Ammattikoulusta valmistuneet, oletko töissä samalla alalla kuin mitä opiskelit
Itse tuntemistani ammattikoulun käyneistä vain yksi kampaaja on omalla alallaan. Kaikki muut tekee jotain ihan muita hommia, useampi ei ole tehnyt päivääkään töitä omalla alallaan. Esim kampaaja->kahvilatyöntekijä, metalliala->puutavaramyyjä, ompelija->kaupan kassa, datanomi(tai joku amispuolen vastaava)->puhelinmyyjä. Tuttavan poika valmistui juuri autopuolelta, eikä osaa korjata edes omaa autoaan.
Kommentit (6)
En ole, olen opiskelemassa toista alaa. Osaisin kyllä sen ensimmäisenkin alan työt, mutta terveys ei kestänytkään.
Olen. Valmistuin 2012 lähihoitajaksi ja ollut jo 2015 alkaen samassa työpaikassa.
Valmistuin ammattikoulusta 1998.
Kävin armeijan 1999-2000.
Lopetin sen alan työt 2012. Siirryin toiselle alalle johon ei ollut koulutusta. Ollut samassa työpaikassa siitä lähtien.
Vaihtaessani alaa palkka tippu 50%.
Tällä tulen juuri ja juuri toimeen arjen kuluissa. Teen sitten päivätyön lisäksi yrittäjänä töitä, josta tulee mukavasti liitua jolla piirellä.
Miten sen nyt ottaa. Periaatteessa sama ala, mutta eri suuntautuminen. Leipuri-kondiittori kouluruokalassa voisi vastata työtilannettani.
Ensimmäisestä ammatista en työllistynyt, mutta opiskelin toisen ja olen ollut alalla vuosia.
Missäs kaikki amikset luuraa?