Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutan vauvaani jo neljännen kerran yöunille...

Vierailija
19.12.2014 |

Kolme tuntia vasta mennyt. Vauva 5kk. EN JAKSA! Saan hytkyttää, kävellä kämppää ympäri ja keksii vaikka mitä että nukahtais. Nukahtaa lopulta kyllä syliin, mutta kun siirtää pois ja syöttää, niin herääkin. Ja koko rumba alkaa alusta. Niskat jumissa ja käsivarret täynnä pieniä mustelmia ja kynnenjälkiä kun repii ja riehuu kun nukuttas mut kun ei vaa nukahda. Mitä ihmettä tähän keksii että yöunille nukahtaminen ois helpompaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva 3kk nukkuu tosi hyvin, mutta lähinnä neuvoisin niissä uusissa tavoissa nukuttaa. Meilläkin tykättiin varsinkin aluksi, että hytkytetään sylissä ja kävellään, Se käy vaan aika raskaaksi. Joten keksin istua fitballin päälle vauva sylissä, tuin käsiä omiin polviin ja pienellä liikkeellä pompotin, rasittaa paljon vähemmän käsiä ja niskoja ja vauva tykkäsi. Meillä myös tykkää sylistä ja nukkuisi mielellään kainalossa jos ei olisi pikkuhiljaa totutettu omaan sänkyyn. Nyt siis nukkuu omassa sängyssä meidän vieressä, mutta ekan kuukauden nukkui osittain mun kainalossa sängyssä. Jos siis uskallat nukkua lapsi samassa sängyssä niin kokeile, Se läheisyys rauhottaa vauvaa. Tosin jos on sikeäuninen ja pelkää kääntyvänsä vauvan päälle niin sitten ei. Nämä siis toimineet meillä.

Vierailija
2/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota viereen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo täällä sama. tosin vauva vasta 2,5 kk. vituttaa, että alkujaankaan oon lähteny tähän hytkyttämiseen ja kantamiseen. mutta kun sillä oli vatsavaivoja, tai on vähän vieläkin. ja nyt sillä on vielä nuhakin niin heräilee rohinaansa. odotan jo sitä 6kk rajapyykkiä, että vois jotain unikoulua koittaa, että vauva oppis nukahtamaan muutenkin kun syliin. kun ei huoli edes tuttia, niin ei sillä oo oikein mitään rauhottumiskeinoja itsekseen. perseestä.

Vierailija
4/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette hankkineet lapsen, jos se on noin ikävää?

Vierailija
5/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tää päiväsaikaan oo ikävää, yöllä vaan.

Vierailija
6/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te lasta aina tule kantamaan uneen tai nukuttamaan syliin. Ei pitäisi ajatella, että vauva oppii väärille tavoille, jos hänelle antaa hänen kaipaamaansa läheisyyttä ja syliä. Vauva kainaloon ja unten maille!

Vierailija
7/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi paksu viltti ja "kapalointi" ... Eli viltti syliin ja vauva sinne sisään niin, ettei pääse käsillään huitomaan. Vauva simahti siihen kun aikansa hyssytteli ja kanniskeli ja sitten siirrettiin vaivihkaa sänkyyn. Ei "huomannut" mitään eroa että lämmin syli olisi vaihtunut "kylmään" sänkyyn ja jatkoi uniaan - eikä huitonut itseään hereille. 

Vierailija
8/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vauvat opi yhteen tyyliin nukkumaan, vaan ne unitavat vaihtelevat vielä monta kertaa luultavasti. Meillä nukuttiin eka syliin, sitten viereen, sitten taas syliin, ja mitä lie, nykyään nukkuu omaan sänkyyn. Ota lapsi viereen nukkumaan, ja juttele, näytä kirjaa ja lue iltasatua, laula tai hyräile, mikä vain vauvaa rauhoittaa. Näin tarpeeksi uneliaaksi, ja sitten jos vielä tarvitsee kantaa ja hytkyttää, niin sitten uusilla voimilla.

Vierailija
9/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 01:34"]

Ette te lasta aina tule kantamaan uneen tai nukuttamaan syliin. Ei pitäisi ajatella, että vauva oppii väärille tavoille, jos hänelle antaa hänen kaipaamaansa läheisyyttä ja syliä. Vauva kainaloon ja unten maille!

[/quote]

Entä jos vauva ei nukahda yöunille ja itse haluaisi/olisi vähän niinkuin pakko puuhata vielä jotain? Isommat sisaruksetkin tarvitsevat huomiota - ja puhtaita vaatteita... 

Vierailija
10/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva ei nukahda yöunille, niin ei sitä nyt voi väkisin pakottaa nukahtamaan :D Sitten vain alat tehdä niitä muita asioita, laita vaikka vauva liinaan tai kantoreppuun, jos ei viihdy muualla kuin sylissä.

Vierailija
11/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän sinut on hankittu, vaikka olet noin ikävä?

Vierailija
12/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kauan yhtä taistelua nukkumaan meno, mutta sitten ostin hyppy keinun (joka käy noin 4kk ikäiselle) poika menee klo 18 siihen on noin puoli tuntia. Sitten seurustellaan noin tunti, kylvetän pojan; puhtaat vaatteet ja vaippa jalkaan ja kapaloon ja imetän pojan ja jotain kiinteää ruokaa päälle ja sitten cdltä jotain rauhallista musiikkia soimaan pinna sängyn viereen ja oman paitani annan aina kainaloon niin hetkessä nukahtaa. Ajan sitä takaa että väsytä vauva yötä vasten jq ruoki niin että jaksaa nukkua ja jos ei nuku vieressä niin tosiaan jotain äidin tuoksua viereen. Ja jos vauva on itkuinen anna nestemäistä särkylääkettä tai laita suppo yöksi. Ekat kolme kuukautta mentiin täysin vauvan ehdoilla ja valvottiin kun poika nukkui vaan puolen tunnin pätkiä yölläkin. Tiedän että unikoulua aletaan pitää vasta noin puoli vuotiaille mutta ei tarkasta rytmistä mitään haittaa ole jos vauva siihen mukautuu enkä tarkoita että pitää joka päivä tunnilleenkaan olla aika taulussa tai vauvaa herättää mutta huomaan että itsellä enemmän virtaa kun saa vähän aikataulutettua. Toivottavasti joku vinkeistä auttoi, toki ymmärrän että jokainen vauva erilainen ja nukahtaa erilailla eikä moni äitikään varmasti kanssani ole samaa mieltä, mutta sitä taitaa olla turha tänne kertoa. Tsemppiä ja voimia!

Vierailija
13/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 01:30"]

[/quote]

Tämä on ihan aiheellinen kysymys. Jos minulla olisi noin kurjaa, se olisi minulle merkki siitä, että on tullut tehtyä harvinaisen huono valinta. Ilmeisesti vanhemmaksi haluavan täytyy rakastaa kurjuutta ainakin jonkin verran.

Vierailija
14/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneks vauva nukkuu heti ja koko yön 7kk :)

Vierailija
15/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani on kanssa 5 kk ja en vaan enää kestä sitä kun hän katsoo minua syyllistävästi :( Olen ihan puhki... En ole varma olenko hyvä vanhempi. Vauva ansaitsisi parempaa, ehkä...

Vierailija
16/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 03:15"]

[/quote]

Tämä on ihan aiheellinen kysymys. Jos minulla olisi noin kurjaa, se olisi minulle merkki siitä, että on tullut tehtyä harvinaisen huono valinta. Ilmeisesti vanhemmaksi haluavan täytyy rakastaa kurjuutta ainakin jonkin verran.

[/quote]

onko oikeastaan, jos oikein pinnistelee ja mietit?

elämössä on erilaisia aikoja. Ei se vauva aina ole nukkumatta. Joillakin "helppo vauva". Noita epätoivon oloja tulee, mutta olennaisinta olis ehkä kysyä, että siitä jaksamattomuudesta riippumatta...silti hoitaa vauvan...suojelee.

ja osaisi äiti ottaa aikaa ja lepoa itselleen muulloin kuin yöllä, että osaisi pyytää. APUA! Ja, että saisi apua. Että joku hoitaisi vauvaa välillä.

toki, lapsia ei kannata hirveän epävakaaseen tilaan hankkia. Lapsi tarvitsee vastuullisen aikuisen huolehtijakseen. Se vastuullinen aikuinen hoitaa itse tai hakee avun. Siis huolehtii.

Vierailija
17/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

elämössä on erilaisia aikoja. Ei se vauva aina ole nukkumatta. Joillakin "helppo vauva". Noita epätoivon oloja tulee, mutta olennaisinta olis ehkä kysyä, että siitä jaksamattomuudesta riippumatta...silti hoitaa vauvan...suojelee.

ja osaisi äiti ottaa aikaa ja lepoa itselleen muulloin kuin yöllä, että osaisi pyytää. APUA! Ja, että saisi apua. Että joku hoitaisi vauvaa välillä.

toki, lapsia ei kannata hirveän epävakaaseen tilaan hankkia. Lapsi tarvitsee vastuullisen aikuisen huolehtijakseen. Se vastuullinen aikuinen hoitaa itse tai hakee avun. Siis huolehtii.

Vierailija
18/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 04:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Juuri näin.

Vierailija
19/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 01:30"]Miksi olette hankkineet lapsen, jos se on noin ikävää?
[/quote]
Koska ei voi tietää etukäteen, onko lapsi huono nukkuja. Vauvavuosi on todella rankkaa mutta sen jälkeen helpottaa. Miksei saa sanoa ääneen, että jokaöinen valvominen on todella raskasta? Voimia aloittajalle.

Vierailija
20/26 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 03:04"]

Meillä oli kauan yhtä taistelua nukkumaan meno, mutta sitten ostin hyppy keinun (joka käy noin 4kk ikäiselle) poika menee klo 18 siihen on noin puoli tuntia. Sitten seurustellaan noin tunti, kylvetän pojan; puhtaat vaatteet ja vaippa jalkaan ja kapaloon ja imetän pojan ja jotain kiinteää ruokaa päälle ja sitten cdltä jotain rauhallista musiikkia soimaan pinna sängyn viereen ja oman paitani annan aina kainaloon niin hetkessä nukahtaa. Ajan sitä takaa että väsytä vauva yötä vasten jq ruoki niin että jaksaa nukkua ja jos ei nuku vieressä niin tosiaan jotain äidin tuoksua viereen. Ja jos vauva on itkuinen anna nestemäistä särkylääkettä tai laita suppo yöksi. Ekat kolme kuukautta mentiin täysin vauvan ehdoilla ja valvottiin kun poika nukkui vaan puolen tunnin pätkiä yölläkin. Tiedän että unikoulua aletaan pitää vasta noin puoli vuotiaille mutta ei tarkasta rytmistä mitään haittaa ole jos vauva siihen mukautuu enkä tarkoita että pitää joka päivä tunnilleenkaan olla aika taulussa tai vauvaa herättää mutta huomaan että itsellä enemmän virtaa kun saa vähän aikataulutettua. Toivottavasti joku vinkeistä auttoi, toki ymmärrän että jokainen vauva erilainen ja nukahtaa erilailla eikä moni äitikään varmasti kanssani ole samaa mieltä, mutta sitä taitaa olla turha tänne kertoa. Tsemppiä ja voimia!

[/quote]

Muuten oikein hyvä, mutta ei vauvalle saa antaa särkylääkettä turhaan. Ei pelkästään itkuisuuden vuoksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän