Terveydenhuollon ammattilaiset ja kokemusasiantuntijat! Voiko masentuneelle ja itsetuhoiselle nuorelle ostaa
lahjaksi ajokortin? Tämä voisi piristää häntä ja auttaa saamaan otteen elämästä takaisin. Älkääkä ajatelko, että miten naiivi ajatus. Itselläni se nimittäin auttoi. En kuitenkaan antaisi itselleni anteeksi, jos hän sitten kuolisi auton rattiin.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko hän innokas asiaan muustakin syystä kuin tarkoituksena ajaa päin rekkaa minkä voi tehdä ilman korttiakin.
Ei kai hän sitä sanoisi, vaikka olisikin :/ Kai tämä oli typerä idea, kun miettii hetken pidemmälle.
Ap
Älä osta. Ajaminen vaatii keskittymistä ja sitä ei välttämättä ole masentuneella ja väsyneellä.
Mulla ei ainakaan olisi ollut voimia. Olin masentunut nuorena.
Ei masennusta hoideta piristämällä ihmistä. Masennus on sairaus ja vaatii siihen sopivan hoidon.
masentunut nuori ei välttämättä selviydy autokoulun teoriaosuudesta saatika sosiaalisista ajotunneista....
No tota kyllähän se auttaa itsenäistymään.
En ole terv.h. ammatttilainen mutta entinen poikaystävä kyllä selvästi sai itseluottamusta ajokortin ajettuaan ja auton ostettuaan.
Niinkuin joku sanoi niin ei siihen it.....haan ajokorttia tarvita.
Kaikki mikä pitää kiinni elämässä, tukee ja piristää ja ylläpitää toimintakykyä on hyväksi. Ideasi on tosi hyvä. Mulla on raju masennustausta ja mut piti pois kaljanjuonnista se että sain ajokortin ja sain ajella ja kuunnella musiikkia, tuntui rauhalliselta ja vapaalta.
Riippuu siitä onko hän innokas asiaan muustakin syystä kuin tarkoituksena ajaa päin rekkaa minkä voi tehdä ilman korttiakin.