Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keräykset lasten harrastuksia varten (myydään makeisia, wc-paperia....)

Vierailija
18.10.2021 |

Mitä mieltä te olette esim. työpaikoilla kiertävistä keräyksistä, joissa kerätään rahaa lasten harrastuksia varten? Myydään karkkia, wc-paperia yms. melko kovaan hintaan.

En osaa päättää onko hienoa, että etsitään tapoja rahoittaa harrastuksia, jolloin on kaikilla mahdollisuus harrastaa. Vai onko hieman röyhkeää yrittää saada työkaverit ja muut tutut ja tuntemattomat kustantamaan lasten harrastukset. Vuorotellen puoliväkisin ostetaan jokaisen lapsen kauppaamaa tavaraa. Eikö pääsisi helpommalla jos kaikki vaan maksaisi oman lapsensa harrastuksen.

Näkisin asian eri tavalla, jos lapset itse möisivät karkkinsa, jolloin voisi ajatella että samalla oppii että pitää tehdä töitä että voi mennä seuraavalle harrastusleirille.

Avatkaa siis teidän näkemyksiä tästä asiasta!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi ärsyttävää on. Ollaan itse ostettu karkit, keksit, sukat jne, kun on NIIIN noloa tyrkyttää niitä muille. Itse mieluiten maksaisin suoraan ilman mitään pipertelyjä.

Vierailija
2/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tulisi tehdä työtä sen rahan eteen. Tunti lehtien haravointia pihalla viisi euroa jne. Ärsyttää aikuiset jotka kaupustelevat, usein varsin hyvätuloisiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapaloja voisin ostaa kohtuuhintaan, en muuta tavaraa. Palveluita voin ostaa markkinahintaan.

Vierailija
4/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisena harjoittelijana pelkään että sitä paheksutaan, jos en osta karkkirasiaa jota työkaveri tyrkyttää. Tuntuu, ettei kaikki tajua ettei mulla oo varaa koko ajan ostaa 10e karkkeja. Tuntuu myös ettei oikein voi ostaa vaan jonkun karkkeja, vaan pitäisi sitten tasapuolisesti tukea kaikkia. Inhottaa noi keräykset. 

Vierailija
5/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään pidä sellaisesta. En osta työkavereilta mitään, se on ihan periaate. Ja mitä sillä on tarkoitus opettaa lapsille? Ei ainakaan työntekoa ja rahan ansaitsemista. Makaavat puhelimet kourissa kun vanhemmat myy sukkia työkavereilleen.

Vierailija
6/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisena harjoittelijana pelkään että sitä paheksutaan, jos en osta karkkirasiaa jota työkaveri tyrkyttää. Tuntuu, ettei kaikki tajua ettei mulla oo varaa koko ajan ostaa 10e karkkeja. Tuntuu myös ettei oikein voi ostaa vaan jonkun karkkeja, vaan pitäisi sitten tasapuolisesti tukea kaikkia. Inhottaa noi keräykset. 

Kieltäydyt ostamasta keneltäkään. Ei ne tyrkyttäjät kenenkään rahavaroja mieti, omiaan korkeintaan.

Vierailija
7/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja heillä on ollut ja yhdellä on tälläkin hetkellä luokkaretkirahoituksen kerääminen kesken. Joskus ostin itse joitakin keksejä, mutta vain muutaman purkin, lakuja ja sukkia en ostanut ollenkaan, en myöskään luokan tekemiä joulukortteja. En ole lähtenyt myöskään liikuntasuorituksia sponsoroimaan. Olen leiponut opettajanhuoneeseen ja yrittänyt puhua lapsille juuri jotain haravointitehtäviä, mutta olen ollut ainoa. Laitoin lapsen retkirahastotilille siis rahaa. Olkoon näin.

Vierailija
8/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla ei saanut kaupustella silloin joskus ennen koronaa kun kaikki oli paikalla. Siihen oli tosiaan ihan kielto. Dermosil-tilauslistat kiersi toki salaisesti kuitenkin

Vierailija
9/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ostaa enkä myydä noita tuotteita, useimmat tosi kalliita eikä edes kovin kummoisia. Maksan mieluummin harrastuskulut rahalla.

Sain yhden äidin vihat niskoilleni kun ehdotin että halukkaat saavat myydä kalliita sukkia ja ne jotka eivät halua myydä maksavat osuutensa rahalla. Painostus myymiseen oli valtava.

Vierailija
10/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:n jo aikuistuneen lapsen äitinä osallistun aina. Vessa- ja talouspaperisatsin ostan joka vuosi ja luomumunia voisin vataanottaa vaikka joka toinen kuukausi. Kalliita jo mutta jos kotiin tuodaan niin maksakoon.

Muihin tarjouksiin vastaan ei kiitos

Vierailija
11/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen tulisi tehdä työtä sen rahan eteen. Tunti lehtien haravointia pihalla viisi euroa jne. Ärsyttää aikuiset jotka kaupustelevat, usein varsin hyvätuloisiakin.

5 e/h lehtien haravointia? Sanoisin lapselle, että noin halvalla ei tarvitse noin raskasta työtä tehdä.

Vierailija
12/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan reippaasti ”Ei kiitos, en osta”. Ei siinä muu auta.

Vierailija
13/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se oli pomo (yrittäjä, työnantaja) joka toi listan eteen ja kysyi, että mitäs sulle. Todella vaikea kieltäytyä!

Ja aika oli sellainen, että olin vasta eronnut, rahat tiukilla, ei olisi todellakaan ollut varaa laittaa viikon ruokabudjettia johonkin kekseihin tai pesuaineisiin.

Lopetettuani siellä minun ei tarvinnut kahteen vuoteen ostaa pyykkipulveria...

Vierailija
14/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua ostaa enkä myydä noita tuotteita, useimmat tosi kalliita eikä edes kovin kummoisia. Maksan mieluummin harrastuskulut rahalla.

Sain yhden äidin vihat niskoilleni kun ehdotin että halukkaat saavat myydä kalliita sukkia ja ne jotka eivät halua myydä maksavat osuutensa rahalla. Painostus myymiseen oli valtava.

Meillä ei ole ollut painostusta, koska olen ollut siellä yhtenä vanhempana päättämässä asioista. Uskallan todella sanoa mitään mieltä olen ja sanonkin. Joka ikinen kerta olen saanut puolelleni samoin ajattelevia ja homma on järkevää.

Vierailija
15/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla ei saanut kaupustella silloin joskus ennen koronaa kun kaikki oli paikalla. Siihen oli tosiaan ihan kielto.

Työnantajalle iso rispekt! Hienoa toimintaa.

Vierailija
16/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydään sosiaalisella paineella. Aina on pari innokasta äitiä, jotka selittävät kuinka työpaikalla oikein kysellään, että milloin tulee myyntiin. Kaikista innokkaimmat myynnin ehdottajat ovat ne kaikkein rahattomimmat, jotka sitten itse kuitenkin luistavat niin myynneistä kuin talkoista sitten jollakin tekosyyllä. Mutta ovat olleet niin aktiivisia, että on saatu tämä myyntijuttu.

Yksi kerta tehtiin niin, että pistettiin tilille suoraan se summa, mikä meidän myyntiosuudella (jonka voi sitten antaa muille kaupattavaksi, jos ei mene kaupaksi) olisi tullut myyntivoittoa keräykseen ja ilmoitettiin, ettemme ota yhtään myyntiin. On niin naurettavaa myydä jotain samoja karkkeja tai keksejä vuoroin toiselle työpaikalla. Ylihintaisia ja pahoja, jotka sitten menee vanhoille sukulaisille joululahjaksi. Ennen jouluahan noita myyntejä on eniten.

Ei nykypäivänä edes uskalla päästää lapsia johonkin ovelta ovelle myyntiin, enintään joillekin lähimmille naapureille vaan.

Vierailija
17/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla se oli pomo (yrittäjä, työnantaja) joka toi listan eteen ja kysyi, että mitäs sulle. Todella vaikea kieltäytyä!

Ja aika oli sellainen, että olin vasta eronnut, rahat tiukilla, ei olisi todellakaan ollut varaa laittaa viikon ruokabudjettia johonkin kekseihin tai pesuaineisiin.

Lopetettuani siellä minun ei tarvinnut kahteen vuoteen ostaa pyykkipulveria...

Sanoisin, että en osta yhtään mitään, mutta minullapa olisi myynnissä mummovainaan fillari, kesken jääneitä virkkaustöitä ja matonkuteita metrin pätkinä, että mitäs ostat?

Oikeasti aikuisella pitää olla munaa sen verran, että sanoo ei.

Vierailija
18/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on saatanasta. En osta mitään enkä suostu, että lapseni myy. Kuittaan osuuden rahalla.

Vierailija
19/23 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole omia lapsia, niin en ole ostanut mitään noista keräyksistä. Joskus on ovellakin käynyt lapsia kaupittelemassa kalentereita tms. luokkaretkiä tms. varten, mutta en ole ostanut niitäkään, lienen varmaan jo siinä mulkun miehen maineessa joka ei osta mitään :D

Vierailija
20/23 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että pitäisi lailla kieltää ne kalliit ja pahanmakuiset makeiset ja keksit, joita kukaan ei muuten ostaisi. Yritetään sitten markkinoida " tässä tulee hyvä rasia", niin kuin ei rasioita saisi vaikka ilmaiseksi.

Arvaatte varmaan, että toisten vanhempien ilmeet olivat lievästi happamia, kun vanhempainillassa ehdotin, että ei oteta niitä myyntiin. "Kyllä te saatte kun mummoille pari rasiaa..." No ei saatu, kun oli mummo jolle 7 lapsenlasta kauppasi samoja rasioita ja muut mummot olivat hautausmaalla.

Huomasin aikoinani, että ei mitään käsitystä noilla krääsäkauppialla, mikä täällä oikeasti menisi kaupaksi. Kalenterin voi kannatuksen vuoksi ostaa, kun sitä ei tarvitse syödä eikä vie tilaa kaapissa.