Naapurin lapsen huuto
Naapurin lapsi karjunut 2,5 tuntia lähes taukoamatta. Pitäisköhän soittaa kohta johonkin. Ei saa nukuttua ja töihin pitäisi lähteä. :(
Kommentit (27)
Kyseessä ei ole koliikkivauva, sen ymmärtäisin kun itsellänkin ollut koliikkivauva. Asunnossa asuu yh äiti kahden lapsen kanssa, joista nuorin on vuoden ikäinen. Jos lasta sattuu niin yleensä akuutti kipu menee ohi kipulääkkeellä. Toki kyseessä on voinut olla unikoulu yms. Mutta en usko että kukaan huudattaa lasta noin kauaa. -ap-
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 07:18"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 06:34"]
Ihme kun lapsettomat kuvittelevat että ne vanhemmat mielummin kuuntelevat lapsen huutoa kuin nukkuvat. Ihan kuin heille olisi kyseessä vapaaehtoinen valinta. "Voi miten ihanaa kuunnella Nicopetterin kolmen tunnin huutosessiota taas jälleen tänä yönä <3 Olen tosi iloinen siitä että lapseni kärsii ja itse joudun taas zombina selviytymään huomisesta päivästä! Ihanaa! Tämä on niin mahtavaa että en tee mitään auttaakseni lastani, vaan annan huutaa ja nautin täysiä upeasta äänimaisemasta ja unettomasta yöstä. Mitä siitä jos naapurikin siinä sivussa joutuu kuulemaan, tämä se vasta on elämää! Muutaman tunnin unilla päätä särkien seuraavaan päivään, jes!!!"
[/quote]
Ei hommata lapsia jos ei pystytä pitämään niistä huolta. Häiritsevien lasten käytökseen on hyvä puuttua tekemällä lastensuojeluilmoitus. Vanhemmat jotka eivät saa lasta hiljenemään ovat huonoja vanhempia joilta lapset on otettava huostaan.
[/quote]
Näin toimitaan ainakin Porvoossa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 03:07"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:51"]
Kannattaa opetella käyttämään korvatulppia, kuulosuojaimia tai molempia. - Siinä on tosin riski, ettet herää töihin :D
Lapset huutaa, saavat hampaita tai on korva kipeä. Vähimmällä pääset, kun suojaat korvasi. Ja rentoutustekniikka kannattaa opetella, treenaat olemaan välittämättä äänistä. Rankempaa sillä lapsella ja hänen kanssaan valvovalla vanhemmalla on.
[/quote]
Mulla oli sama tilanne joku aika sitten kun naapurin lapsi huusi. Mutta miksi muiden pitäisi kärsiä naapureiden mekkaloinnista, omalla kohdalla naapurin muutaman vuoden vanha lapsi kun sai jonkun raivokohtauksen ja se huuto kesti jonkun 3-4 tuntia, ei ollut normaalia itkua. Saattavat sisaruksensa kanssa tulla takapihalleen huutamaan talon toisessa päässä olevalle lapselle, tuohon meidän rajapensasaitaa vasten päät punaisena jotain huutoleikkiään ja vanhemmat ei puutu mitenkään. Ulkona aina kailottavat täysillä toisten ikkunan alla niin että se huuto kuuluu lujasti sisälle. Kyllä vanhemmat voisivat viedä lapsensa mekkaloimaan puistoon ja opettaa, että kotona ollaan ihmisiksi eikä huudeta kurkut suorina jatkuvasti.
Jokainen on ansainnut kotirauhan, vai pitäisikö itsekin alkaa jumputtelemaan musiikkia naapureille aina kolmeen asti yöllä? Häiriköinti kuin häiriköinti. Ymmärtäisin, että joku pieni vauva voisi itkuhuutaa, mutta en että vanhemmat eivät saa kuriin lasta joka huutaa yöllä monta tuntia putkeen raivopäissään, veisivät sen vaikka ulos rauhoittumaan tai jotain. Kaikkia ei kauheasti kiinnosta kuinka rankkaa toisilla sen lapsen kanssa on, jos haluaa vaikka nukkua, on seuraavana päivänä tärkeä asia tai on vaikka raskasta aikaa muutenkin. Automaattisesti sillä lapsen vanhemmalla ei ole rankempaa ja se voi tehdä naapurin olosta vielä raskaampaa. Se vanhempi on kuitenkin itse sen lapsen hommannut, miksi muiden pitäisi kärsiä.
Mutta ne vanhemmat tuossa naapurissa näyttää muutenkin olevan aika saamattomia, pihat täynnä lasten rojua ja kesästä asti joku multasäkki terassilla kun eivät saa tyhjiin kukkatelineisiin laitettua edes mitään. Se millainen piha on, kertoo aika paljon ihmisistä jos ovat terveitä, ns. normikuntoisia ihmisiä.
[/quote]
Vuoden itsekkäin kommentoija löytynyt. Ja mä olen vielä vela, mut sun teksti on jotain järkyttävää... oikeesti, oot paska ihminen.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:29"]
Kyseessä ei ole koliikkivauva, sen ymmärtäisin kun itsellänkin ollut koliikkivauva. Asunnossa asuu yh äiti kahden lapsen kanssa, joista nuorin on vuoden ikäinen. Jos lasta sattuu niin yleensä akuutti kipu menee ohi kipulääkkeellä. Toki kyseessä on voinut olla unikoulu yms. Mutta en usko että kukaan huudattaa lasta noin kauaa. -ap-
[/quote]
No ei se kipu välttämättä mene ohi. Esim. meillä lapsi huusi koko yön korvakivun takia, kipulääke ei auttanut sitten yhtään. Mutta koska asia ei ollut päivystysasia niin aamulla mentiin sitten lääkäriin ja saatiin kunnon tropit.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 04:39"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:51"]Kannattaa opetella käyttämään korvatulppia, kuulosuojaimia tai molempia. - Siinä on tosin riski, ettet herää töihin :D
Lapset huutaa, saavat hampaita tai on korva kipeä. Vähimmällä pääset, kun suojaat korvasi. Ja rentoutustekniikka kannattaa opetella, treenaat olemaan välittämättä äänistä. Rankempaa sillä lapsella ja hänen kanssaan valvovalla vanhemmalla on.
[/quote]
itse olen aina soittanut isännöitsijälle tai poliisille jos kuuluu möykkää 22-6 välisenä aikana. Se on minulle sama möykkääkö siellä juopot vai lapset. Kalliin asunnon olen ostanut ja en halua kuunnella meteliä. Kummasti lapsikin on hiljentynyt kun tulee poliisit ovelle.
[/quote]
Heh, poliisit ovella voisivat vetää uhmakiukuttelijan hiljaiseksi. Pitäisikö soittaa meille poliisit muka naapurina seuraavan kerran kun likka vetää kunnon iltaraivarit :)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:29"]
[/quote]
No ei se kipu välttämättä mene ohi. Esim. meillä lapsi huusi koko yön korvakivun takia, kipulääke ei auttanut sitten yhtään. Mutta koska asia ei ollut päivystysasia niin aamulla mentiin sitten lääkäriin ja saatiin kunnon tropit.
[/quote]
Ai miten niin ei mene ohi? Ihan samaa kipulääkettä ne siellä lääkärissäkin antaa. T.sh
Siis herranjestas... Kertopa sitten, MITEN se vanhempi saa esim. koliikkivauvan, painajaista toistuvasti näkevän lapsen tai korvasärkyisen lapsen hiljaiseksi...Tyynylläkö suu tukitaan...Huhhuh...Ai että on huono vanhempi, jollei saa lasta hiljaiseksi???? Sinä et lapsena varmaankaan koskaan ollut kipeä, et huutanut etkä itkenyt.
Luuletko, ettei vanhempia harmita jo naapurien puolesta kun lapsi huutaa yöllä? Kyllä meitä ainakin harmitti, keskusteltiinkin naapurien kanssa asiasta ja pahoiyeltiin tilannetta. Onneksi olivat itsekin olleet joskus perheellisiä ja ymmärsivät, ettei lapsen itkua saa loppumaan aina vaikka kuinka haluaisi. Vai pitäisikö tosiaan alkaa tukehduttaa...voi luoja oikeasti...