Kasvatin pojistani sivareita ja olen ylpeä
Kasvatin boheemisti ja sodan vastaisesti. Opetin, ettei armeija tee pojista miehiä, vaan on pelkkä kuntokuolu. Kukaan kolmesta pojastani ei ole suorittanut asepalvelusta. Kaksi heistä on sivareita ja yksi hankki itsellen c:n paperit. Nyt tyttäreni aikoo suorittaa asepalveluksen vapaaehtoisena...en tiedä mitä ajatella.
Kommentit (25)
Ihan oikealla linjalla olet. Pakkoarmeijasta päästän loppujen lopuksi eroon kun kukaan armeijan suorittaneiden määrä vähenee koko ajan.
Se mikään kuntokoulukaan taida nykyään olla...
Hyvin teit! Samaan mäkin pyrin poikien kohdalla, mutta niin se taitaa olla, että tytär siellä käy kuitenkin...
KOSKA saa paremmat johtajan taidot. < noinhan ne opettaa koulussa, valitettavasti. Järkyttävää propagandaa.
Joo voidaan heittää kaikki aseet suohon, veikkaan että muut maat seuraa meidän boheemia liikettä perässä
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:31"]
Joo voidaan heittää kaikki aseet suohon, veikkaan että muut maat seuraa meidän boheemia liikettä perässä
[/quote]
Suomi ei voi voittaa Venäjää, se on mahdotonta, joten ihan sama käykö kukaan armeijaa vai ei. Natoon pitäis liittyä.
Vastustan itse armeijan pakollisuutta, koska se on epätasa-arvoinen ja en kannata pakkoa. Myös naisille tulisi olla armeijalle vastike. Parasta olisi, että maanpuollustus järjestettäisiin siten, että jos koko ikäluokasta (sekä miehet että naiset) armeijaan vapaaehtoisten määrä ylittäisi tarpeen, vapaaehtoisista valintaisiin parhaiten sopivat. Armeijaan vapaaehtoisesti lähtevien määrästä pidettäisiin huolta tarjoamalla armeijankäyneille verohelpotus.
Itse menen itse mielelläni armeijaan. Koska haluan tulla hyväksi ampujaksi ja aikeissa hankkia reserviläiskivääri.
Lukiopoika.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 02:48"]
ap olet täysin huora
[/quote]
Miten mä en ap:n tekstistä mitään tuohon viittaavaa onnistu löytämään. Opettaisitko näitä tekstin tulkinnan saloja? Perusta vaikka oma ketju.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:02"]
Vastustan itse armeijan pakollisuutta, koska se on epätasa-arvoinen ja en kannata pakkoa. Myös naisille tulisi olla armeijalle vastike. Parasta olisi, että maanpuollustus järjestettäisiin siten, että jos koko ikäluokasta (sekä miehet että naiset) armeijaan vapaaehtoisten määrä ylittäisi tarpeen, vapaaehtoisista valintaisiin parhaiten sopivat. Armeijaan vapaaehtoisesti lähtevien määrästä pidettäisiin huolta tarjoamalla armeijankäyneille verohelpotus.
Itse menen itse mielelläni armeijaan. Koska haluan tulla hyväksi ampujaksi ja aikeissa hankkia reserviläiskivääri.
Lukiopoika.
[/quote]
Ei huonoja ideoita!
Laitahan Lukiolaispoika sama teksti myös ns. kansanedustajallesi. Viesti eteenpäin.
Itse olen samoilla linjoilla mutta mieheni on eri mieltä. Nyt kun sodan uhka on paljon todellisempi ei kannattaisi kouluttautua tappajaksi ihan ehdointahdoin. Parasta puolustusta on se että ottaa jalat alleen jos alkaa pommit paukkua.
Jos Suomi liittyy NATO:on on sodan uhka paljon ilmeisempi kuin nyt. Tulemme olemaan eturintamalla USA:n ja Venäjän välisessä sodassa. Miehet lähetetään tykinruoaksi ja naiset hauskuuttavat sillävälin Naton sotapoikia. Näin siinä on aina käynyt kun itsemääräämisoikeus annetaan muiden käsiin.
Kannattaa mielummin kasvattaa poikia jotka oppii ajattelemaan itse eikä tartte äitiä kertomaan onko armeija hyvä vai huono asia, juusto parempaa kinkun ylä- vai alapuolella jne. Armeija on päällisin puolin vastenmielistä ja jälkeenjäänyttä hömpötystä, mutta se oli mielestäni hyvä henkinen opetus. Fyysisestihän siellä kärsii vain harvat, sen sijaan luonne kasvaa leireillessä enemmistöllä. Omakohtaisesti se tuntui sen lisäksi viimeiseltä mahdollisuudelta olla lapsi, mikä sopi sen aikaiseen kasvuuni hyvin. Armeijan jälkeen taas osasi arvostaa enemmän vapautta ja arkea. Muutenkin oli helppo nähdä koko elämä kirkkaammassa valossa. Tämä oli itselleni iso juttu, koska olin ollut pitkään masentunut, mutta luulen, että se oli monille muille kans. Myös sotaveteraanien arvostus kasvoi armeijan saatossa, mikä on suotavaa kaikille oli kuinka ituhippi tahansa. Loppuun vielä, tämä ei ollut sitten kannanotto mihinkään Suomen puollustuspoliittiseen kysymykseen, vaan pikemminkin vastaus Ap:lle siihen mitä armeija voi opettaa tervejärkiselle nuorelle.
Olen itse intin käynyt nainen mutta poikani päättävät itse menevätkö inttiin vai eivät. Yritän kasvattaa heistä fiksuja aikuisia ihmisiä, siinä tavoitetta tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:27"]
Ihan oikealla linjalla olet. Pakkoarmeijasta päästän loppujen lopuksi eroon kun kukaan armeijan suorittaneiden määrä vähenee koko ajan.
[/quote]
Kuka meitä sitten puolustaa?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:08"]
[/quote]
Venäjän armeija. Ei tarvitse enää pelätä, kun se on omalla puolella.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:16"]
Itse olen samoilla linjoilla mutta mieheni on eri mieltä. Nyt kun sodan uhka on paljon todellisempi ei kannattaisi kouluttautua tappajaksi ihan ehdointahdoin. Parasta puolustusta on se että ottaa jalat alleen jos alkaa pommit paukkua.
[/quote]
Etkö ymmäärä, että siinä vaiheessa kun pommit paukkuu ei kukaan pääse maasta pois. Toivottavasti sinullla ei ole tytärtä, sillä hän tulisi saamaan sataa kullia miehityksen tullessa.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:10"]
[/quote]
[/quote]
Ok. Otatte sitten munaa...
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:10"]
[/quote]
[/quote]
Joo, vievät vain rahat ja tänne tulee kärsimys.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:14"]
Joo, vievät vain rahat ja tänne tulee kärsimys.
[/quote]
Tarkoitat varmaan EU:ta? Venäjän maakuntana Suomi ja suomalaiset olisivat nimittäin eliittiä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:22"]Jos Suomi liittyy NATO:on on sodan uhka paljon ilmeisempi kuin nyt. Tulemme olemaan eturintamalla USA:n ja Venäjän välisessä sodassa. Miehet lähetetään tykinruoaksi ja naiset hauskuuttavat sillävälin Naton sotapoikia. Näin siinä on aina käynyt kun itsemääräämisoikeus annetaan muiden käsiin.
[/quote]
Suomi joutuu sodan syttyessä eturintamalle joka tapauksessa. Natoon liittyminen ei puolestaan nostaisi aseellisen konfliktin vaaraa merkittävästi, mutta vaikuttaisi taloudellisesti Suomen ja Venäjän suhteisiin.
Hienoa, että perheessänne on edes yksi mies!