Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä rotuinen koira minun kannattaisi hankkia?

Vierailija
18.10.2021 |

Olen yksin asuva sinkkunainen Ei ole aikaisenpaa kokemusta koirista ja koiralle on paljon aikaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota cockerspanielia, suurin osa päävikaisia eikä ollenkaan ns ensikoiria. Turkinhoito on myös työlästä ja saavat helposti kaikenmaailman ihottumia yms.

Noutajat ovat oikeasti hyviä vaihtoehtoja ns ensikoiriksi. Ota näyttelylinjainen - ei käyttölinjaista. Vaikka noutaja on aika isokokoinen, se on paaaaljon helpompi kuin moni muu pienempi rotu. Kaikkein parhaita koiria ovat sekarotuiset, joissa on joukossa noutajaa. Noutajat eivät myöskään ole pahoja haukkumaan...olettaen että asut rivi- tai kerrostalossa. Kultainen noutaja on tosi hyvä, labradori heti kakkosena.

Jos noutaja on ehdottomasti liian iso, jackrusselinterrieri on hyvä vaihtoehto pienemmistä roduista. Terrierin turkin nyppiminen kannattaa opetella itse, säästät valtavat rahat tulevaisuudessa. Ellet halua tehdä itse, ammattilaisia toki löytyy.

Suosittelen unohtamaan kaikki "puudelit". Suloisia päällepäin, mutta todellisuudessa kiukkuisia räkyttäjiä, jotka johtavat kaikkia purutilastoja.

Pystykorvat ovat viisaita ja hyviä koiria, mutta ei missään nimessä kerros-/rivitaloon. Ne eivät malta olla haukkumatta.

Suosittelen tutustumaan villakoiraan rotuna. Turha niitä on halveerata pikku räksyttäjiksi. Villis on paljon muutakin kun samettityynyllä istuva fifi.

T. Villakoiria jo yli 20v omistanut

Vierailija
22/23 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vielä ainakin kerran haluatko ottaa koiran kerrostaloon ja harkitse vielä tarkkaan jos olet jotain vähänkään isompaa ottamassa. Noin yleiseti isommat koirat tarvitsevat paljon aktivointia. Asuin vielä kerrostalossa kun otin oman koiran ja sitä sai koko ajan olla viemässä koirapuistoihin ja vapaana juoksemaan, että sai purettua sen energiat. Siis monta monta kertaa päivässä ja jos et vienyt, niin tuhlas sitten sen energian kotona keksimällä kaikenlaista tuhoamista ja muuta. Toki nyt vanhemmiten on jo rauhottunut, mutta varaudu siis siihen, että se koira varsinkin alussa vaatii tosi paljon aikaa ja huolehtimista. Ainakin tonni olisi vähintään oltava varattuna yllättävään eläinlääkäri käyntiin. Ovat tosi kalliita, esim meillä makso kolme tikkiä vaatinut haava 300e ja hampaanpoisto oli 800e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin asuva sinkkunainen Ei ole aikaisenpaa kokemusta koirista ja koiralle on paljon aikaa.

Labradorinmiehen noutaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän