Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattikoulusta valmistuneet, oletko töissä samalla alalla kuin mitä opiskelit

Vierailija
18.10.2021 |

Itse tuntemistani ammattikoulun käyneistä vain yksi kampaaja on omalla alallaan. Kaikki muut tekee jotain ihan muita hommia, useampi ei ole tehnyt päivääkään töitä omalla alallaan. Esim kampaaja->kahvilatyöntekijä, metalliala->puutavaramyyjä, ompelija->kaupan kassa, datanomi(tai joku amispuolen vastaava)->puhelinmyyjä. Tuttavan poika valmistui juuri autopuolelta, eikä osaa korjata edes omaa autoaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki amikset luuraa?

Vierailija
2/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, olen opiskelemassa toista alaa. Osaisin kyllä sen ensimmäisenkin alan työt, mutta terveys ei kestänytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Valmistuin 2012 lähihoitajaksi ja ollut jo 2015 alkaen samassa työpaikassa.

Vierailija
4/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin ammattikoulusta 1998. 

Kävin armeijan 1999-2000.

Lopetin sen alan työt 2012. Siirryin toiselle alalle johon ei ollut koulutusta. Ollut samassa työpaikassa siitä lähtien.

Vaihtaessani alaa palkka tippu 50%. 

Tällä tulen juuri ja juuri toimeen arjen kuluissa. Teen sitten päivätyön lisäksi yrittäjänä töitä, josta tulee mukavasti liitua jolla piirellä.

Vierailija
5/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt ottaa. Periaatteessa sama ala, mutta eri suuntautuminen. Leipuri-kondiittori kouluruokalassa voisi vastata työtilannettani.

Vierailija
6/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä ammatista en työllistynyt, mutta opiskelin toisen ja olen ollut alalla vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän