Masentava naapuri!
Asun 5. vuotta osakekerrostalossa, jossa maksan omaa osaketta. Yläkerrassa asuu mies, joka jatkuvasti moittii ulkonäköäni. Ensin hän luuli minua natsiksi, kun olin klanipää. Sitten annoin tukan kasvaa oikein kunnolla, niin sekään ei ollut hyvä: pitkät hiukset kuuluvat naisille eikä miehille. Vaatteiden lisäksi (liian nuorekkaat, takin väri ei sovi kenkien kanssa tai päinvastoin) hän on ottanut asiakseen huomautella painostani. Viimeksi hän sanoi minulle: "Oi-joi, sinun täytyy laihduttaa ainakin 15 kiloa".
Olen alkanut todella vältellä häntä. Jos näen ulosmennessäni, että hän on tulossa kotiin suunnasta A, valitsen väkisinkin suunnan B, ettei minun tarvitse kohdata häntä.
En ymmärrä tuollaista käytöstä. Mitään en ole tehnyt enkä sanonut sille miehelle. Elelen muutenkin rauhallisesti: en bilettele enkä tuo asuntooni möykkääviä vieraita, eipä silti, että minulla sellaisia olisikaan. Harmittaa, että olen "kiinni" tämän asunnon kanssa, vuokralaisena olisi helpompi lähteä.
Toivon, ettei kenellekään muulle ole käynyt mitään vastaavaa. Hyvää alkanutta uutta viikkoa joka tapauksessa!
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Oletko havainnoinut, miten hän on vuorovaikutuksessa muiden kanssa? Haukkuuko hän heitäkin? Hän voi olla kaikkien mielestä masentava. Saat vertaistukea, jos puhut jonkun muun kanssa, jota hän on haukkunut.
Perisuomalainen takanapäin juoruilu asianhan tietenkin ratkaisee. Asian puheeksi ottaminen itse häiritsijän kanssa ei ole mikään vaihtoehto.
Hän saattaa myös olla huolestunut sinusta. Anna vara-avaimesi hänelle, niin mies pääsee tarvittaessa katsomaan, että kaikki on okei, jos asunnostasi ei vähään aikaan kuulu elämisen ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä muuten on osakekerrostalo? Tarkoitatko tavallista kerrostaloa?
Sellainen kerrostalo, missä on vain omistusosakkeita. Kaupungin vuokrakerrostalosta ei voi ostella asuntoja. Molemmat ovat tavallisia kerrostaloja, mutta asukkaat ovat yleensä aika erilaisia. Tieten jonkin asunto-osakkeen voi sijoittajakin ostaa tai seurakunta saada perintönä ja laittaa vuokralle, mutta pääasiassa asuntojen omistajat asuvat itse talossa.
-ohis-
Sanot sille että ihanaa kun sä oot noin tarkka. Varaat taskuun valmiiksi pienen sinikantisen vihon, johon pyydät tekemään jatkossa kaikki havainnot päivittäin, tai mieluummin tunti tunnilta. Ehdotat, että käydään havainnot aina loppuviikosta läpi 1-2 h palaverissa. Lupaan, että kun havainnointi alkaa käydä työstä, se loppuu ja turpa pysyy kiinni. Olen tehnyt tämän aikoinaan työkaverille. Terveydenhuoltoala.
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille että ihanaa kun sä oot noin tarkka. Varaat taskuun valmiiksi pienen sinikantisen vihon, johon pyydät tekemään jatkossa kaikki havainnot päivittäin, tai mieluummin tunti tunnilta. Ehdotat, että käydään havainnot aina loppuviikosta läpi 1-2 h palaverissa. Lupaan, että kun havainnointi alkaa käydä työstä, se loppuu ja turpa pysyy kiinni. Olen tehnyt tämän aikoinaan työkaverille. Terveydenhuoltoala.
Miten hän reagoi?!
Vierailija kirjoitti:
Hän saattaa myös olla huolestunut sinusta. Anna vara-avaimesi hänelle, niin mies pääsee tarvittaessa katsomaan, että kaikki on okei, jos asunnostasi ei vähään aikaan kuulu elämisen ääniä.
Tulee sinne pöllimään ap:n kamoja.
Ap, mitä, jos kusta lorottaisit sen postiluukusta sisään, kun se ei ole kotona?
Laita kuulokkeet korviin ja kun kommentoi huuda ettet kuule. lopettaa aika pian. ja pidä kännyä kuvausasennossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota takaisin se kalju look käyttöön ja hommaa itsellesi Helvetin enkelien tyylisiä nahkaliivejä ja nahkatakkeja. Eiköhän ala juippu vähän pelätä. Ja moottoripyörä on hyvä uskottava lisä jos ei sulla vielä ole sellaista.
Mutta sitten se satavarmasti soittaa poliisit paikalle.
Anna soittaa. Kyllä ihmisellä saa moottoripyörä olla.
Vierailija kirjoitti:
mten sait viidessä vuodessa kasvatettua pitkän tukan?
Sillä ettei leukannut lyhyemmäksi välillä? Itsellä ainakin kasvaa sen reilun sentin kuussa (vaikka ikää pitkältu päälle 30) eli nollasta tulisi puolmetrisiksi 3 vuodessa. Luonnollinen pituusraja tulee tietenkin jossain välissä vastaan jos loputtomiin koittaisi kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän reagoi?!
Heh, no suupielet alaspäin, valtaisa närkästys ja basic niskojen viskely, mut kommentointi loppui. Ei meistä rakkaita ystöviä tullu. Mikä sääli...
Miehet eivät kyllä yleensä huomauttele tuolla lailla. Mikä lie miehiään...
Laita kuulokkeet korviin ja kun kommentoi huuda ettet kuule. lopettaa aika pian. ja pidä kännyä kuvausasennossa.