IS: Tänään 1310 uutta tartuntaa.
” SUOMESSA on raportoitu maanantaina 1 310 uutta koronavirustartuntaa, kertoi Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos THL. Määrään on laskettu mukaan myös sunnuntain luvut, sillä eilen ei raportoitu yhtään uutta tartuntaa.
Sairaalahoidossa on 218 koronaviruksesta kärsivää potilasta, kun neljä viikkoa sitten vastaava lukema oli 94. Tehohoitoa saa 33 potilasta, neljä viikkoa sitten heitä oli 19.”
Mikä tässä oikein mättää? Rokotekattavuus nousee 80% kuun loppuun mennessä, passi meni läpi jne, mutta silti tartuntoja on valtavan paljon. Varsinkin jos verrataan kesään 2020, jolloin tartuntoja oli välillä 20 viikossa. Mikä tämän selittää: variantit vai varomattomuus?
Kommentit (133)
Nyt pitäisi laittaa loppuvuodeksi ulkomaan matkailu kielto ja kaikki ravintolat kiinni. Ensi vuoden alussa katsottaisiin mikä tilanne silloin on ja päätetään rajoitusten jatkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi rokotetta ja kaikilla yli 12-vuotiailla on ollut mahdollisuus samaan. Joten miksi minun pitäisi enää suojella yhtään ketään maskilla tai kontaktien välttelyllä? Jos on valinnut olla ottamatta rokotetta, suojelkoon itse itseään.
Eikö kiinnosta suojella niitä jotka ei voi sairauden takia yhtäkään rokotetta ottaa? Tai raskaana olevia jotka ei ole uskaltanut? Missä myötätuntosi on??
Entä missä rokottamattomien myötunto on? Levitetään tautia TAHALLAAN. Yleisvaarallisen tartuntataudin levittäminen tahallaan on rikos.
On varmaan sitten jotain perustetta väittää näin? Monet rokottamattomat noudattaa yhä kaikkia suosituksia, pitävät maskia, turvavälejä, pysyvät kotona ja käyvät testeissä. Toisin kuin rokotetut, joiden keskuudessa tauti myös leviää.
Rokottamattomat levittää ja sairastuu, ettekö te tajua
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäisi laittaa loppuvuodeksi ulkomaan matkailu kielto ja kaikki ravintolat kiinni. Ensi vuoden alussa katsottaisiin mikä tilanne silloin on ja päätetään rajoitusten jatkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi rokotetta ja kaikilla yli 12-vuotiailla on ollut mahdollisuus samaan. Joten miksi minun pitäisi enää suojella yhtään ketään maskilla tai kontaktien välttelyllä? Jos on valinnut olla ottamatta rokotetta, suojelkoon itse itseään.
Eikö kiinnosta suojella niitä jotka ei voi sairauden takia yhtäkään rokotetta ottaa? Tai raskaana olevia jotka ei ole uskaltanut? Missä myötätuntosi on??
Pysykööt kotonaan, jos lääkäri on kieltänyt rokotteen ottamisen. Muuten voitte jatkaa ulinaa luulotautisten kesken.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä missä rokottamattomien myötunto on? Levitetään tautia TAHALLAAN. Yleisvaarallisen tartuntataudin levittäminen tahallaan on rikos.
Miten kukaan voi levittää tahallaan jotain mitä hänellä ei ole, tai ei tiedä olevan? Rokotetut levittää myös koronaa tietämättään ja jopa osittain tietoisesti, koska lieväoireisia rokotettuja ei enää testata tai määrätä karanteeniin. Moni rokotettu joutuu nyt käymään ihan normaalisti töissä vaikka olisi flunssaoireita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
No vaan siksi, että ei-rokotetusta hysteerikosta tuntuu siltä. Näitä tapauksia sais joku potkasta p...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä se luku 1310 pitää sisällään kolmen vuorokauden tartunnat: perjantain, lauantain ja sunnuntain. Tämän päivän luvut ilmoitetaan huomenna jne. Aika monella on korona tainnut järsiä juuri niitä tärkeimpiä osia aivoista, koska ymmärrys on kadonnut kokonaan, logiikasta puhumattakaan. Ja kun jäljellä on vain se jääräosa, niin on turha edes yrittää selittää asioita, koska mikään ei mene perille.
Poistetussa aloituksessa ihmeteltiin, miten tartuntoja on niin paljon, vaikka koko ajan rokotetaan. Mutta kun niitä rokottamattomia on vieläkin noin kolmas osa kansasta. Ja valitettavasti niissä on paljon sellaisia, jotka liikkuvat paljon ihmisten joukossa kaikenkarvaisissa pippaloissa ja baareissa sun muissa kansankokouksissa. Ei siis tarvitse kovinkaan korkeaa älykkyysosamäärää käsittääkseen, että jos suuri joukko rokottamattomia suht nuoria ihmisiä kokoontuu, niin joukossa on varmasti aina joitakin, joilla on tartunta ja jotka hilpeästi levittävät sitä "vahvauskoisille: ei minuun mikään tartu, kun olen kerran nuori ja perusterve". Ja kysehän oli vain pikkuflunssasta, eikö niin?
Tällä hetkellä yhden piikin saaneita alkaa olla lähemmäs 80% ja kaksi piikkiä saaneita melkein 70%. Kuun loppuun mennessä kaksi piikkiä saaneita on 80%. Keitä tuohon 20% jää? Tässäkin maassa on ihmisiä, jotka ei esim sairauden tai lääkityksen takia voi ottaa rokotetta. Ja sitten on lapset ja nuoret. Eli todellisuudessa se rokotevastainen porukka on tosi pieni. Se ei yksinään voi tätä selittää.
Ei tietenkään kokonaan, mutta suurimman osan.
Vierailija kirjoitti:
Niin on minullakin, mutta yhä käytän hengityssuojainta, koska lääkäri siihen kehotti rokotteista huolimatta. Joulun jälkeen rokotusten teho jo sen verran heikko, että niiden varaan ei voi enää laskea. Vasta-aineita oli syyskuun alussa vielä suht kivasti jäljellä, mutta tuskin enää kovin kauaa, koska laskevat kovaa vauhtia. Perhepiirissäni on myös ihminen, joka ei saanut sairautensa takia suojaa rokotteista, joten luonnollisesti suojelen häntä käyttämällä hengityssuojainta ja välttämällä kontakteja. Oma elämäni ei siis ole juuri mitenkään muuttunut rokotteista huolimatta, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli 655 / päivä.
Eipä. Siinä on la, su, ma luvut. Laske uudestaan.
Jos siinä olisi viikonloppu ja maanantai niin silloinhan siinä näin lukisi. Siinä kuitenkin lukee vain sunnuntai.
Se on aina 14 päivän muutos
Aina !!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä se luku 1310 pitää sisällään kolmen vuorokauden tartunnat: perjantain, lauantain ja sunnuntain. Tämän päivän luvut ilmoitetaan huomenna jne. Aika monella on korona tainnut järsiä juuri niitä tärkeimpiä osia aivoista, koska ymmärrys on kadonnut kokonaan, logiikasta puhumattakaan. Ja kun jäljellä on vain se jääräosa, niin on turha edes yrittää selittää asioita, koska mikään ei mene perille.
Poistetussa aloituksessa ihmeteltiin, miten tartuntoja on niin paljon, vaikka koko ajan rokotetaan. Mutta kun niitä rokottamattomia on vieläkin noin kolmas osa kansasta. Ja valitettavasti niissä on paljon sellaisia, jotka liikkuvat paljon ihmisten joukossa kaikenkarvaisissa pippaloissa ja baareissa sun muissa kansankokouksissa. Ei siis tarvitse kovinkaan korkeaa älykkyysosamäärää käsittääkseen, että jos suuri joukko rokottamattomia suht nuoria ihmisiä kokoontuu, niin joukossa on varmasti aina joitakin, joilla on tartunta ja jotka hilpeästi levittävät sitä "vahvauskoisille: ei minuun mikään tartu, kun olen kerran nuori ja perusterve". Ja kysehän oli vain pikkuflunssasta, eikö niin?
Tällä hetkellä yhden piikin saaneita alkaa olla lähemmäs 80% ja kaksi piikkiä saaneita melkein 70%. Kuun loppuun mennessä kaksi piikkiä saaneita on 80%. Keitä tuohon 20% jää? Tässäkin maassa on ihmisiä, jotka ei esim sairauden tai lääkityksen takia voi ottaa rokotetta. Ja sitten on lapset ja nuoret. Eli todellisuudessa se rokotevastainen porukka on tosi pieni. Se ei yksinään voi tätä selittää.
Ei tietenkään kokonaan, mutta suurimman osan.
Vanhainkoideissa on ollut taas epidemioita, koska vanhusten rokotesuoja on niin heikko. Heille olisi pitänyt saada boosterit jo aiemmin. Monelta riskiryhmäläiseltä teho laskee myös vuodenvaihteessa ja Suomi vielä miettii 3. rokotuksia. Sen jälkeen meneekin taas useampi kuukausi, että ne saadaan pistettyä. Joten useampi riskiryhmäläinen ehtii sillä välin sairastua.
Olen ollut koko ajan raskaana kun rokotetta on ollut saatavilla. Enkä ole halunnut rokotetta ottaa. Nyt vauva syntyy minä päivänä hyvänsä. Enkä tiedä otanko piikin vai ei. Onko järkeä lähteä siihen rokoterumbaan. Tulee vielä kolmas annos ja ties kuinka monta lisää. Kun nyt on tähänkin saakka ilman pärjätty, niin…
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut koko ajan raskaana kun rokotetta on ollut saatavilla. Enkä ole halunnut rokotetta ottaa. Nyt vauva syntyy minä päivänä hyvänsä. Enkä tiedä otanko piikin vai ei. Onko järkeä lähteä siihen rokoterumbaan. Tulee vielä kolmas annos ja ties kuinka monta lisää. Kun nyt on tähänkin saakka ilman pärjätty, niin…
Eli sä luulet, että jos ottaa kaksi annosta, on tuomittu ottamaan kolmas?
Nyt vain pitäisi uskaltaa olla rehellinen, niin lääkäreiden, kuin hoitajienkin ja tuoda julki, keitä nämä tyypit ovat, ketkä tautia levittävät.
Meille useimmillehan se toki on tiedossa.
Prkl, nämä idiootit levittävät sitä ja suomelle tulee kalliiksi hoitaa tautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sä luulet, että jos ottaa kaksi annosta, on tuomittu ottamaan kolmas?
Eihän se pakko ole ottaa. Mutta rokotesuoja laskee koko ajan kun piikin on ottanut. Tuleeko rokotepassiin vaatimus kolmannesta annoksesta. Tuleeko koronapiikki jokavuotiseksi jaettavaksi. Mitä järkeä silloin on ottaa ensimmäistäkään, jos ei halua ottaa jatkuvasti vahvistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vain pitäisi uskaltaa olla rehellinen, niin lääkäreiden, kuin hoitajienkin ja tuoda julki, keitä nämä tyypit ovat, ketkä tautia levittävät.
Kyllähän se on sanottu usein, mutta rokottamattomat ottavat sen painostamisena ja rokotteelle oakottamisena valehteluna 🤷♀️
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että siitä tilastoa pidetään ja jossain vaiheessa julkaistaan. Eihän pelkkien lukumäärien ilmoittaminen loukkaa kenenkään yksityisyyden suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Teen asiakaspalvelutyötä ja olin viikonlopun töissä. Myymälässä. Espoossa. Olen täysin rokotettu mutta esim. kollegallani on verisairaus joka estää rokotteen ottamisen. Oli TÖRKEÄÄ nähdä kuinka moni asiakas kehtasi olla myymälässämme ILMAN maskia. Jaamme niitä ovella, meillä on kuulutukset ja kyltit, joissa toivomme asiakkaidemme käyttävän maskia asioinnin ajan.
Niin ei. Harvoilla oli.
Mikä teitä ihmiset vaivaa?? Missä kunnioitus? Sinä tulit meille vapaaehtoisesti, me emme päässeet tilannetta ”pakoon”, koska työmme on sellaista.
Korona EI OLE VALITETTAVASTI OHI. Ja sinun kaksi tai kolme rokotettasi ei oikeuta olemaan MULKKU.
Ajattele MUITA.
Kerro mikä myymälä, niin tiedän pysyä poissa vast'edes.
Vierailija kirjoitti:
Eli 655 / päivä.
La,su,ma
Jotta voisin levittää koronaa tahallaan, mun pitäisi olla ensin tietoinen tartunnasta. Rokotettuja ei edes testata, joten en voi levittää kenellekään olematonta tartuntaa tahallaan. Minä vain elän normaalisti koska olen saanut rokotteet. En voi enkä halua elää loppuelämääni rokottamattomien ehdoilla ihmisiä vältellen.