Miten pitäisi toimia koneellisen ilmanvaihdon kanss
Meidän taloyhtiössä ei saa pattereita lämpöiseksi, ja ilmastointipömpeli katon rajassa puhaltaa täysillä kylmää ilmaa. Nämä tuloilmapömpelit on makuuhuoneessa ja olohuoneessa. Poistoventtiilit on keittiössä ja kylppärissä. Mun on pakko tukkia makkarin tuloilma, siellä jäätyy muuten. Pieni huone, patteri kylmänä ja pömpeli puskee kylmää. Olen nyt yöksi vastaavasti tukkinut kylpyhuoneen poistoilman. Välttääkö näin alipaineen vai onko tilanne + - 0. Tiedän että näin ei saisi tehdä, mutta mitään apua ei isännöitsijältä saa. Kämpässä nyt lämpö 19. Patterit kuulemma lämpiää.sit automaattisesti kun ilma tarpeeksi kylmä. Sillä ei ole mitään merkitystä että mulla ylin kerros ja kulmahuoneisto... Miten te muut selviätte?
Kommentit (8)
Ostaisin pienen sähköpatterin. Ei sen sähkölasku lyhyessä ajassa kummoinen ole.
Kylmää inhoava kirjoitti:
Ostaisin pienen sähköpatterin. Ei sen sähkölasku lyhyessä ajassa kummoinen ole.
Joo, se on kyllä hyvä. Mulla on jo. Mutta se kuivattaa kamalasti ilmaa ja se pömpeli tekee ihan kamalan vedon. Olen nyt sinne putkeen työntänyt pyyhkeen. Ei tuu kamala vedon tunne. Kyllä on pielessä nykyinen ilmanvaihto. Olis edes huoneistokohtainen mutta ei!
Ajattelit sitten sekoittaa ilmanvaihtojärjestelmän. Hommaa ihmeessä se sähköpatteri, tulee halvemmaksi.
Mä tukin kanssa just sen makkarin ilmastoröörin. En kestänyt kun se puhalsi jäätävää ilmaa kauhealla voimalla jatkuvasti.
Olen vedolle muutenkin herkkä ja pää oli koko ajan kipeä. Yölläkin jouduin nukkumaan pipo päässä.
Koneellinen ilmastointi on syvältä 🙁
Itellä oli tämä ongelma ja otin yhteyttä huoltoyhtiöön josta sitten tuli huoltomies ja sääti jotain kylpyhuoneessa ja keittiössä. Sitten loppui veto. Eli sääti sen pienemmälle sen ilmanvaihdon. En olisi itse voinut sitä tehdä vaan hänellä oli joku oma avain siihen hommaan
Mulla on sähköinen lämpöpeitto eli lämpöhuopa.
Nukahdan sen kanssa iltaisin. Ja lisäksi paksut sukat jalassa.
Lämpöhuovasta kytkeytyy virta automaattisesti pois päältä 60 minuutin kuluttua.