Ainut lapsesi kertoisi olevan homo/lesbo. Kuinka reagoisit?
Lapsesi kertoo olevan homo tai lesbo. Siis ei lapsia, lapsenlapsia eikä suvun jatkajaa enää.
Kuinka reagoisit asiaan?
Kommentit (27)
Halaisin ja sanoisin että olet rohkea ihana lapseni.
Kyllä se aluksi saattaisi harmittaa ettei välttämättä tule biologisia lapsenlapsia (jos nyt muutenkaan aikoo lapsia tehdä, koska niiden hankkimista muutenkaan ei tule pitää itsestäänselvyytenä), mutta oppisin hyväksymään hänet sellaisena kuin on.
Sanoisin että ei se muuta mitään. Ja mitä lapsenlapsiin tulee, eipä se heterouskaan niitä takaa ja kyllä homoilla ja lesboillakin on lapsia.
"Okei, joko sulla on tyttöystävä?"
Mitäs tuosta. "suvunjatkajaa.." Meidän suvussa nyt tuskin on mitään niin ihmeellistä, että yhden sukuhaaran tyssähtäminen maata kaatais.
Homous ja lesbous nyt ei tee kenestäkään steriiliä. Kyllä homot ja lesbot pystyy lapsia saamaan siinä missä muutekin, jos vain haluavat.
Olemme sanoneet hänelle pienestä pitäen että homoudessa ei ole mitään vikaa. Heterolta kuitenkin vaikuttaa nyt kun on jo vähän isompi ja jotain päätelmiä pystyy tekemään.
Ei mitään, olisin ehkä jo sellaista uumoillutkin - ehkä? Lapsenlapsiasia tulisi varmaan ainoana huolena mieleeni, mutta hankkivathan naisparitkin lapsia. Eikä se ole mitenkään itsestään selvää, että heterolapsikaan haluaisi/hankkisi/saisi lapsia.
Halaisin ja sanoisin, että rakastan sua vaikka mitä tapahtuisi ja kiittäisin, kun uskalsi kertoa.
Kiittäisin luottamuksesta ja rohkeudesta, sanoisin, että rakastan häntä riippumatta siitä, mikä hänen seksuaalinensuuntautumisensa on. Kertoisin, että mikäli hän kohtaa vaikeuksia ja ennakkoluuloja asiaan liittyen, olen aina hänen tukenaan. Voisimmepa leipoa vaikka kakun, ja kutsua lapsen niin halutessa kavereita tai sukulaisia kylään.
T: Bi-äiti
Toteisin varmaan että "Aha, no mitäpä siitä".
Mulle siis lapsen homous/lesbous täysin ok juttu. Pääasia on, että lapsi on onnellinen.
Miten te oikein lapsianne kasvatatte, jos reaktio homoudesta/lesboudesta kertomiseen olisi ylistys ja rakastan sinua silti -mantrat? Jos tarvetta tuollaiseen on, niin ei kyllä kuulosta siltä että homoutta/lesboutta olisi kotonanne pidetty ihan normaalina asiana. Jos meillä puhutaan lasten kanssa tulevaisuudesta ja parisuhteista, niin automaattisesti puhumme tulevasta tyttö- tai poikaystävästä, oli sitten lapsen sukupuoli kumpi hyvänsä. Meidän lastemme ei koskaan tarvitse tulla meille kaapista, koska emme tunge heitä kaappiin alunperinkään.
Ei vaikutusta, toivottaisin hänelle hyvää ja rikasta rakasta elämää
Tuo automaattinen oletus lapsenlapsista on kyllä niin itsekästä. Minä itse olin vasta 8-vuotias kun minun äitini puhui lapsenlapsista. Sen sijaan kasvoin huomaamaan että en halua lapsia ja olen lesbo. Kokemus on varmasti opettavainen kummallekin. On äidilläni ollut muitakin "olettamuksia" ja "toiveita", joita en valitettavasti täyttänyt.
"Okei, hienoa että kerroit tämän."
Tilanne ei vain koskaan tule eteeni, sillä vaikka elän heteroliitossa, olen vela.
Miten ap suhtautuisi siihen että lapsi ilmoittaa olevansa vela jolla ei ole aikomustakaan tehdä lapsenlapsia ja jatkaa sukua toisin kuin monella homolla ja lesbolla?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:13"]
Tilanne ei vain koskaan tule eteeni, sillä vaikka elän heteroliitossa, olen vela.
Miten ap suhtautuisi siihen että lapsi ilmoittaa olevansa vela jolla ei ole aikomustakaan tehdä lapsenlapsia ja jatkaa sukua toisin kuin monella homolla ja lesbolla?
[/quote]
Kerro toki miten kahdesta munasolusta tullaan raskaaksi?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:15"]
[/quote]
Kerro toki miten kahdesta munasolusta tullaan raskaaksi?
[/quote]
Olet kyllä harvinaisen tyhmä.
Minäkin halaisin ja kiittäisin luottamuksesta.
Sinä joka ihmettelit tätä kiitosta, niin ei se, että on kasvattanut lapsensa ymmärtäväiseksi ja suvaitsevaiseksi, tarkoita sitä, etteikö jonkun asian kertominen voisi olla vaikeaa. Nimenomaan kokisin onnistuneeni kasvatuksessa, jos/kun lapseni kertoisi tunteistaan samaa sukupuolta kohtaan, koska se olisi merkki siitä, että olen onnistunut kasvattamaan hänet luottavaiseksi äitiään kohtaan ja silloin olisin todellakin onnistunut välittämään sellaisen kasvatuksen, jota tavoittelinkin. Että äiti rakastaa ja hyväksyy. Joten todellakin kiittäisin siitä! Aivan samoin, kun jos lapseni kertoisi mistä tahansa muusta pitkää itsetutkiskelua vaatineesta asiasta.
Taidanpa mennä vähän halailemaan noita palleroita. Tuli heti suuri rakkaus niitä kohtaan.
Miten te oikein lapsianne kasvatatte, jos reaktio homoudesta/lesboudesta kertomiseen olisi ylistys ja rakastan sinua silti -mantrat? Jos tarvetta tuollaiseen on, niin ei kyllä kuulosta siltä että homoutta/lesboutta olisi kotonanne pidetty ihan normaalina asiana. Jos meillä puhutaan lasten kanssa tulevaisuudesta ja parisuhteista, niin automaattisesti puhumme tulevasta tyttö- tai poikaystävästä, oli sitten lapsen sukupuoli kumpi hyvänsä. Meidän lastemme ei koskaan tarvitse tulla meille kaapista, koska emme tunge heitä kaappiin alunperinkään.
[/quote]
Kommentti nro 20 kertoi jo kaiken, mutta lisään vielä yhden; kaikki lapset eivät ole terveitä. On äitejä, jotka eivät koskaan voi jostain syystä kuulla vaikkapa sitten tuota lausetta lapsensa suusta.
"Aha."