Ainut lapsesi kertoisi olevan homo/lesbo. Kuinka reagoisit?
Lapsesi kertoo olevan homo tai lesbo. Siis ei lapsia, lapsenlapsia eikä suvun jatkajaa enää.
Kuinka reagoisit asiaan?
Kommentit (27)
Nyt kun on tullut ilmi että ovat heteroita molemmat, mietin että eiköhän tuon olisi tiennyt ennen tuota "kaapista tuloa".
Teini-ikäisenä kun noista asioista heidän kanssaan keskusteltiin, totesivat että sinä varmasit vastaisit heidän kertomaansa homouteen että jaa, mitä tänään syötäisiin.
En kyllä usko että ihan noin helposti asia olisi mennyt, kyllä olisin surut ympäristön suhtautumista vrt. tasa-arvoinen avioliittolaki, homovitsit jne, kyllähän sitä toivoo että lapset saavat elää mahdollisimman onnellista elämää ja aivan varmasti homous aiheutta jonkin asteisia vaikeuksia elämään. Vaikkapa vain tälläinen kysely, kenenkään ei tulisi mieleen kysellä miten suhtautuisit jos lapsesi ilmoittaisi olevansa hetero.
Halaisin ja sanoisin, että on aina rakas lapseni. Mikään ei muuttuisi. Poika nyt 4v ja aina on tämä mahdollisuus ollut mielessä.
Kysyisin, että onko hänelle kumppania. Sitten kysyisin, että onko hän onnellinen ja kertoisin, että hänen onnensa on minun elämässäni kaikkein tärkeintä. :)
Eipä se minua juuri hetkauttaisi. Olkoon mikä on, kunhan olisi onnellinen ja tyytyväinen itseensä ja elämäänsä. Voihan se olla, ettei saa/tee lapsia, vaikka olisi hetero. En voi rakentaa elämääni niin, että ainut päämäärä on saada suku jatkumaan ja toivoa lapsenlapsia. Elämässä on muutakin.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:57"]
Lapsesi kertoo olevan homo tai lesbo. Siis ei lapsia, lapsenlapsia eikä suvun jatkajaa enää.
Kuinka reagoisit asiaan?
[/quote]
Miten niin ei olisi suvun jatkajaa? Eihän se tarkoita, ettei varmasti tulisi lapsenlapsia. Oletko kuullut koskaan sateenkaariperheistä?
Minä olin se ainoa lapsi, joka kertoi vanhemmilleen olevansa lesbo. Vanhemmat olivat helluntailaisia eli aika konservatiivisia uskovaisia, ja reaktio oli odotettavissa. Asenne oli se, että homostelu on yhtä paha synti kuin murha ja siitä joutuu kuolemansa jälkeen helvettiin. Tiesin odottaa tuota reaktiota ja että se toistuu vuosien mittaan yhä uudestaan, jos asia tulee jotenkin esille. Olinhan kasvanut itsekin tuossa ympäristössä ensimmäiset 19 vuottani.
Minulla on nykyisin kaksi lasta. Molemmat vanhempani ehtivät nähdä molemmat lapsenlapsensa ja olivat heistä iloisia. Äiti tosin on nyt jo kuollut. Hankin lapset sopimusluonteisesti yhden miehen kanssa, jolla oli samanlainen perheellistymistoive. Emme ole pari eikä meistä sitä koskaan tule, mutta hän toimii lapsille isänä, eli kumpikin sai sen mitä halusi ja lapsilla on molemmat biologiset vanhemmat elämässään mukana, vaikka he eivät asukaan yhdessä.
Jos jompi kumpi lapsistani kertoisi joskus minulle olevansa ei-hetero, niin tiedän että en ainakaan suhtautuisi asiaan samalla tavalla kuin omat vanhempani minuun. Tiedän myös, että vaikka kertoisivatkin, niin se ei tarkoita samaa kuin se, että minusta ei voisi koskaan tulla mummoa.
-metriletti -77
Toteaisin että ai jaa. Itse nykyään lähinnä miestenvihaajana olisi aivan sama vaikkei minkäänlaista kumppania haluaisi, tai lapsia. Onhan tuo teini jo useasti sanonutkin ettei koskaan tee lapsia.
Mahtavaa! Paitsi että mulla ei koskaan tule olemaan ainuttakaan lasta koska olen itse homo. :)