Opettaja, mitä mieltä olet muumimukista lahjana?
Siis jos lapsi toisi sinulle sellaisen joulu- tai kevätjuhlassa?
Kommentit (30)
Ei kiitos. Mielummin anna rahat punaiselle ristille, kiitos.
Anna kuluva lahja. Kukka on hyvä.
Ei yhtään mitään mukia kiitos. Kaapit täyttyvät ihan turhaan tuollaisesta. En tarvitse lahjoja. Jos jotain ehdottomasti haluaa antaa, niin vaikkapa lahjoitus Pelastakaa lapset ry:lle.
Tuollaisen kiinteän lahjan antaminen on aina vähän riskiä, kun ei tiedä toisen makua.
Lahjaa ei tarvitse tuoda, mutta jos välttämättä jotain haluaa, niin kortti riittää.
Minulla on noin 30 muumimukin kokoelma. Olen ollut 15 vuotta opettajana. :) Olen ajatellut, että joskus kenties lyön rahoiksi noilla. Silloin olen kiitollinen oppilailleni, jotka ovat ne lahjoittaneet. Joukossa on mm. silmälasijuhlamuki ja joitain muita suht. arvokkaita. Eli vastaus kysymykseen: minä tykkäisin. Muista opeista en tiedä.
Luokanopettaja
Minä ajattelen sen niin ettei muumimukeista tarvitse tykätä, kausimukien hinta nousee kuitenkin pikku hiljaa ajan kuluessa. Ja kausimukeja olen nimenomaan ostanut. Jos ei tykkää niin silloin kannattaa myydä muki eteenpäin, tai antaa se lahjaksi jollekulle joka tykkää, tai sitten työntää kaapin perimmäiseen nurkkaan ja kaivaa sen esiin 10v kuluttua. Silloin sen arvo on paljon enemmän kuin tänä päivänä. Niitä 10v sitten myynnissä olleita kausimukeja ostetaan aika hyvällä hinnalla, jopa 100€:lla. ap
Suurin osa ihmisistä ihan tykkää muumimukeista tai suhtautuvat niihin neutraalisti. Joten luulen, että ope pitää lahjasta. Tietenkin hommaamanne muki voi jo löytyä open kaapista. Ja sitten on myös tämmöisiä ihmisiä kuin minä, jotka inhoavat muumeja, ja juuri ja juuri siedän kaapissa mieheni kahvikuppeina käyttämiä muumimukeja.
Jos se on fazerin muumimuki niin ilolla otan vastaan