MIKÄ ON LEMPI PIIRROSELOKUVASI?
Mikä on lempi piirros/animaatio elokuvasi?
.
Hullaannuin jotenkin lapsen myötä (taas) piirroselokuvista ja pidän niiden katsomisesta lapsen kanssa suunnattomasti (joskun yksinkin)
Mitkä ovat teidän suosikkejanne? Itse pidän Anastasiasta :))
Kommentit (50)
Vanhassa Pieni Merenneito-elokuvassa oli ihana musiikki -kuulemma Richard Chamberlainin teos!
("Don't leave your deams in the bottom of the sea", jne).
Lumiukko on kuluneenakin rautaa. Vanhat neukkulaiset, Barbapapa ja Wattoo Wattoo-avaruuslintu samoin. Muuten pidän nukkeanimaatioista,joita haluaisin tehdä itsekin.
Kaunotar ja hirviö, ah! Muutenkin disneyn vanhemmat klassikot. Sanotaan nyt että aladdin on klassikko mutta hercules ei (vaikka ihan hyvä)
Frozen
Olin eronnut juuri pari päivää aiemmin, kun menin katsomaan sen elokuviin. Jotenkin tuo elokuva kosketti minua kauneudellaan ja helpotti "pahaa oloani" :D se on minulle hyvänolonelokuva
Pinokkio on ehdoton, tuo kyyneleet silmiin.
Muumit, Hopeanuoli, Candy Candy, Pieni Merenneito, Sandokan, Matka maailman ympäri 80 päivässä, Peukalo Liisa. Nämä tuli ensimmäisenä mieleen :)
Oletteko muuten huomanneet, että CDON:ista saa nyt joulun alla 2 Disney elokuvaa (dvd tai blu ray) 15€:lla :)
Ap
En voi valita vaan yhtä.
Melkein kaikki Miyazakin elokuvat, Rango, Wall-E, Leijonakuningas, How yo train your drahon 1&2, Toy storyt, Monstrts inc, Brave, Secret of Nimh, Lumiukko, Kananlento, Wallace ja Gromitit, Robin Hood, Happy feet.
Corpse bride & Coraline jos nukkeanimaatiot saa myös ottaa mukaan.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:26"]Oletteko muuten huomanneet, että CDON:ista saa nyt joulun alla 2 Disney elokuvaa (dvd tai blu ray) 15€:lla :)
Ap
[/quote]
Kauhee, kuulostinpa ihan mainokselta :P
AP
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:31"]En voi valita vaan yhtä.
Melkein kaikki Miyazakin elokuvat, Rango, Wall-E, Leijonakuningas, How yo train your drahon 1&2, Toy storyt, Monstrts inc, Brave, Secret of Nimh, Lumiukko, Kananlento, Wallace ja Gromitit, Robin Hood, Happy feet.
Corpse bride & Coraline jos nukkeanimaatiot saa myös ottaa mukaan.
[/quote]
Pidätkö myös Kanin kirouksesta? Tuon studion elokuvat on kyllä huippuja !!
Monet Disneyn klassikot, esim.
-Aladdin
-Leijonakuningas
-Aristokatit
-Pieni merenneito
Studio Ghiblin leffat, esim.
-Totoro
-Henkien kätkemä
-Kätkijät
-Prinsessa Kaguya
-Maameren tarinat
Ja tietenkin Muumipeikko ja Pyrstötähti! Muumit Rivieralla on myös hyvä.
Lumikki ja seitsemän kääpiötä, Dumbo ja Shrek-elokuvat
Sanoin aiemmin Henkien kätkemä, mutta sen ohella: LUMIUKKO! ;__;
On paljon loistavia piirrettyjä, mutta Notre Damen kellonsoittaja on paras. Olin hiukan alle 10, kun näin kyseisen leffan ensimmäisen kerran alkuvuodesta 1997 ja elokuva varasti huomioni heti. Okei, saatoin olla ehkä lapsena hiukan synkkämielinen :) Sitten taas aikuisena elokuvasta on tajunnut asioita, joita ei lapsena tajunnut. Todella hieno (ja IMO hiukan aliarvostettu) leffa musiikkeineen ja kaikkineen. Ja suomenkielinen dubbaus on tosi onnistunut (olen siis katsonut leffaa englanniksikin että pystyy vertaamaan):
Ja sitten tietysti Quasimodo on tosi ihana <3
#t=97
Jos pitää valita vain yksi, niin "Lumikki ja seitsämän kääpiötä".
Jes, monta studio ghiblin leffaa mainittu, parhaita piirroskuvia koskaan!