Mies on juuri eronnut. Kuinka kauan kannattaa odottaa?
Olen ollut pitkään ihastunut erääseen mieheen, mutta en ole tehnyt mitään koska mies on ollut varattu. Nyt sain tietää hänen eronneen vastikään pitkästä liitosta, jossa yksi teini-ikäinen lapsi. Kuinka kauan kannattaa odottaa ennen kuin teen jotain liikettä hänen suuntaansa? En haluaisi olla mikään laastarisuhde. Toisaalta on se riski että jos odotan liian kauan, joku muu nainen ehtii ensin.
Kommentit (35)
Tuo on yhtä tarkkaa touhua kuin ripulin parantelu pieremällä.
Sano miehelle, että olet ihastunut. Saatat tosin joutua laastarisuhteeksi.
Teet niin tai näin, niin huono vaihtoehto. Hyvät miehet on suhteessa, huonot on vapaana. Hyvöt miehet on siis vapaalla jalalla vain lyhyen aikaa.
Saatat siis päätyä vain laastariksi tai saatat saada hyvän miehen.
Palstan yleisen mielipiteen perusteella miehellä on eron jälkeen 1-2 vuotta laastarisuhteita, tai sitten mies on vain epäkypsä tms. Kannattaa siis odotella 2-3 vuotta ja sitten alkaa ottamaan yhteyttä.
Yksi vaihtoehto tosin on, että palsta ei tiedä kaikkea tai ei tiedä tätä kyseistä miestä ja teidän tilannetta täydellisesti joten palstasta ei ole mitään apua. Palstan antama aikaikkuna on, tämän kommentin kirjoittamisen hetkellä, 7 minuuttia - 3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies on eronnut?
Suhde ei enää toiminut. Rakkaus loppui.
Ja miksiköhän se rakkaus loppui? Anteeksi vaan, mutta aika usein tuossa on taustalla jumiutuminen rooleihin, joissa toinen otetaan itsestäänselvyytenä. Olen itsekkin seukannut hetken tuoreen eroisän kanssa, jonka puheista päättelin lopulta, että vaimo oli käytännössä pyörittänyt huushollia yksin, uupunut kaikesta kotityöstä ja metatyöstä ja miestä harmitti kun ”se oli pelkkä äiti lapsille eikä vaimo enää ollenkaan”.
Jos kuvioissa on tuo teini ja tiedossa minkään sortin yhteishuoltajuutta, voisit toki jo ”varata” miehen, mutta älä muuta yhteen ja miehitä sitä edellisen vaimon paikkaa miehen huushollissa liian aikaisin. Antaa miehen ja teinin ihan keskenään löytää se oma arjen tasapainonsa ensin. Vaikka eron ”syy” ei olisikaan miehen syy, on silti hyvä hetken aikaa pohdiskella niitä omia tekemisiään ja elämänvalintojaan edellisessä suhteessa. Ero on hyvä kasvun paikka itse kullekin, tuon entisen elämän kunnollinen käsittely tuo kypsyyttä seuraavaan suhteeseen, kun opitaan välttämään edellisen suhteen karikot.
Ei se välttämättä vaihtamalla parane, ellei samalla kasva itsekin.
Kannattaa iskeä kiinni vain ennen kuin joku muu ehtii ensin.
Itse erosin, olin jättäjä, n. 8 kk sitten ja en kyllä itse pystyisi alkaa seurustelemaan mitenkään vakavasti vielä hetkeen. Kyllä vuosi on hyvä aika olla. Mutta olenkin nainen. Tämä ap:n tapaus on mies ja se tarvitsee seksiä enemmän kuin minä, joten voi olla että innostuukin heti. Mene ja tiedä sitten. Toisaalta voit joutua vain panoksi mutta tapaile mutta älä pane hetkeen.
Pari vuotta. Ei kiirettä, jotta mies ehtii käsitellä eronsa. Muuten on riski laastarisuhteelle joka ei kestä kauan.
Minkä ikäinen lapsi ap tällä miehellä on?
Ei tarvii odottaa. Oma mieheni oli vielä suhteessa, kun aloitimme tapailun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peikkis kirjoitti:
Mistä olet saanut käsityksen että mies on kiinnostunut sinusta?
Olisin samaa kysynyt, toinen eronnut vasta ja sinä puskista kimppuun hyökkäämässä vaikka onko syytä olettaa että on kiinnostunut myös?
Tiedän hänen olevan kiinnostunut. On ilmaissut sen aiemmin.
On siis häntäheikki jonka vaimo heittänyt pihalle, mutta sinusta kultakimpale!
Riippuu kumpi jätti. Jos nainen niin mies haikailee perään vielä kenties vuosia. Jos mies jätti niin kimppuun vaan, on hoitanut erotyönsä.
Suhde ei enää toiminut. Rakkaus loppui.