestäsi edes jotain. Paljon parempi juttuhan tuo on kuin se, että olisit vaan makoillut kotona oikeasti tekemättä yhtikäs mitään.
Sitten kun en miehen tulojen takia saanut töitä?!
Monet tekevät noin. Joitain palkataan opiskelijoina töihin ja merkitsevät sitten opiskeluajan työksi, vaikka olisivat olleet opiskelijoina välillä kokonaan poissa töistä. Esim. vuoden jälkeen vakinaistettu, siitä vuoden päästä lähtevät opintovapaalle ja ovat pari vuotta opiskelijana. Saattavat sitten palata töihin lyhyeksi aikaa ja hakea muualle, osa pääsee ja osa ei. CV:ssä muka olleet neljä vuotta töissä.
Samoin nuorena vakinaistettu voi lähteä äitiysvapaalle jonkun ajan päästä, olla pari vuotta pois ja taas CV:ssä olleet koko ajan töissä. Eräs sai työpaikalla 10-vuotislahjan, kun oli palannut vaikka oli ollut aiemmin ajasta 5 vuotta hoitovapailla.
Tai alunperin oli lyhyt pätkä ja joltain tauolta palattuaan saivat samasta paikasta pätkän. Taas aukoton työura vuosia.
Myös muutaman vuoden freelancer, opettaja, ravintolatyö tai mikä tahansa. Ovat voineet olla töissä tai tehdä silloin tällöin keikkoja.
Ap tässä, miehen tulojen takia en saanut tukia, tuli aamulla ajatushäiriö, se oli siis ennen vuotta 2013.
En todellakaan olisi halunnut olla työttömänä koskaan ja kuolemaa enemmän pelkään, että joudun vielä työttömäksi.
No mitäs tuossa. Valtakunnan tavan mukaisesti Pekka Haavisto on fuskannut itselleen kokonaisen poliittisen uran olemattomilla ansioilla. :)