Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapsen huuto

Vierailija
18.12.2014 |

Naapurin lapsi karjunut 2,5 tuntia lähes taukoamatta. Pitäisköhän soittaa kohta johonkin. Ei saa nukuttua ja töihin pitäisi lähteä. :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannattaa opetella käyttämään korvatulppia, kuulosuojaimia tai molempia. - Siinä on tosin riski, ettet herää töihin :D Lapset huutaa, saavat hampaita tai on korva kipeä. Vähimmällä pääset, kun suojaat korvasi. Ja rentoutustekniikka kannattaa opetella, treenaat olemaan välittämättä äänistä. Rankempaa sillä lapsella ja hänen kanssaan valvovalla vanhemmalla on. [/quote]

itse olen aina soittanut isännöitsijälle tai poliisille jos kuuluu möykkää 22-6 välisenä aikana. Se on minulle sama möykkääkö siellä juopot vai lapset. Kalliin asunnon olen ostanut ja en halua kuunnella meteliä. Kummasti lapsikin on hiljentynyt kun tulee poliisit ovelle."

Kaikki lapset joskus itkevät, myös klo 22-6 välillä ja vain harvoin se johtaa toimenpiteisiin, ellei kysymyksessä ole lastensuojelutarve.

Aiheettomasta poliisin, ambulanssin tai palokunnan kutsumisesta voi tulla kallis lasku soittajalle, jos se katsotaan aiheettomaksi, johon kuuluu "normaali" lapsen itku, sillä kutsuttaessa viranomaisten on mentävä tarkistamaan tilanne ja kirjattava, mutta jos se on tarpeeton, niin maksajana on hälytyksen tehnyt.

Vierailija
2/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parhaan äänieristyksen saa muuttamalla omakotitaloon riittävän etäälle muista naapureista, mutta tämä on aika kallis vaihtoehto. Erittäin toimiva ja käytännöllinen kuitenkin. Voittehan tietenkin naapureiden kesken kerätä kolehdin ja maksaa melua tuottavalle perheelle siitä, että muuttavat johonkin toiseen asuntoon. Sekin tulee aika kalliiksi."

Vaikka asuisi korvessa, niin kyllä sielläkin ääntä riittää klo 22-06 välillä, ainakin kesäaikaan, kun linnut pitävät konsertiaan. Lokit aloittavat kirkumisensa jo aamuyötä. Nuku siinä sitten, jos oma asenne on täydellisen hiljaisuuden tarve eli ei siellä korvessakaan olla tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehduksen hoidosta

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=khp00001

Kipu menee usein itsekseen ohitse eli yöhuudon jälkeen olo voi olla parempi vaikka lääkitys olisi edelleen sama. Kun kipu on päällä niin silloin lasta itkettää eikä sille oikein voi mitään. Poliisikaan ei osaa korvatulehduksen kipua lievittää.

Vierailija
4/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella käyttämään korvatulppia, kuulosuojaimia tai molempia. - Siinä on tosin riski, ettet herää töihin :D

Lapset huutaa, saavat hampaita tai on korva kipeä. Vähimmällä pääset, kun suojaat korvasi. Ja rentoutustekniikka kannattaa opetella, treenaat olemaan välittämättä äänistä. Rankempaa sillä lapsella ja hänen kanssaan valvovalla vanhemmalla on.

Vierailija
5/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:51"]

Kannattaa opetella käyttämään korvatulppia, kuulosuojaimia tai molempia. - Siinä on tosin riski, ettet herää töihin :D

Lapset huutaa, saavat hampaita tai on korva kipeä. Vähimmällä pääset, kun suojaat korvasi. Ja rentoutustekniikka kannattaa opetella, treenaat olemaan välittämättä äänistä. Rankempaa sillä lapsella ja hänen kanssaan valvovalla vanhemmalla on.

[/quote]

Mulla oli sama tilanne joku aika sitten kun naapurin lapsi huusi. Mutta miksi muiden pitäisi kärsiä naapureiden mekkaloinnista, omalla kohdalla naapurin muutaman vuoden vanha lapsi kun sai jonkun raivokohtauksen ja se huuto kesti jonkun 3-4 tuntia, ei ollut normaalia itkua. Saattavat sisaruksensa kanssa tulla takapihalleen huutamaan talon toisessa päässä olevalle lapselle, tuohon meidän rajapensasaitaa vasten päät punaisena jotain huutoleikkiään ja vanhemmat ei puutu mitenkään. Ulkona aina kailottavat täysillä toisten ikkunan alla niin että se huuto kuuluu lujasti sisälle. Kyllä vanhemmat voisivat viedä lapsensa mekkaloimaan puistoon ja opettaa, että kotona ollaan ihmisiksi eikä huudeta kurkut suorina jatkuvasti.

Jokainen on ansainnut kotirauhan, vai pitäisikö itsekin alkaa jumputtelemaan musiikkia naapureille aina kolmeen asti yöllä? Häiriköinti kuin häiriköinti. Ymmärtäisin, että joku pieni vauva voisi itkuhuutaa, mutta en että vanhemmat eivät saa kuriin lasta joka huutaa yöllä monta tuntia putkeen raivopäissään, veisivät sen vaikka ulos rauhoittumaan tai jotain. Kaikkia ei kauheasti kiinnosta kuinka rankkaa toisilla sen lapsen kanssa on, jos haluaa vaikka nukkua, on seuraavana päivänä tärkeä asia tai on vaikka raskasta aikaa muutenkin. Automaattisesti sillä lapsen vanhemmalla ei ole rankempaa ja se voi tehdä naapurin olosta vielä raskaampaa. Se vanhempi on kuitenkin itse sen lapsen hommannut, miksi muiden pitäisi kärsiä.

Mutta ne vanhemmat tuossa naapurissa näyttää muutenkin olevan aika saamattomia, pihat täynnä lasten rojua ja kesästä asti joku multasäkki terassilla kun eivät saa tyhjiin kukkatelineisiin laitettua edes mitään. Se millainen piha on, kertoo aika paljon ihmisistä jos ovat terveitä, ns. normikuntoisia ihmisiä.

Vierailija
6/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus niistä. Eihän tuo normaalia ole. Ryyppääkö ne siellä?

Vierailija
7/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh..
Ku multasäkki on seissy koko kesän terassilla eikä oo kukkia istutettu kukkatelineisiin niin on ihmisten pakostikko oltava myös huonoja vanhempia ja saamattomia kaikilla elämänsä osa-alueilla?
Laps on saanu pihalla leikkiä ja temmeltää jonka seurauksena lapsen lelut ja vehkeet on ympäri pihaa ja joku talipää päättelee tuosta, että parasta tehdä lastensuojeluun ilmotus?!
Ei perkeles, mun on nyt varmaan pakko lähtee heti noukkimaan kaikki lasten pihalelut nättiin riviin pihalta ja tuo mun kesken oleva perennasysteemi on varmaan pakko peittää jollain, ettei kukaan naapureista vaan nää :O
Ja ulos ei varmaan enään kannata lapsia ees päästää, niin kylmäki ku rupee jo olemaan.
Mitä jos sattuisivat vilustumaan ja kuumeisina kitisemään yöllä niin silloin jo viimeistään ois naapurilla kunnon syy ilmotella meistä!
Omakotitalossa asutaan kyllä mutta ehkäpä ei sittenkään tarpeeksi korvessa.. Pakko muuttaa kokonaan mettän keskelle jos ihmiset on oikeesti noin vainoharhaisia nykyään!
Nehän voi vaikka luulla, että me vaan ryypätään ja hakataan lapsia täälä!

Miettikää ny vähä..

Vierailija
8/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen itku seinän takana on normaaleja elämisen ääniä. Ainoa mitä sille voit tehdä on torjua melua omalla puolellasi.

Melu naapurista häiritsee pahiten silloin, kun se on a) kovaa ja b) erottuu hyvin taustastakohinasta. Molempiin voi puuttua. Tässä keinoja:

- taustamelu. Laita mp3 - soittimella huoneeseen vaikka puron solinaa tai sateen ääniä niin kovalle, että se peittää vauvan huudon. Nyt vauvan äänet eivät enää erotu selvästi taustasta.

- korvatulpat. Pudottavat melua parikymmentä desibeliä ja tehoavat parhaiten korkeisiin ääniin.

Kun on sekä taustamelu että korvatulpat käytössä niin naapurimelu ei juurikaan häiritse.

- lisäeristys seinään. Jos melu kuuluu seinänaapurista niin asenna naapurinpuoleiseen seinään 5 - 10 cm paksuinen ylimääräinen äänieristyskerros koko seinän leveydeltä.

Vierailija
9/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos naapurin kakarat huutaa jatkuvasti 130db syy on taloni huono eristys? Normaalisti lapset eivät huuda tuolla tavalla. Pitäisi Suomeen perustaa lapsivapaita asuinalueita missä tuollaista melusaastaa ei tarvitse kuunnella. Lapsiperheet voisivat omalla alueellaan huutaa kilpaa.

Vierailija
10/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:51"]Kannattaa opetella käyttämään korvatulppia, kuulosuojaimia tai molempia. - Siinä on tosin riski, ettet herää töihin :D

[/quote]
itse olen aina soittanut isännöitsijälle tai poliisille jos kuuluu möykkää 22-6 välisenä aikana. Se on minulle sama möykkääkö siellä juopot vai lapset. Kalliin asunnon olen ostanut ja en halua kuunnella meteliä. Kummasti lapsikin on hiljentynyt kun tulee poliisit ovelle.

Vierailija
11/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 04:26"]

Eli jos naapurin kakarat huutaa jatkuvasti 130db syy on taloni huono eristys? Normaalisti lapset eivät huuda tuolla tavalla. Pitäisi Suomeen perustaa lapsivapaita asuinalueita missä tuollaista melusaastaa ei tarvitse kuunnella. Lapsiperheet voisivat omalla alueellaan huutaa kilpaa.

[/quote]

Aloittaja kysyi mitä pitäisi tehdä juuri nyt ja vastasin sen mukaisesti eli annoin käytännölliset ja toimivat ohjeet. Näitä olen itse testannut ja toimivaksi ne havainnut. Nyt eletään tienkin tällä hetkellä voimassa olevien lakien ja sääntöjen mukaisesti ja niiden mukaan koliikkivauvan jokaöinen parkuminenkin on normaaleja elämän ääniä. Takertuminen unelmiin lakien muuttumisesta tältä osin on yöunen kannalta hyödytöntä.

Jos talon äänieristyksessä on selvää vikaa niin siihen asiaan voi yrittää saada korjausta isännöitsijän ja taloyhtiön hallituksen kautta. Heitä voi yrittää painostaa melumittauksin ja kunnan terveystarkastajan kautta, mutta tuo on pitkä tie. Ensimmäistä asiaan liittyvää yhtiökokousta odotellessa olisi kiva voida nukkua, jonka ongelman jo anatamani ohjeet aikuisilla ratkaisevat.

Parhaan äänieristyksen saa muuttamalla omakotitaloon riittävän etäälle muista naapureista, mutta tämä on aika kallis vaihtoehto. Erittäin toimiva ja käytännöllinen kuitenkin. Voittehan tietenkin naapureiden kesken kerätä kolehdin ja maksaa melua tuottavalle perheelle siitä, että muuttavat johonkin toiseen asuntoon. Sekin tulee aika kalliiksi.

Vierailija
12/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 04:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:51"]Kannattaa opetella käyttämään korvatulppia, kuulosuojaimia tai molempia. - Siinä on tosin riski, ettet herää töihin :D Lapset huutaa, saavat hampaita tai on korva kipeä. Vähimmällä pääset, kun suojaat korvasi. Ja rentoutustekniikka kannattaa opetella, treenaat olemaan välittämättä äänistä. Rankempaa sillä lapsella ja hänen kanssaan valvovalla vanhemmalla on. [/quote] itse olen aina soittanut isännöitsijälle tai poliisille jos kuuluu möykkää 22-6 välisenä aikana. Se on minulle sama möykkääkö siellä juopot vai lapset. Kalliin asunnon olen ostanut ja en halua kuunnella meteliä. Kummasti lapsikin on hiljentynyt kun tulee poliisit ovelle.

[/quote]

Jos kyseessä sattuu olemaan koliikkivauva ja tällä oikeutensa tuntevat vanhemmat niin poliisille soittamisesta ei ole hyötyä. Poliisi käy toteamassa tilanteen ja vanhemmat tietävät vauvansa häiritsevän naapureita. Koliikkivauvan vanhemmat tietävät sen jo ekä tilanne ole heillä vapaaehtoinen. Joskus vauva ei lakkaa itkemästä riippumatta siitä mitä vanhemmat tekevät. Mikä isommassa asunnossa voi olla mahdollista on vauvan yösijan paikan vaihtaminen kauemmaksi häiriintyvästä naapurista, jos siis seinänaapurista kyse. Yksiössä tai kaksiossa siihen yleensä ei ole mahdollisuutta.

Kun sama poliisin kutsuminen paikalle turhaan toistuu niin hälytyskeskus lakkaa lähettämästä partioita paikalle. Kalliilla rahalla ostaminen ei tuo kerrostaloasunnon omistajalle mitään erityisoikeuksia. Jos haluaa hiljaisuutta niin pitää ostaa vieläkin kalliimmalla omakotitalo ja toivoa, ettei kaavamuutos, tien rakentaminen tai lähiseudun lentokentän uusi kiitorata tuo naapuriin melunlähdettä.

Vierailija
13/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kun lapsettomat kuvittelevat että ne vanhemmat mielummin kuuntelevat lapsen huutoa kuin nukkuvat. Ihan kuin heille olisi kyseessä vapaaehtoinen valinta. "Voi miten ihanaa kuunnella Nicopetterin kolmen tunnin huutosessiota taas jälleen tänä yönä <3 Olen tosi iloinen siitä että lapseni kärsii ja itse joudun taas zombina selviytymään huomisesta päivästä! Ihanaa! Tämä on niin mahtavaa että en tee mitään auttaakseni lastani, vaan annan huutaa ja nautin täysiä upeasta äänimaisemasta ja unettomasta yöstä. Mitä siitä jos naapurikin siinä sivussa joutuu kuulemaan, tämä se vasta on elämää! Muutaman tunnin unilla päätä särkien seuraavaan päivään, jes!!!"

Vierailija
14/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 06:34"]

Ihme kun lapsettomat kuvittelevat että ne vanhemmat mielummin kuuntelevat lapsen huutoa kuin nukkuvat. Ihan kuin heille olisi kyseessä vapaaehtoinen valinta. "Voi miten ihanaa kuunnella Nicopetterin kolmen tunnin huutosessiota taas jälleen tänä yönä <3 Olen tosi iloinen siitä että lapseni kärsii ja itse joudun taas zombina selviytymään huomisesta päivästä! Ihanaa! Tämä on niin mahtavaa että en tee mitään auttaakseni lastani, vaan annan huutaa ja nautin täysiä upeasta äänimaisemasta ja unettomasta yöstä. Mitä siitä jos naapurikin siinä sivussa joutuu kuulemaan, tämä se vasta on elämää! Muutaman tunnin unilla päätä särkien seuraavaan päivään, jes!!!"

[/quote]

Ei hommata lapsia jos ei pystytä pitämään niistä huolta. Häiritsevien lasten käytökseen on hyvä puuttua tekemällä lastensuojeluilmoitus. Vanhemmat jotka eivät saa lasta hiljenemään ovat huonoja vanhempia joilta lapset on otettava huostaan.

Vierailija
15/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huomaa että olet täysin pihalla lapsista. Luonto on viisas, eikä anna lisääntymisviettiä kaikille. Kerropa hyvä vinkkisi miten hiljennetään huutava vauva? Niissä ei ole nappia josta äänen saa pois, tiesitkö?

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 07:18"]

[/quote]

Ei hommata lapsia jos ei pystytä pitämään niistä huolta. Häiritsevien lasten käytökseen on hyvä puuttua tekemällä lastensuojeluilmoitus. Vanhemmat jotka eivät saa lasta hiljenemään ovat huonoja vanhempia joilta lapset on otettava huostaan.

[/quote]

Vierailija
16/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hiljennä sinä ittes tai hankitaan sinut huostaan.

Vierailija
17/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 07:27"]

[/quote]

[/quote]

Hiljennä sinä ittes tai hankitaan sinut huostaan.

[/quote]

Se provoilee, ei kannata palkita siitä vastailemalla.

Vierailija
18/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:51"]Kannattaa opetella käyttämään korvatulppia, kuulosuojaimia tai molempia. - Siinä on tosin riski, ettet herää töihin :D Lapset huutaa, saavat hampaita tai on korva kipeä. Vähimmällä pääset, kun suojaat korvasi. Ja rentoutustekniikka kannattaa opetella, treenaat olemaan välittämättä äänistä. Rankempaa sillä lapsella ja hänen kanssaan valvovalla vanhemmalla on. [/quote] itse olen aina soittanut isännöitsijälle tai poliisille jos kuuluu möykkää 22-6 välisenä aikana. Se on minulle sama möykkääkö siellä juopot vai lapset. Kalliin asunnon olen ostanut ja en halua kuunnella meteliä. Kummasti lapsikin on hiljentynyt kun tulee poliisit ovelle.

[/quote]

Näin. Poliisit tulevat antamaan pamppua ja kaasua pikku mölyrikolliselle! Ja sakot päälle, nih.

Vierailija
19/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:10"]

[/quote]

Näin. Poliisit tulevat antamaan pamppua ja kaasua pikku mölyrikolliselle! Ja sakot päälle, nih.

[/quote]

Onkohan poliisilla mukana tainnutuskaasua tälläisiä kotihälytyksiä varten? Se tietty muuttaisi tilanteen kun kovalla rahalla naapuriasunnon ostaneen pyynnöstä laitettaisiin rääkyvältä sinappikoneelta taju kankaalle. 

Vierailija
20/27 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 03:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:51"]

[/quote]

Mulla oli sama tilanne joku aika sitten kun naapurin lapsi huusi. Mutta miksi muiden pitäisi kärsiä naapureiden mekkaloinnista, omalla kohdalla naapurin muutaman vuoden vanha lapsi kun sai jonkun raivokohtauksen ja se huuto kesti jonkun 3-4 tuntia, ei ollut normaalia itkua. Saattavat sisaruksensa kanssa tulla takapihalleen huutamaan talon toisessa päässä olevalle lapselle, tuohon meidän rajapensasaitaa vasten päät punaisena jotain huutoleikkiään ja vanhemmat ei puutu mitenkään. Ulkona aina kailottavat täysillä toisten ikkunan alla niin että se huuto kuuluu lujasti sisälle. Kyllä vanhemmat voisivat viedä lapsensa mekkaloimaan puistoon ja opettaa, että kotona ollaan ihmisiksi eikä huudeta kurkut suorina jatkuvasti.

Jokainen on ansainnut kotirauhan, vai pitäisikö itsekin alkaa jumputtelemaan musiikkia naapureille aina kolmeen asti yöllä? Häiriköinti kuin häiriköinti. Ymmärtäisin, että joku pieni vauva voisi itkuhuutaa, mutta en että vanhemmat eivät saa kuriin lasta joka huutaa yöllä monta tuntia putkeen raivopäissään, veisivät sen vaikka ulos rauhoittumaan tai jotain. Kaikkia ei kauheasti kiinnosta kuinka rankkaa toisilla sen lapsen kanssa on, jos haluaa vaikka nukkua, on seuraavana päivänä tärkeä asia tai on vaikka raskasta aikaa muutenkin. Automaattisesti sillä lapsen vanhemmalla ei ole rankempaa ja se voi tehdä naapurin olosta vielä raskaampaa. Se vanhempi on kuitenkin itse sen lapsen hommannut, miksi muiden pitäisi kärsiä.

Mutta ne vanhemmat tuossa naapurissa näyttää muutenkin olevan aika saamattomia, pihat täynnä lasten rojua ja kesästä asti joku multasäkki terassilla kun eivät saa tyhjiin kukkatelineisiin laitettua edes mitään. Se millainen piha on, kertoo aika paljon ihmisistä jos ovat terveitä, ns. normikuntoisia ihmisiä.

[/quote]

Oletko kuullut kauhukohtauksista? Tai painajaisista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä