Voiko perunamuusijauheen tehdä kokonaan maitoon kun ohjeessa on 4dl vettä ja 1dl maitoa?
Jääkaapissa olisi puoli litraa kevytmaitoa jonka päiväys menee tänään.
Kommentit (36)
Kaikkein paras muusi tulee perunoista. En tajua tuota muusijauheen käyttämistä jos kyse terveestä ihmisestä joka pystyy aivan hyvin kuorimaan perunat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein paras muusi tulee perunoista. En tajua tuota muusijauheen käyttämistä jos kyse terveestä ihmisestä joka pystyy aivan hyvin kuorimaan perunat.
Olin pettynyt, että eikö tätä nyt kukaan tule sanomaan, mutta onneksi sentään.
Vierailija kirjoitti:
Ja perunat pitää kypsentää höyryttämällä ei keittämällä. Joku kokki kolmonen neuvoi.
Vesi+maito on ohjeessa ihan syystä. Maidon bakteerit voivat lähteä kasvamaan muusissa, jos seos on liian maitoinen. Laimeampi seos on siksi parempi. Ruokateknikot ovat määrät laskeneet.
Nyt julkkiskokit hehkuttavat pernamuusia, joka tehdään uuniperunoista. Maito on muutenkin muussissa turhaa, voita ja vettä vaan sekä ehkä snadi suola.
Vierailija kirjoitti:
Vesi+maito on ohjeessa ihan syystä. Maidon bakteerit voivat lähteä kasvamaan muusissa, jos seos on liian maitoinen. Laimeampi seos on siksi parempi. Ruokateknikot ovat määrät laskeneet.
Samasta syystä puuron valmistamista maitoon ei suositella.
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko tuohon bakteeriväittämään, ennemminkin että koostumus saattaa muuttua liisterimäisemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän tässä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä perunoita tarvitse edes kuoria jos niin haluaa. Keittää vain haluamallaan tavalla ja murskaa ne. Itse kuitenkin olen lapsesta asti tykännyt paljon enemmän perunamuusijauheesta tehdystä muusista kuin "oikeasta" muusista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt julkkiskokit hehkuttavat pernamuusia, joka tehdään uuniperunoista. Maito on muutenkin muussissa turhaa, voita ja vettä vaan sekä ehkä snadi suola.
Pernasta muusia. No hyi.
Veteen tehty perunamuusi on mautonta, kyllä pitää olla maitoa voin ja suolan lisäksi. Joskus laitan jopa kuohukermaa. Myös koskenlaskijaa olen laittanut muusiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mauttomampaa.
Sinua ei pidätetä eikä muusia takavarikoida valtiolle.Eli siihen "saa" käyttää mitä nestettä haluaa.
Sinä saat tehdä oman muussisi vaikka mustikkamehuun. Ei ole mitään muussipoliisia, joka kävisi vahtimassa mitä nestettä käytät.
Juuri sitä yritän selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä perunoita tarvitse edes kuoria jos niin haluaa. Keittää vain haluamallaan tavalla ja murskaa ne. Itse kuitenkin olen lapsesta asti tykännyt paljon enemmän perunamuusijauheesta tehdystä muusista kuin "oikeasta" muusista.
Kuorineen keitetyistä tehdään imelletty laatikko. Kunnon perusmuusia niistä ei saa, se on liian makeaa ja liimaista. Liikaa tärkkelystä.
Lisää joukkoon vielä yksi raaka kananmuna vispausvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei ehdi, siksi koko tuote on keksitty.
Ihan kuten valmiit ateriat ja säilykkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei ehdi, siksi koko tuote on keksitty.
Ihan kuten valmiit ateriat ja säilykkeet.
Mulla on ainakin ns. kotivarana ja välillä niitä pitää syödä pois. Kaiken maailman säilykkeitä ja pakastin täynnä vuoden vanhaa jauhelihaa.
tunnetaan nimellä skottimuusi