Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta"
Erinomainen kirjoitus Helsingin piispalta. Juuri tällaista kantaaottavaa johtamista haluan kirkossa nähdä.
Lukijan mielipide | Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008340490.html?share=f432aca311938d…
Kommentit (878)
Vierailija kirjoitti:
"Vakavinta on mielestäni se, että koronapassia vastaan on selvästi masinoitu viestejä, jotka maalaavat kopioituja mielikuvia ihmisoikeuksien ja perusoikeuksien törkeästä polkemisesta, Kemppi toteaa tiedotteessaan.
...
– Onneksi eduskunnassa on tällä hetkellä esitys Puolustusvoimien virka-avusta poliisille, jonka sisällöstä voisi olla hyötyä tämän tyyppisissä tapauksissa jatkossa. Maalittamisen ilmiötä ei voi ohittaa olankohautuksella, Hilkka Kemppi lisää. "https://www.suomenmaa.fi/uutiset/keskustaedustaja-huolissaan-koronapass…
Mites sitten tuo rokottamattomien IHMISTEN maalittaminen, jota media tekee? Se tietysti on suotavaa?
Todella väsyttävää propagandaa. Kirkko valjastettu mukaan myyräntyöhön. Laajasalo itse tuomittu rikoksesta.
Rukousta joka päivä hulluuden loppumiseksi. Ei ole Kaikkivaltias pahuuden puolella, eli toivoa on.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kannanotto häneltä. Itsekkyyden aikana hyvä muistutus lähimmäisenrakkaudesta ja miten sitä voi toteuttaa käytännössä.
Ottamalla rokotteen, jonka pitkäaikaisvaikutuksista ei KENELLÄKÄÄN ole vielä tietoa ja jonka teho on kyseenalainen...? Ok.. Tiedän ehkä noin 1000 parempaa keinoa osoittaa lähimmäisenrakkautta.
Mun tuloilla säästyy nyt vuodessa yli 350€. Ehkä keksin sille rahalle parempaa käyttöä kuin tällaisten ulostulojen tukeminen. Se kirkon sponssaaminen on loppu nyt tällaisen ylimielisyyden ja kansan kahtiajaon myötä. Ei ollenkaan kristillistä minun mielestäni.
Minä olin jo hetken iloinen kirkkoon kuulumisesta, kun Päivi Räsänen, joka kumminkin on myös koulutukseltaan lääkäri, vastusti koronapassia. Päiviä ohjaa selkeästi Jumala ja kristilliset arvot ja usko ihmisten tasavertaisuudesta. Mutta Teemun myötä oli pakko sanoa kirkkoinstituutiolle heipat.
Jeesuksen paluuta odotellessa.
Vielä olisi joillain aikaa keskittyä siihen omaan parannuksen tekoon fasismin harrastamisen sijaan.
Mä erosin tänään kirkosta heti Laajasalon kirjoituksen luettuani. Muutaman vuoden olen ajatusta pyöritellyt mielessä, vaikka vielä alle 10 vuotta sitten molemmat lapsenikin kirkon jäseniksi kasteessa liitettiin. Mutten ole halunnut tehdä päätöstä kevytmielisesti tai vääristä syistä (kuten säästääkseni kirkollisverossa), sillä kannatan ja noudatan elämässäni kristillisiä arvoja, vaikken yhteen Jumalaan uskokaan.
Mutta tämä ulostulo teki asian erittäin helpoksi. Suoraan sanottuna en voinut olla enää hetkeäkään tämän kirkon jäsen, saati saman hiippakunnan, jota tämä ulkokultainen, kylmäsydäminen tuomitsija johtaa.
Kirkon pitäisi tuomita kaikki vainot jyrkästi, eikä olla masinoimassa niitä.
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi." Kukas se olikaan, joka näin sanoi, muistaako kukaan?
Harmi, että olin jo eronnut kirkosta. Pitäisiköhän liittyä ja erota uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä erosin tänään kirkosta heti Laajasalon kirjoituksen luettuani. Muutaman vuoden olen ajatusta pyöritellyt mielessä, vaikka vielä alle 10 vuotta sitten molemmat lapsenikin kirkon jäseniksi kasteessa liitettiin. Mutten ole halunnut tehdä päätöstä kevytmielisesti tai vääristä syistä (kuten säästääkseni kirkollisverossa), sillä kannatan ja noudatan elämässäni kristillisiä arvoja, vaikken yhteen Jumalaan uskokaan.
Mutta tämä ulostulo teki asian erittäin helpoksi. Suoraan sanottuna en voinut olla enää hetkeäkään tämän kirkon jäsen, saati saman hiippakunnan, jota tämä ulkokultainen, kylmäsydäminen tuomitsija johtaa.
Samaa mieltä. Itsekin olen asiaa miettinyt, mutta päättänyt silti pysyä kirjoilla. Tämä oli kuitenkin vika tikki.
Alan tajuta, että olemme vapaassa yhteiskunnassa paljosta velkaa Jehovan todistajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että Suomen koronatilanne on nyt todella huono. Varmasti huonompi, kuin mitä se on ollut koko pandemian aikana, ja kiihtyy vaan. Nyt testataan vähän, silti tartuntoja on paljon. Sairaalat täyttyvät. Tilanne tulee vielä tästä pahenemaan. Onneksi on kaksi rokotusta alla. Kannattaa nyt oikeasti hakea se rokote.
En varmasti hae. Ettekö te näe kuinka tartunnat leviää mitä enemmän on rokotettuja?
Rokottamattomuus ja tyhmyys kulkee käsi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella, että kukaan voi enää nykyaikana olla niin itsekäs, julma ja välinpitämätön, kuin rokottamaton ihminen on. Toivottavasti heidän elämäänsä vaikeutetaan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Kyllä tämä on ihan verrattavissa rintamakarkuruuteen.
Terkkuja Pietariin!
Teemu odotteli että 80% kansasta oli samassa venessä. Nooan arkki? Mikä vois mennä pieleen? No, olette pelastettuja;D
"Vakavinta on mielestäni se, että koronapassia vastaan on selvästi masinoitu viestejä, jotka maalaavat kopioituja mielikuvia ihmisoikeuksien ja perusoikeuksien törkeästä polkemisesta, Kemppi toteaa tiedotteessaan.
...
– Onneksi eduskunnassa on tällä hetkellä esitys Puolustusvoimien virka-avusta poliisille, jonka sisällöstä voisi olla hyötyä tämän tyyppisissä tapauksissa jatkossa. Maalittamisen ilmiötä ei voi ohittaa olankohautuksella, Hilkka Kemppi lisää. "
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/keskustaedustaja-huolissaan-koronapass…