Miksi kauniit ihmiset eivät halua seurustella keskenään?
Aina ihmettelen, kun todella kaunis nainen seurustelee ei-niin-komean miehen kanssa. Mutta sitten tajusin, että usein näkyy komeilla miehilläkin rumempi nainen. Ei välttämättä ruma, mutta sellainen normaali, korkeintaan vaan söpö tai sievä.
Mistä tämä johtuu? Hyvännäköisillä kuitenkin on kaikista parhaat mahdollisuudet saada juuri niin hyvännäköinen kumppani kuin mahdollista. Miksi he eivät käytä tätä hyväkseen?
Ja joo, tiedän kyllä vähän tyhmää pohdiskelua, mutta oikeasti mietin tätä kovasti :D
Kommentit (18)
Luulen, että jotkut kauneutensa ja komeutensa tiedostavat naiset ja miehet haluavat olla suhteessa se palvottu osapuoli. Yhtä hyvännäköisen kumppanin kanssa tämä ei toteutuisi. On nautinnollista, kun toinen suorastaan palvoo toisen kauneutta ja pelkää menettävänsä toisen, koska ei koe olevansa samalla tasolla.
Vaikea sanoa miksi noin on usein. Meillä minä olen se kaunis ja mies on kyllä pitkä jne., mutta kasvoista enemmän rumanpuoleinen. Ehkä omien kauniiden vanhempien esimerkki ei ollut kovin hyvä. Isällä naisia riitti, koska hän oli erittäin komea. Naisten antamaa jatkuvaa huomiota oli vaikea vastustaa. Äidin suuntaankin yrittäjiä riitti. Jos ihmiset näkevät kotonani kuvia vanhemmistani nuorina, niin ihailevat niitä kovasti. Halusin itse jotain muuta puolisoltani, ulkonäkö ei ollut tärkein asia. Isäni pitää miestäni rumana, yllätys.
Katoppakööö ulkonäkö ei ole kaikki kaikessa. Ihmiset näkevät erilaiset piirteet viehättävinä. Ihailet esimerkiksi miehen jäyhää leukaa mutta hänen naisensa on huomannut miehen siniset silmät. Ihastelet naisen upeaa vartaloa, mutta mies pitää tuhdimmista mimmeistä ja nainen on laihduttanut vastikään? Mies on ihastunut naisen nauruun ja sinä kauhistelet hänen siilitukkaansa. Who knows.
Oon hyvännäköinen ja alan olla aika ihastunut yhteen rumaan kaveriini. En heti (koska ruma) vaan salakavalasti ja pikkuhiljaa, kun hän on tosi kiva.
Suhteet, joissa toinen nuolee maata toisen jalkojen alla, ovat varmempia ja onnellisempia. Kauniit ovat mustasukkaisia, koska tietävät, mitä houkutuksia ja ehdotuksia kauneus tuo mukakaan. Heillä ei ole myöskään voimakasta tarvetta sitoutua, koska uusia ihmisiä tulee ovista ja ikkunoista.
Toinen erikoinen asia on, että kauniilla ihmisillä on usein melko huono itsetunto. Varsinkin hyvännäköiset miehet ovat varautuneempia naisten suhteen kuin rumat ja suhtautuvat mahdollisuuksiinsa realistisemmin ihan tutkitusti. Pätee osittain myös kauniisiin naisiin.
Ihana tuo katoppakööö, kuulostaa ranskalta :D. En saa enää mielestäni sitä valityyt palaat-kommentia...
Kauhee parin sisäinen kilpailu että ken on maassa kaunehin. Ei sitä suhde kestä. Ruman miehen rinnalla naisen kauneus korostuu. sama toisin päin.
Ehkä se vaan menee oikeastikin niin, että rakkaus on sokea. Minulle on usein sanottu päin naamaa nuorempana, miten ihmeessä voin olla niin ruman miehen kanssa... No, pakko myöntää, etten itsekään pitänyt häntä millään tavalla komeana ennen kuin rakastuin häneen. Rakastumisen jälkeen hänestä tulikin maailman komein mies ja ulkonäkö vain paranee vuosi vuodelta. :) Nyt naimisissa jo 17 vuotta ja kaikenlainen kommentointi sukulaisteni ja ystävieni puolesta on onneksi jäänyt sikseen.
Kaunis ei kestä sitä että toiset naiset ovat kiinnostuneet komeasta miehestä..näin itselläni.
Minä en ole kyllä hevin usko otsikon olevan kovin yleistä..Omat arkihavaintoni tukevat tutkimuksia, joissa on todettu ihmisten valitsevan parikseen yleensä yhtä hyvännäköisen tyypin.
Kaunis mies olisi loistava vaihtoehto. Etenkin, jos hän olisi uskollinen, yhden naisen mies.
Todella hyvännäköisiä ihmisiä on vähän. Huomasin jossain vaiheessa, että valikoimani on aika pieni, jos en ala katsella myös itseäni rumempia ihmisiä potentiaalisina kumppaneita.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:51"]
Kaunis ei kestä sitä että toiset naiset ovat kiinnostuneet komeasta miehestä..näin itselläni.
[/quote]
Minulla tismalleen sama, eli en pystyisi mustasukkaisuuteni vuoksi seurustelemaan äärimmäisen komean miehen kanssa, jonka ympärillä kaikki naiset pörräävät. Vähemmän hyvännäköisen, peräti "ruman" miehen kanssa on hyvä, kun ei tarvitse pelätä vieraiden naikkosten iskevän kiinni - ainakaan ulkonäön takia.
Sellaisen "harmaamman" puolison saa mahdollisesti napattua helpommalla ja todennäköisyys että pettää/karkaa on pienempi. Eikä toki kannata sitä sisäistä kauneutta väheksyä.
Komeat miehet pettää aina! Itse olen yhdenmiehen nainen. Ja toisaalta en jaksaisi komeaa, mutta TYHMÄÄ miestä.
Kauneus menettää markkina-arvonsa toisen kauniin seurassa. Kauneudella sen sijaan saa treidattua muita, mahdollisesti itseltä puuttuvia ominaisuuksia kuten valta ja raha. Samoin, ruman ja köyhän olisi vain unelmoitava kaunottaresta mutta rikas ja ruma voi sellaisen saadakin. Kauneinkin vanhenee. Pysyvissä liitoissa on siis toki muutakin kuin nuo ulkoiset avut.
Ne hyvännäköiset ihmiset tuppaavat nuorena seurustelemaan keskenään. Mutta sitten parikymppisenä sitä katsotaan jo muutakin kuin ulkonäköä. Ne komeat miehet on saanut jo hyvin nuorella iällä panna niitä kympin tyttöjä. Vaikka miehet kauneudesta viehättyvätkin, niin tärkeintä heille tuntuu kuitenkin olevan se vaihtelu. Kauniita naisia kuitenkin isketään jo niin paljon, että ne komeat miehet eivät jaksa edes yrittää, koska voit ulkonäöstään huolimatta saada pakit. Ja uskoisin, että komeat miehet tykkäävät iskeä niitä naisia, jotka ovat korkeintaan vain söpöjä. Kai he saavat siitä jotain, kun nainen viehättyy miehen komeudesta niin.
Sen olen huomannut, että todella kauniilla naisilla on usein viehtämys sellaisiin ulkonäöltään karun näköisiin puolipitkä tai pitkähiuksisiin rokkareihin tai rentoa-elämää tyyppeihin. En osaa paremmin kuvailla :D
Valinta kenen kanssa päättää vakiintua on pidemmän ajan investointi: luonne menee ulkokuoren edelle. Seksisuhteissa tai jossain kevyessä tapailussa pelkkä hyvä ulkonäkö ja kemia ovat riittäviä, mutta eivät takaa yhteensopivuutta suhteeseen missään nimessä.