Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko perunamuusijauheen tehdä kokonaan maitoon kun ohjeessa on 4dl vettä ja 1dl maitoa?

Vierailija
18.10.2021 |

Jääkaapissa olisi puoli litraa kevytmaitoa jonka päiväys menee tänään.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoleen litraan viskiä tulee hyvää

tunnetaan nimellä skottimuusi

Vierailija
22/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein paras muusi tulee perunoista. En tajua tuota muusijauheen käyttämistä jos kyse terveestä ihmisestä joka pystyy aivan hyvin kuorimaan perunat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein paras muusi tulee perunoista. En tajua tuota muusijauheen käyttämistä jos kyse terveestä ihmisestä joka pystyy aivan hyvin kuorimaan perunat.

Olin pettynyt, että eikö tätä nyt kukaan tule sanomaan, mutta onneksi sentään. 

Vierailija
24/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja perunat pitää kypsentää höyryttämällä ei keittämällä. Joku kokki kolmonen neuvoi.

Vierailija
25/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi+maito on ohjeessa ihan syystä. Maidon bakteerit voivat lähteä kasvamaan muusissa, jos seos on liian maitoinen. Laimeampi seos on siksi parempi. Ruokateknikot ovat määrät laskeneet.

Vierailija
26/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt julkkiskokit hehkuttavat pernamuusia, joka tehdään uuniperunoista. Maito on muutenkin muussissa turhaa, voita ja vettä vaan sekä ehkä snadi suola.

Vierailija
27/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi+maito on ohjeessa ihan syystä. Maidon bakteerit voivat lähteä kasvamaan muusissa, jos seos on liian maitoinen. Laimeampi seos on siksi parempi. Ruokateknikot ovat määrät laskeneet.

Samasta syystä puuron valmistamista maitoon ei suositella.

Vierailija
28/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko tuohon bakteeriväittämään, ennemminkin että koostumus saattaa muuttua liisterimäisemmäksi. 

Vierailija
29/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän tässä kysyttiin.

Vierailija
30/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä perunoita tarvitse edes kuoria jos niin haluaa. Keittää vain haluamallaan tavalla ja murskaa ne. Itse kuitenkin olen lapsesta asti tykännyt paljon enemmän perunamuusijauheesta tehdystä muusista kuin "oikeasta" muusista.

Vierailija
31/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt julkkiskokit hehkuttavat pernamuusia, joka tehdään uuniperunoista. Maito on muutenkin muussissa turhaa, voita ja vettä vaan sekä ehkä snadi suola.

Pernasta muusia. No hyi.

Veteen tehty perunamuusi on mautonta, kyllä pitää olla maitoa voin ja suolan lisäksi. Joskus laitan jopa kuohukermaa. Myös koskenlaskijaa olen laittanut muusiin.

Vierailija
32/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mauttomampaa.

Sinua ei pidätetä eikä muusia takavarikoida valtiolle.

Eli siihen "saa" käyttää mitä nestettä haluaa.

Sinä saat tehdä oman muussisi vaikka mustikkamehuun. Ei ole mitään muussipoliisia, joka kävisi vahtimassa mitä nestettä käytät.

Juuri sitä yritän selittää.

Vierailija
33/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä perunoita tarvitse edes kuoria jos niin haluaa. Keittää vain haluamallaan tavalla ja murskaa ne. Itse kuitenkin olen lapsesta asti tykännyt paljon enemmän perunamuusijauheesta tehdystä muusista kuin "oikeasta" muusista.

Kuorineen keitetyistä tehdään imelletty laatikko. Kunnon perusmuusia niistä ei saa, se on liian makeaa ja liimaista. Liikaa tärkkelystä.

Vierailija
34/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää joukkoon vielä yksi raaka kananmuna vispausvaiheessa.

Vierailija
35/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei ehdi, siksi koko tuote on keksitty.

Ihan kuten valmiit ateriat ja säilykkeet.

Vierailija
36/36 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei ehdi, siksi koko tuote on keksitty.

Ihan kuten valmiit ateriat ja säilykkeet.

Mulla on ainakin ns. kotivarana ja välillä niitä pitää syödä pois. Kaiken maailman säilykkeitä ja pakastin täynnä vuoden vanhaa jauhelihaa.