Miten olet suunnitellut lopettavasi elämäsi vanhuksena?
On parempi lähteä maailmasta omilla ehdoillaan, ennen kuin muistin heikkenemisen ja liikuntakyvyn menetyksen kaltaiset vanhuuden vaivat käyvät liian voimakkaiksi. Oletko jo miettinyt, miten tämä tulee kohdallasi tapahtumaan? Mitä valmisteluja täytyy tehdä ja niin edelleen?
Jätetään varsinaiseen itsemurhan tekoon liittyvä keskustelu pois, niin tätä ketjua ei poisteta.
Kommentit (51)
Jaa-a. Siinä vaiheessa, kun haluaisin lähteä, tuskin pystyn enää itse asiaan vaikuttamaan.
Lääkkeillä = sopivan mukavilla myrkyillä, jos mahd. :) Jos käy niin hyvä tuuri, että elän vanhaksi asti.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:48"]
Jaa-a. Siinä vaiheessa, kun haluaisin lähteä, tuskin pystyn enää itse asiaan vaikuttamaan.
[/quote]
Siksi täytyykin toimia ajoissa. -ap
Palkkaan taloudenhoitajan pitämään huolta minusta ja tuhannesta kissastani.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:50"]
Palkkaan taloudenhoitajan pitämään huolta minusta ja tuhannesta kissastani.
[/quote]
Niin ja myrkkymalja.
Toivottavasti eutanasia on siihen mennessä jo laillista, kun päiväni alkavat olla luetut.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:54"]
Toivottavasti eutanasia on siihen mennessä jo laillista, kun päiväni alkavat olla luetut.
[/quote]
Sama, ja uskon että on.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:54"]
[/quote]
Sama, ja uskon että on.
[/quote]
Soylent Green.
Mä olen nyt jo kykenemätön huolehtimaan itsestäni. Jospa mä en kovin vanhaksi eläkään.
Siis kiitos tästä loistavasta aloituksesta!
Olen tätä tykönäni usein miettinyt.
Ainakin alan käyttää huumeita siinä kohtaa, kun huomaan (tai läheiset alkavat huomautella) pääni hämärtyvän. Palan halusta kokea, millainen olo niistä tulee, kun niin moni on valmis pilaamaan elämänsä niiden kanssa. Vanhana ei riippuvuudella ta imuullakaan huonolla vaikutuksella ole enää väliä.
Toivottavasti kuolen jollain kivalla tripillä, vaikka overdoseen.
Olen nyt 52.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:46"]
On parempi lähteä maailmasta omilla ehdoillaan, ennen kuin muistin heikkenemisen ja liikuntakyvyn menetyksen kaltaiset vanhuuden vaivat käyvät liian voimakkaiksi. Oletko jo miettinyt, miten tämä tulee kohdallasi tapahtumaan? Mitä valmisteluja täytyy tehdä ja niin edelleen?
Jätetään varsinaiseen itsemurhan tekoon liittyvä keskustelu pois, niin tätä ketjua ei poisteta.
[/quote]
Elän varmuuden vuoksi niin epäterveellisesti,että en luultavasti ehdi elää vanhuusikään asti.Jos niin kävisi,niin kai sitä voisi ainakin jakaa perintöä(jos jotain jaettavaa on)ja muuten hoitaa kaikki viralliset asiat niin että jälkeenjääville ei jää turhaa stressiä.
Olen nyt 20 mutta mietin usein, millainen vanhuuteni tulee olemaan. Mieheni on 13 vuotta vanhempi kuin minä joten luultavasti kuolen leskenä. Toivoisin että voisin kuolla omakotitaloni pihamaata kuokkiessa kivuttomasti pois saappaat jalassa, niin että testamentti olisi tehty, lemmikkini saisivat uudet huoltajat ja perintöni jaettaisiin luotettavasti niille tahoille ja niillä ehdoilla mitä olen asettanut. Pahinta olisi sairaalassa kituminen pois yksinäisenä ja rappeutuneena.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:46"]
[/quote]
15-vuotiaana pohdimme tätä asiaa parhaan ystäväni kanssa.Tulimme siihen tulokseen,että meillä ei ehkä ole riittävästi tahdonvoimaa tappaa itseämme,siksi sovimme että ammumme toinen toisemme(hänen äidillään oli aseita kun harrrasti metsästystä.)Olemme nyt kolmekymppisiä,pitääkin tarkistaa onko diili vielä voimassa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:48"]
[/quote]
Njäh, ehkä mä luotan siihen, että kuolo korjaa, kun sen aika on.
Siksi täytyykin toimia ajoissa. -ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:06"]Siis kiitos tästä loistavasta aloituksesta!
Olen tätä tykönäni usein miettinyt.
Ainakin alan käyttää huumeita siinä kohtaa, kun huomaan (tai läheiset alkavat huomautella) pääni hämärtyvän. Palan halusta kokea, millainen olo niistä tulee, kun niin moni on valmis pilaamaan elämänsä niiden kanssa. Vanhana ei riippuvuudella ta imuullakaan huonolla vaikutuksella ole enää väliä.
Toivottavasti kuolen jollain kivalla tripillä, vaikka overdoseen.
Olen nyt 52.
[/quote]
sama suunnitelma minullakin.
Ohjelma loppuelämäksi, ikää nyt 40:
70-vuotiaana asunto jostain kivasta senioritalosta
75-vuotiaana lopetan moottoripyöräilyn
80-vuotiaana myyn / annan perinnöksi veneeni sille perillisistä, jota matkavene kiinnostaa. Nopeasta veneestä luovun jo kuusikymppisenä.
85-vuotiaana menen uudelleen naimisiin 75-vuotiaan nuoren neidon kanssa
90-vuotiaana luovun ajokortista, sen jälkeen kun päässä alkaa heittää.
Jos 105-vuoden ikään mennessä ei ole kuolema korjannut, alan ehkä etsiä jotain sopivaa pilleriä joka hoitaa asian. Tai sitten otan eron ja vaihdan nuorempaan.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:06"]Siis kiitos tästä loistavasta aloituksesta! Olen tätä tykönäni usein miettinyt. Ainakin alan käyttää huumeita siinä kohtaa, kun huomaan (tai läheiset alkavat huomautella) pääni hämärtyvän. Palan halusta kokea, millainen olo niistä tulee, kun niin moni on valmis pilaamaan elämänsä niiden kanssa. Vanhana ei riippuvuudella ta imuullakaan huonolla vaikutuksella ole enää väliä. Toivottavasti kuolen jollain kivalla tripillä, vaikka overdoseen. Olen nyt 52. [/quote] sama suunnitelma minullakin.
[/quote]
Hienoa! Pitäisiköhän meidän tutustua, jotta voisimme alkaa vetää kamaa yhdessä? Kasikymppisen voi olla vaikeaa löytää kanavia yksinään. Ja kimpassa olisi varmaan kivempaa. Minkä ikäinen olet?
t. 13
Ajattelin kuolla nukkuessani omaan sänkyyni.